scenery's

Vragen over de installatie van NL2000 Versie 2.9x

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Klaas Haan
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Groningen

scenery's

Post by Klaas Haan » Mon Oct 14, 2002 12:28 am

Hallo Arno,
Ik durf je na alle vorige hulp haast niets meer te vragen,maar toch doe ik het.Want als ik dit weet kan ik alweer een hele stap verder om mijn scenery's te verbeteren.Ik zit met het volgende probleem,als ik scenery,s van internet download weet ik niet waar ik die moet plaatsen.Er zijn volgens mij meerder mogelijkheden.Ik zet ze nu in ADDON Scenery.Maar nu download ik bv. Spanje moet ik dan de hele map Spanje in ADDON scenery zetten en als ik dan alleen een vliegveld heb waar plaats ik die dan.Ik zie nl. ook SCENEDB , scenery en texture staan dit brengt mij een beetje in verwarring.Zou je mij die stappen eens duidelijk kunnen beschrijven.Dus in het kort een heel land of een hele plaats of een vliegveld. Alvast vriendelijk bedankt.
De groet'n oet Grunn
Klaas

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Mon Oct 14, 2002 8:25 am

Alle scenery kan in 99% van de gevallen in de addon directory, of het nu een veld, een land of iets anders is. Deenige uitzondering is soms de mesh scenery.

Bij de meeste scenery zitten readme files. De meeste auteurs vertellen je hier stap voor stap waar je ze moet plaatsen.

vr.gr. Johan Calje
NL2000 team
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
bku
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 414
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Arusha - Tanzania
Contact:

Post by bku » Mon Oct 14, 2002 10:11 pm

Klaas,

Ik zal het wat uitvoeriger uitleggen:

Persoonlijk maak ik voor elke scenery een aparte directory. Dit doe ik in de map scenery. Hier maak ik dan bijv. Spanje, dan in de map Spanje twee andere mappen, een met de naam Scenery, en de andere met de naam Texture.
In de map Scenery gaan alle files met extensie *.BGL, in de map texture alle andere, want dit zijn de textures.
Dan moet je via scenery library in FS2002 de scenery actief maken, dit doe je door de map op te zoeken, een naam te geven en d.m.v. het vinkje voor de scenery naam deze op actief te zetten.

Voordeel van deze methode is dat je scenery heel makkelijk op nonactief kunt zetten, plus dat je de boel bij elkaar houdt. Zet je alles in de addon map, dan weet je na verloop van tijd niet meer wat nu bij elkaar hoort.

Ik neem aan dat je NL2000 V2.1 hebt geinstaleerd, kijk maar eens hoe dat eruit ziet.

Groeten,
Bert Kuyper
Member of the NL2000 team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests