Installatie NL2000

Vragen over de installatie van NL2000 Versie 2.9x

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Klaas Haan
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Groningen

Installatie NL2000

Post by Klaas Haan » Wed Sep 25, 2002 10:16 pm

Hallo medevliegers,
Ik heb sinds 4 week FS2002,heb altijd met 98 gevlogen.Nu heb ik en een probleem dat ik niet weet hoe en waar ik nl2000 moet installeren.Ik ben op dit gebied nog een volkomen leek.Zou er iemand bereidt zijn mij een goede duidelijke beschrijving,die ik als leek ook begrijp,kunnen geven.Dat ik geheel zelfstandig nl2000 kan installeren.Het mag ook per e-mail ( kw.haan@home.nl ).Voor iedereen die hiervoor de moeite wil nemen alvast hartelijk dank.
Vr.gr. Klaas Haan

User avatar
bku
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 414
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Arusha - Tanzania
Contact:

Post by bku » Thu Sep 26, 2002 6:11 am

Klaas,

Als alles goed werkt, dam kan je NL2000 gewoon door het programma laten installeren.

Download eerst versie 2.0 en dan de updat e naar 2.1, anders werkt het niet onder FS2002.

In de pakketten zitten .exe bestanden, start het programma, en alles installeert zich vanzelf.

Soms lukt dit niet, op onze site staat dan wat je moet doen, plus dat de handleiding hier ook veel hulp in biedt.

LUkt het dan nog niet, meldt je dan weer hier, maar laat duidelijk weten waar het mis gaat.

Bert Kuyper
Member of the NL2000 team

User avatar
Klaas Haan
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Groningen

Post by Klaas Haan » Thu Sep 26, 2002 8:21 pm

bku wrote:Klaas,

Als alles goed werkt, dam kan je NL2000 gewoon door het programma laten installeren.

Download eerst versie 2.0 en dan de updat e naar 2.1, anders werkt het niet onder FS2002.

In de pakketten zitten .exe bestanden, start het programma, en alles installeert zich vanzelf.

Soms lukt dit niet, op onze site staat dan wat je moet doen, plus dat de handleiding hier ook veel hulp in biedt.

LUkt het dan nog niet, meldt je dan weer hier, maar laat duidelijk weten waar het mis gaat.

Bert Kuyper

Hallo Bert,
Hartelijk dank voor de snelle reaktie en het is nog gelukt ook.Nu heb ik nog een vraag,hoe installeer ik nu extra en dynamic scenery,s.Want op schiphol staan helemaal geen vliegtuigen en dat lijkt heel kaal.Toch mooi he zo'n site met een forum,leer je een hoop van en ik ben nog maar een groentje op dit gebied hoor,maar ik vind het zo mooi. Nogmaals bedankt.

Vr.gr. Klaas

User avatar
Arno
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 876
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Arno » Thu Sep 26, 2002 9:28 pm

Als je de density hoog genoeg zet zullen er op Schiphol wel static toestellen verschijnen. Voor zover ik weet zijn er ook geen addon beschikbaar om meer toestellen neer te zetten.

Als je AI vliegtuigen wilt toevoegen moet je internet een AFCAD file zoeken voor de NL2000 Schiphol en dan zullen die ook beter staan. Voor de volgende versie zullen we zelf zorgen voor een betere integratie.

Arno
Arno

User avatar
Klaas Haan
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Groningen

Post by Klaas Haan » Thu Sep 26, 2002 11:05 pm

Arno wrote:Als je de density hoog genoeg zet zullen er op Schiphol wel static toestellen verschijnen. Voor zover ik weet zijn er ook geen addon beschikbaar om meer toestellen neer te zetten.

Als je AI vliegtuigen wilt toevoegen moet je internet een AFCAD file zoeken voor de NL2000 Schiphol en dan zullen die ook beter staan. Voor de volgende versie zullen we zelf zorgen voor een betere integratie.

Arno
Hallo Arno,
Ik heb de density van de dynamic op maximaal gezet en totaal bedrijvigheid op Schiphol.Nou moet ik je er wel bij vertellen dat ik alleen NL2000 en de update geinstaleerd heb en verder niets.Is dat misschien een oorzaak ,moet ik misschien ook nog andere dingen installeren en waar kan ik die eventueel vinden?
Vr.gr klaas

User avatar
Arno
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 876
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Arno » Thu Sep 26, 2002 11:45 pm

Met v2 en de update geinstalleerd moeten er allemaal statics staan op Schiphol. Bewegende scenery is er inderdaad niet.

Voor de AI is AFCAD en een import file voor EHAM nodig. Daarnaast zijn extra vluchtplannen dan ook vaak welkom (heeft wel een invloed op de frames). Deze zijn allemaal wel te vinden op de grote FS sites.

Arno
Arno

User avatar
Klaas Haan
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Groningen

Post by Klaas Haan » Wed Oct 09, 2002 8:00 pm

Arno wrote:Met v2 en de update geinstalleerd moeten er allemaal statics staan op Schiphol. Bewegende scenery is er inderdaad niet.

Voor de AI is AFCAD en een import file voor EHAM nodig. Daarnaast zijn extra vluchtplannen dan ook vaak welkom (heeft wel een invloed op de frames). Deze zijn allemaal wel te vinden op de grote FS sites.

Arno
Hallo Arno,
Ik heb v2 eerst geinstalleerd en toen de update en geen dynamic scenery,ja in het totaal 3 vliegtuigen maar bij de gates helemaal niets.Of is dat normaal,moet ik die zelf bijplaatsen en hoe doe ik dat.En dan nog de vraag over de kreten AI en AFCAD waar kan ik daar meer duidelijkheid over krijgen.Ja ik ben maar een groentje bij 2002 en leer heel veel van diverse forums.En daar ben je nooit te oud voor,want flight-sim is toch zo mooi.
Vr.gr. Klaas Haan

User avatar
Arno
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 876
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Arno » Wed Oct 09, 2002 10:10 pm

Zorg dat de scenery desensity op very dense of extremely dense staat. Dan moet er aan elke pier minstends een toestel staan. Ik geloof dat er in totaal een stuk of 15 ofzo over het hele velden staan.

AI is de automatische verkeer dat FS maakt. Je hebt het vast wel eens gezien, ze vervangen de oude dynamics. Met AFCAD is het mogelijk om de taxibanen aan te passen die deze vliegtuigen volgen (zodat ze addon scenery volgen en niet de standaard MS vliegvelden).

Ik hoop dat dat het iets duidelijker maakt :)

Arno
Arno

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests