Geen AI meer na installatie 5.05

Vragen en opmekringen over NL2000 versie 5.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
SqMetOff
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Fri Sep 03, 2021 11:34 am

Geen AI meer na installatie 5.05

Post by SqMetOff » Fri Sep 03, 2021 11:47 am

Na de installatie van de 5.05 packages bleek dat al mijn AI verkeer was verdwenen. Na deactivering van NL2000 in P3Dv4 werkte AI weer zoals vanouds. Hierna NL2000 weer geactiveerd behalve de 5.05 packages. Echter de libraries kan je niet deactiveren want dan werkt het helemaal niet meer.
Ik zou heel graag een methode willen weten om de libraries van 5.04 terug te zetten zonder heel NL2000 te moeten deïnstalleren.

Theo.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Geen AI meer na installatie 5.05

Post by phjoop » Sat Sep 04, 2021 10:58 am

Theo
vreemde zaak , maar installeer de 5.05 maar gewoon en ga dan naar de map P3Dv4/scenery/world/scenery en kijk of het bestand trafficAircraft.bgl nog bgl heet. Zo niet wijzig dan de extentie in bgl.
succes
Joop NL2000team

SqMetOff
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Fri Sep 03, 2021 11:34 am

Re: Geen AI meer na installatie 5.05

Post by SqMetOff » Mon Sep 06, 2021 3:11 pm

Mijn probleemomschrijving was niet helemaal volledig. Ik had zelf een traffic bestand gemaakt met een aantal flightplans en juist deze waren verdwenen. Het bestand trafficAircraft.bgl had ook nog de juiste extensie dus dat was het niet. Wat was het wel. In de scenery-lijst van P3D bleek mijn traffic bestand niet meer aanwezig. Ik heb het er weer ingezet en voilà, alles was weer terug. Verder met de installatie van NL2000 5.05. --> Potverdrie, weer geen AI van mijn traffic bestand. Ja hoor, weer verdwenen uit de scenery-lijst. Dus eerst de installatie helemaal afgemaakt en daarna mijn eigen bestand weer in de lijst gezet. Nu geen probleem, alles aanwezig.
Ik heb daarna eens een blik geworpen in de scenery.cfg en wat blijkt, hoewel in de scenery-lijst van P3D ik mijn traffic bestand ergens tussen de NL2000 bestanden had neergezet, dit bestand in de scenery.cfg helemaal aan het eind staat. Dat is voor mij geen probleem maar het is natuurlijk merkwaardig dat na het installeren van een NL2000 module juist die laatste entry verdwenen is. Voor mij is dit probleem opgelost, beter gezegd, eenvoudig te omzeilen.
Wellicht dat ik er nog eens wat dieper induik maar voor nu mag dit worden afgesloten.

Theo.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests