Elevation issue op EHRD

Vragen en opmekringen over NL2000 versie 5.0

Moderator: NL2000 Development Team

Frank van der Drift
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: Wed Nov 11, 2020 4:39 pm
Location: Doetinchem

Re: Elevation issue op EHRD

Post by Frank van der Drift » Mon Dec 07, 2020 10:04 am

Oeps, toch iets te vroeg gejuicht... Geen elevation issue meer, maar wel NL2000 EHRD en de deffault scenery tegelijk / door elkaar in de sim.....

User avatar
CBrak
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Elevation issue op EHRD

Post by CBrak » Wed Dec 09, 2020 9:21 pm

Met P3DV5 is er geen AEC meer in ORBX, daar met het updaten van alle airports, er geen hoogte verschillen meer horen te zijn.
Ik ben met EHRD de hele scenery library doorgestruind, van hoog tot laag, maar zonder succes. EHRD hoort gewoon boven aan te staan, wil je de
NL2000 scenery zien, maar dan klopt de hoogte niet. Zet je 'm onderaan, heb je geen hoogte issues meer, maar krijg je de standaard scenery.
De fout zit gewoon bij NL2000, zoals er ook plaatselijke hoogte verschillen zijn op EHBK.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Elevation issue op EHRD

Post by phjoop » Fri Dec 11, 2020 10:44 am

Frank
Ik had op 12-11 gevraagd of je ORBX vector gebruikt en dat was niet het geval zei je. Maar ik ben blij dat het is opgelost.
Joop NL2000team

Frank van der Drift
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: Wed Nov 11, 2020 4:39 pm
Location: Doetinchem

Re: Elevation issue op EHRD

Post by Frank van der Drift » Fri Dec 11, 2020 12:30 pm

Goedemorgen Joop
Volgens mij antwoordde Robin dat. Ik heb echt van alles geprobeerd: wel vector, geen vector, experimenteren met alle mogelijke sliders en instellingen, EHRD onder alle ORBX scenery te plaatsen, de hele meuk opnieuw installeren....
Het 'beste' resultaat was dus dat er geen elevation issues meer waren, maar wel de standaard en NL2000 door elkaar gemixed.
Frank

robin270198
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Sun Nov 08, 2020 3:40 pm

Re: Elevation issue op EHRD

Post by robin270198 » Sat Jan 23, 2021 5:08 pm

Ik heb hetzelfde als Raymond geprobeerd maar helaas niet het gewenste resultaat

xander975
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: Mon Feb 08, 2021 7:00 pm

Re: Elevation issue op EHRD

Post by xander975 » Tue Feb 09, 2021 12:45 pm

Hallo,

Ik heb de zelfde stappen geprobeerd die in deze thread omschreven staan, maar helaas ook geen succes voor mij.
De elevation issue zijn nog steeds aanwezig.
Voor de installatie heb ik NL2000 installer v4.0.108 en EHRD v5.04. Verder heb ik daarna de rest van de scenery en provincies van NL2000 ook geïnstalleerd, allemaal de meest recente versie, maar toch nog steeds elevation issues.
Dit is het enige wat ik geinstalleerd heb tot nu toe. Geen Orbx, geen andere landclasses of meshes.

Daarna heb ik nog geprobeerd te spelen met de Terrain opties zoals, Level of detail radius, Tessellation Factor, Mesh resolution en Texture resolution. Echter ook zonder resultaat.

User avatar
mialo
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Elevation issue op EHBK

Post by mialo » Sat Mar 13, 2021 12:50 pm

Goedemorgen Joop,

Naar aanleiding van de melding van CBRAK over de plaatselijke hoogteverschillen op EHBK.

Wanneer je op baan 21 ter hoogte van de papi begint te rijden richting de kop van baan 3 zakt de c172 met de wielen in het asfalt. Na enige tijd komen de wielen weer tevoorschijn.
Ik heb alleen maar NL2000. De laatste versie en de nieuwste installer.
Ik heb P3Dv.4.5

Groet en fijne dag,
Mialo

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Elevation issue op EHRD

Post by phjoop » Sun Mar 14, 2021 11:44 am

Mialo , Gezien het geringe aantal mensen binnen NL2000dat echt direct actief aan een veld werkt , maken wij keuze in de velden die we aanpakken. EHBK staat wel op de lijst, maar ik heb nog geen idee wanneer deze echt aangepakt wordt. Ook hebben we dan fotomateriaal van de gebouwen nodig. Maar het heeft onze aandacht , Joop NL2000team

User avatar
mialo
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Elevation issue op EHBK

Post by mialo » Mon Mar 15, 2021 7:09 am

Joop bedankt,

Goed te weten dat het uw aandacht heeft.
Groet, Mialo

pijnackerpilot
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: Tue Aug 17, 2021 1:52 pm

Re: Elevation issue op EHRD

Post by pijnackerpilot » Tue Aug 17, 2021 1:59 pm

Hallo allemaal,

sorry voor het bumpen van een topic dat al langer stil is maar recentelijk kwam ik erachter dat ik dit probleem ook heb. Er lijken twee opties voor mensen met p3d: of NL2000 EHRD hoog op de scenery lijst en dan geen juiste hoogten hebben (de banen lijken allemaal op dijken flink hoger te liggen) of optie 2: NL2000 EHRD laag op de scenery lijst staan en dan heb je wel last van default scenery buildings en ook nog in mijn geval de default afcad met niet kloppende parking spots.

Er is een optie 3:
Download ADE van scruffyduck (google ernaar)
open de afcad van de NL2000 ehrd scenery
ga naar edit general airport parameters (of zoiets)
en zie: de hoogte van het veld staat ingesteld op 0,000m. Aangezien we hier op -4,6 NAP zitten, pas je de hoogte aan op -4,6
compile airport (hernoem je oude afcad ehrd.OFF) en geef je nieuwe afcad ehrd.bgl als naam

Dit werkt bij mij. Banen zijn weer zoals het hoort. Ik heb ehrd hoog op de lijst staan en geen elevation issues meer.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Elevation issue op EHRD

Post by phjoop » Wed Aug 18, 2021 11:09 am

Heb je de nieuwste versie van EHRD v5.05 nu geinstalleerd ?
Joop NL20000team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest