Startbanen

Lever hier informatie die het NL2000 team nodig heeft

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Dlonra
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Startbanen

Post by Dlonra » Sat Nov 02, 2019 5:15 pm

Hallo geniale scenerymakers,

Een vraagje: is het mogelijk de startbanen van de vliegvelden te verwijderen? Ze zien er, vooral van een beetje afstand, onnatuurlijk uit. En in versie 5 ben ik een betonnen baan tegengekomen op zweefvliegveld Castricum, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
De scenery is verder zo fantastisch!
Groeten
Arnold Dooyeweerd

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Startbanen

Post by phjoop » Mon Nov 04, 2019 1:23 pm

Arnold,
Als VFR vlieger vlieg ik altijd bij daglicht en dat was me nog niet opgevallen. Ik gooi het in het team en kom er op terug
Joop NL2000team

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Startbanen

Post by phjoop » Tue Nov 05, 2019 12:13 am

Sorry , ik heb een verkeerde tekst geplaatst op jouw opmerking. Die was voor een andere opmerking bedoeld. Ik heb dit veld zelf nog eens bekeken en zie geen geen betonnen baan of dit gliderveld, Joop nl2000 team

User avatar
Dlonra
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Startbanen

Post by Dlonra » Wed Nov 06, 2019 2:14 pm

Ha Joop,

Bedankt voor de snelle reactie! Je zult het niet geloven, maar ik zie die betonbaan ook niet meer. Zou iemand van het team die eraf gehaald kunnen hebben?
In ieder geval prima zo. Wat de andere startbanen betreft, ik vlieg zelf op zweefvliegtuigen en motorzwevers en weet uit ervaring dat een vliegveld, zeker als dat een grasbaan is, van enige afstand moeilijk te zien is. Wat dat betreft doet de fotoondergrond het dus uitstekend, maar daar zijn weer banen overheen getekend die van grote afstand te zien zijn.
Anderen zullen hier helemaal geen moeite mee hebben, maar ik vind het een beetje jammer. Ik heb geprobeerd of ik in de .bgl bestanden kan komen om daar zelf iets te veranderen, maar dat is mij bij NL2000 niet gelukt. Als het redelijk eenvoudig veranderd kan worden, zou ik dat graag proberen, maar als het voor jullie een hoop gedoe betekent om mij uit te leggen hoe dat zou moeten (als het al kan), laat dan maar , hoor.
Groeten

Arnold

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Startbanen

Post by phjoop » Wed Nov 06, 2019 2:54 pm

Arnold,
Er is geen nieuwe versie verschenen, dus ik heb geen idee waarom jij die betonnen baan zag.
Dat betreft het bestandje : glider_site_castricum.bgl Als je dit verwijdert, ben je ook de basis info van het veldje Castricum kwijt en komt deze ook niet meer voor in de lijst airports of in een navigatieprogramma . Maar als je het wilt aanpassen, kan dat met het programma ADE . Als je het file dan hebt geopend moet je de runways verwijderen en daarna voeg je weer nieuwe startposities voor beide runways . Dan het gewijzigde bestand weer compileren naar bgl.
Dan plaats je het nieuwe bgl in de map van de gliderfields/scenery en verwijder glider_site_castricum.bgl , of deactiveer het door bgl te wijzigen in bak. Weet wel waar je aan gaat beginnen, anders kan het een vastloper betekenen. Stuur me anders even een private message buiten dit forum ( zie bovenstaande groene balk ) , Joop

User avatar
Dlonra
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Startbanen

Post by Dlonra » Fri Nov 08, 2019 11:22 pm

Hallo Joop,
Zeer bedankt voor het advies. ADE kende ik niet, maar na wat gewroet is het mij gelukt om bv. Hilversum er zo uit te laten zien als in het echt. Ik denk dat ik de startposities inderdaad nog moet toevoegen, want alle Cessna's zijn nu weg, geen Traffic meer. Castricum blijft een merkwaardig raadsel, maar dat is nu prima.
Nogmaals zeer bedankt!
Groeten
Arnold

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Startbanen

Post by phjoop » Sat Nov 09, 2019 11:57 am

Arnold, Om AI te laten funktioneren, moeten er niet alleen parkings zijn, maar ook de hold short posities moeten kloppen. Als je uit ons package van Hilversum het file ehhv.bgl opent met ADE zie je de parking en hold short posities,
Wellicht heb je hier iets aan en anders wil ik best helpen.
Joop

User avatar
Dlonra
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Startbanen

Post by Dlonra » Sat Nov 09, 2019 3:26 pm

Bedankt, Joop, maar het probleem zit misschien ergens anders. De door jou genoemde zaken staan er nog steeds op, maar niet de taxiways over de startbanen zelf.
Ik ben aan het uitvinden of ik die er weer op kan krijgen, maar dat lukt me nog niet. Ik wilde je een screenshot sturen van hoe het er nu uitziet in ADE, maar dat is een .doc file en dat werkt kennelijk hier niet. Ik heb trouwens de startpunten niet via runway start maar via other start gedaan, want runway start ging niet. Maar ik zei al, laat maar hoor, ik kom er wel uit, en als het niet lukt is er nog geen man overboord. Nog zeer bedankt voor de moeite!
Groeten
Arnold

User avatar
Dlonra
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Startbanen

Post by Dlonra » Sun Nov 10, 2019 10:56 pm

Nog even dit voor wie dit ook wil proberen: Wie de AI wil behouden heeft maar één mogelijkheid voor een grasbaan: de kleur zo dichtmogelijk benaderen in options.
Ook transparant werkt niet, dan krijg je een betonbaan(???). Voor de AI moet er dus een baan zijn, watvoor dan ook. Op Schiphol de banen verwijderen zou dus de hele AI mee verwijderen.
Groeten
Arnold

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests