Polderbaan niet beschikbaar voor departures

Vragen/opmerkingen over Schiphol

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
FlyingChicken
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Mon Jul 22, 2019 4:27 pm

Polderbaan niet beschikbaar voor departures

Post by FlyingChicken » Mon Jul 22, 2019 4:50 pm

Hi!

Allereerst mijn dank en complimenten voor het fantastische werk van het NL2000 team!

Ik heb even een vraagje aangaande de Polderbaan. Tijdens een taxi clearance voor vertrek naar Heathrow met een lichte wind vanuit NNW (~ 350º) kreeg ik tot mijn verbazing de Buitenveldertbaan (09) toegewezen, waar ik eigenlijk 36L (of op zijn minst 36C) had verwacht. Ook in de lijst met alternatieve runways kwam 36L niet voor. Ik heb daarop geprobeerd de windrichting naar het absolute noorden (0º) aan te passen, maar dat leidde tot een wel heel opmerkelijk resultaat: ik kreeg toen 18C toegewezen.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Is dit iets wat ik zelf op kan lossen?

Alvast bedankt!

User avatar
FlyingChicken
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Mon Jul 22, 2019 4:27 pm

Re: Polderbaan niet beschikbaar voor departures

Post by FlyingChicken » Mon Jul 22, 2019 4:59 pm

Ai, ik was net te laat met het bewerken van mijn post. Hier nog wat aanvullende gegevens die mogelijk relevant zijn:
  • FSX:SE;
  • Geen andere add-on sceneries naast NL2000;
  • Ik gebruik de door NL2000 geleverde optionele APX49130.bgl en NVX06010.bgl bestanden

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Polderbaan niet beschikbaar voor departures

Post by phjoop » Tue Jul 23, 2019 12:38 pm

Dat is nu nog altijd een verschijnsel, waar zowel Microsoft als Lockheed niets aan hebben gedaan. Zowel FS2004 , FSX, FSX-SE en ook P3Dv4 hebben in hun ATC programmatuur het uitgangspunt, dat de departure runway wordt gekozen, die het dichtste bij de parking is waar men staat. En daar kan je niets anders aan doen dan negeren. Het omgekeerde is ook aan de orde, na landing krijg je meestal een parking toegewezen , die het dichtste bij deze runway ligt. Tenzij je dan de parking codes in zowel het afcad als aircraft.cfg hebt staan met een speciale code.
Joop

User avatar
FlyingChicken
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Mon Jul 22, 2019 4:27 pm

Re: Polderbaan niet beschikbaar voor departures

Post by FlyingChicken » Tue Jul 23, 2019 2:45 pm

Jammer dat dat in P3Dv4 ook niet is aangepakt, alhoewel ik P3D zelf nog niet geprobeerd heb.

Ik denk dat ik de FSX ATC dan maar (bijna) helemaal links laat liggen voor toekomstige vluchten. Het is natuurlijk verouderde programmatuur, zo merk ik regelmatig dat ATC vrij opmerkelijke plannen heeft tijdens IFR vluchten. Recentelijk heeft ATC me nog op 16.000 feet op het veld laten aanvliegen, en o wee als ik er ook maar aan dacht om lager te gaan vliegen. "You are cleared to land runway 25"... haha. Het zal ongetwijfeld een bug geweest zijn, maar toch.

Bedankt voor de uitleg!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests