ORBX Nederland

Dingen die niet onder de rest vallen kunnen hier geplaatst worden

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Muilman
Junior Member
Junior Member
Posts: 38
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Wijchen

ORBX Nederland

Post by Muilman » Fri Apr 13, 2018 10:08 pm

Hier is hij dan, ORBX Nederland. Gemaakt door Jeroen, een van de beste filmmakers.
https://www.youtube.com/watch?v=ooewsGRpv-A.

EZYTWIV
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Oct 26, 2017 2:19 am

Re: ORBX Nederland

Post by EZYTWIV » Tue Dec 03, 2019 7:27 pm

TrueEarthNL ziet er inderdaad fantastisch uit, maar in combinatie met NL2000 AMS bijvoorbeeld krijg ik vreemde elevatie effecten, greppels die er in het echt niet zijn. Heeft iemand daar een oplossing voor? Ik zou graag alle NL2000 velden willen gebruiken.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: ORBX Nederland

Post by phjoop » Wed Dec 04, 2019 12:09 pm

ORBX heeft andere hoogte bestanden in hun scenery verwerkt, dan wij. Wij hebben de echte van Rijkswaterstaat. Hierdoor gaat ORBX TrueEarth niet samen met de onderdelen van onze NL2000,
Overigens jammer, dat je dit item op 2 verschillende plaatsen hebt gepost. Op die andere had ik ook al gereageerd
Joop NL2000team

EZYTWIV
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Oct 26, 2017 2:19 am

Re: ORBX Nederland

Post by EZYTWIV » Sat Dec 07, 2019 5:00 pm

Bedankt voor de informatie Joop. Excuses voor de dubbele post. Ik heb inmiddels meerdere uren tevergeefs het internet afgestruind mbt dit probleem. Ik zal me er bij neerleggen dat het gewoon niet samen gaat.

Ik heb ORBX TrueEarth NL en Vector gedeinstalleerd, FreeMesh Europe weer bovenaan de scenery lijst van P3D4 geplaatst, maar de vreemde greppels zijn nog steeds aanwezig. Zelfs na het opnieuw installeren van NL2000 EHAM en NoordHolland en ZuidHolland. Enig idee wat ik over het hoofd zie?

Mvg

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: ORBX Nederland

Post by phjoop » Sun Dec 08, 2019 12:20 pm

Het maakt niet uit waar je mesh in de library zet. Het zal altijd worden gelezen en de freemesh wijkt ook af van de mesh, die in de NL2000 scenery zit. FSX of P3D leest ze beide . Dus zet die freemesh eens uit. Joop NL2000team

EZYTWIV
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Oct 26, 2017 2:19 am

Re: ORBX Nederland

Post by EZYTWIV » Sun Dec 08, 2019 7:03 pm

Voorheen heb ik deze problemen niet gehad in combinatie met FreeMesh. Maar ook het uitzetten helpt net. Ik heb tevens een P3D repair gedaan en AMS opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar de greppels in het gras blijven maar. De andere velden hebben dit probleem niet. Ik denk dat er niets anders op zit dan een volledige herinstallatie van P3D om dit te verhelpen.

EZYTWIV
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Oct 26, 2017 2:19 am

Re: ORBX Nederland

Post by EZYTWIV » Mon Dec 09, 2019 6:21 pm

Zelfs een volledige herinstallatie van P3D geven hetzelfde probleem, en alleen op AMS. De grond rondom rijbanen en startbanen lijkt 2 meter verzakt. Maar ook in de platforms komen verzakkingen voor. Het aan of uitzetten van FreeMesh en provincie Noord Holland maken geen verschil.

User avatar
Guy
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: ORBX Nederland

Post by Guy » Thu Feb 27, 2020 9:58 am

Ik gebruik ook True Earth NL van ORBX, maar zijn de velden van NL2000 per definitie niet te gebruiken icm met ORBX? Of hebben alleen enkele velden hier problemen mee?
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: ORBX Nederland

Post by phjoop » Thu Feb 27, 2020 11:47 am

Guy
Er zullen regelmatig hoogte verschillen ontstaan, doordat ORBX andere mesh heeft gebruikt en ook is een andere versie van de fotoondergrond. DIe van ons is van 2017 en die van ORBX is ouder. EN je zal in ORBX de velden onbruikbaar moeten maken. Bovendien zijn die te veel default,
Joop NL2000team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests