Nederland van ORBX

Dingen die niet onder de rest vallen kunnen hier geplaatst worden

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Muilman
Junior Member
Junior Member
Posts: 38
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Wijchen

Nederland van ORBX

Post by Muilman » Wed Mar 28, 2018 9:17 pm

gisteren toen ik thuis kwam uit Eindhoven zag ik iets in mijn mail.
Vandaag beter bekeken en ik werd naar deze site geleid: https://www.flightsim.com/vbfs/content. ... rueTerrain!
Bij de ORBX site staat hij nog niet gemeld als product. Mijn ervaring met de regioproducten van ORBX is negatief, ik noem het eenheidsworst. hierbij denk ik aan scenery van de UK. Kijk en lees.

User avatar
ph-lcs
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 126
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Dordrecht

Re: Nederland van ORBX

Post by ph-lcs » Mon Apr 09, 2018 6:21 pm

Wij als NL2000 team hebben dit bericht ook gelezen.
Zoals de plaatjes en de trailers laten zien heeft ORBX goed zijn best gedaan en zeker mbt autogen. Het zijn default gebouwen welke aangepast zijn aan Nederlandse maatstaven. Ze gebruiken ook een nieuwe techniek (Cityscene) qua modelling. Wij zijn er ook benieuwd naar. Maar of de vliegvelden goed zijn weergegeven en op de juiste plaats liggen is nog maar de vraag.
Ook markante gebouwen zoals wij die in NL2000 hebben staan ......

Wij zijn nu ook bezig met de laatste hand te leggen aan de nieuwe foto ondergrond van 2016. Deze komt waarschijnlijk in 2 versies, 1m/pixel en 50cm/pixel

De keus zal tenslotte bij de gebruiker liggen, onze freeware ...... of € 34,-- betalen
NL2000 Development Team

User avatar
Muilman
Junior Member
Junior Member
Posts: 38
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Wijchen

Re: Nederland van ORBX

Post by Muilman » Fri Apr 13, 2018 10:28 pm

Als je de trailer van Jeroen Doorman (een echte Rotterdammer) ziet, dan zie ik met verbazing de realiteit en niet de bekende eenheidsworst van eerdere scenery's. Heb nog een kortingsbon van 25 % van PCAviator. Moet er nog allemaal een paar nachtjes over slapen. Dinsdag is het pas weer kortingsdag bij PCAviator.

User avatar
Muilman
Junior Member
Junior Member
Posts: 38
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Wijchen

Re: Nederland van ORBX

Post by Muilman » Sat Apr 28, 2018 9:23 am

heb gisteravond een movie gezien van NL2000 5.0. De kleuren waren mooier als ORBX Nederland. EN er is geen basis software nodig zoals bij ORBX. Mijn keus is dus al gemaakt.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Nederland van ORBX

Post by phjoop » Sun Apr 29, 2018 10:26 am

Twee van mijn collega's hebben de ORBX NL aangeschaft en hoewel ik natuurlijk niet helemaal objectief ben , ga ik aan de hand van hen ervaringen ORBX NL zelf niet aanschaffen.

Het voegt niets toe aan de freeware NL2000 scenery. Sterker nog , de velden van hen zijn zeker niet van de NL2000 kwaliteit . Kopers van de ORBX versie zijn al bezig de velden van Nl2000 er over heen te zetten. Alleen de steden hebben wat meer huisjes en er zijn 4 seizoenen , maar of dat nu Eur 35,00 waard is ?

Voor mij in ieder geval niet. Zeker met de nieuwe NL2000 2016 fotoscenery in het vooruitzicht.
Joop

User avatar
Muilman
Junior Member
Junior Member
Posts: 38
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Wijchen

Re: Nederland van ORBX

Post by Muilman » Sat May 05, 2018 10:11 pm

met de NL2000 2016 fotoscenery kies ik voor NL2000. ORBX wil dat je eerst hun basis software aankoopt en die is van treurige kwaliteit. Mannen mijn compliment voor de kwaliteit van NL2000.

User avatar
bvdboomen
Junior Member
Junior Member
Posts: 23
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Nederland van ORBX

Post by bvdboomen » Sat May 19, 2018 5:59 pm

Muilman wrote: Sat May 05, 2018 10:11 pmORBX wil dat je eerst hun basis software aankoopt en die is van treurige kwaliteit.
Over welke basissoftware heb je het? Voor zover ik weet is er voor True Earth Netherlands geen extra software nodig.
En wat bedoel je met treurige kwaliteit? Vergelijk je hiermee foto scenery met Landclass scenery?
Ik ben geen ORBX adept maar ik denk dat je mensen hiermee op het verkeerde been zet door geen argumenten te noemen.

User avatar
Muilman
Junior Member
Junior Member
Posts: 38
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Wijchen

Re: Nederland van ORBX

Post by Muilman » Thu Feb 14, 2019 11:47 am

Orbx wil dat jij de basis (wereld) aankoopt en daar ga jij jouw scenery op plaatsen. Heb toen filmpjes van de UK gezien die helemaal niet realistisch waren. Misschien is dat nu verandert. Door de drukte, ben ik nog sporadisch bezig met FS. Met de Nederlandse scenery is niks mis van ORBX, het is allen duur voor iemand die 100% is afgekeurd.

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Nederland van ORBX

Post by FlipS » Sun Sep 29, 2019 1:07 pm

ORBX NL geeft, ondanks de enorme hoeveelheid autogen, een frame rate die ongeveer dezelfde is als in NL2000; soms zelfs wat beter.
Een groot nadeel van ORBX NL is dat er nauwelijks herkenbare objecten zijn. In FSX c.q. P3D zit default een klein aantal markante gebouwen (in Amsterdam bijvoorbeeld een paar gebouwen aan de Zuidas, het AJAX stadion, Centraal Station, Rijksmuseum en nog een paar) en diezelfde gebouwen zie je ook in NL2000 en in ORBX NL. Maar verder staan er op NL2000 veel meer herkenbare objecten.
Het centrum van Amsterdam is in NL2000 vrijwel leeg behalve de markante gebouwen. In ORBX NL staat Amsterdam helemaal vol, maar behalve de markante (default?) gebouwen is er niet één gebouw dat overeenkomt met de werkelijkheid. Oriënteren is daardoor moeilijker dan met alleen ground textures.

Als je met oostenwind van Teuge opstijgt zie je Deventer direct liggen. In NL2000 is het centrum van Deventer helemaal leeg maar de drie bruggen over de IJssel komen overeen met de werkelijkheid. In ORBX staat Deventer helemaal vol maar er is niet één herkenbaar gebouw, de kerken (Lebuïnes en Bergkerk zijn in werkelijkheid van grote afstand te zien) ontbreken en de bruggen zijn gewoon 'planken' op paaltjes. Ook hier is oriënteren lastiger dan met alleen ground textures.

De gebouwen en hangaars op de vliegvelden in ORBX komen redelijk overeen met de werkelijkheid (de terminal op Lelystad is nog niet aanwezig) maar tonen totaal geen details. Losse vliegvelden van ORBX hebben een resolutie tot 2 cm per pixel; de gebouwen op de vliegvelden in ORBX NL komen waarschijnlijk niet verder dan een halve meter. Ze zijn nogal wazig en grijs. Objecten om het levendiger te maken ontbreken, in tegenstelling tot NL2000 (bijvoorbeeld de parasols voor Take-Off op EHTE). Vrijwel zeker zal ORBX losse vliegvelden voor Nederland gaan uitbrengen, maar die zijn er nog niet en je zult ze, net als in de andere landen, per stuk moeten kopen.
Kortom: ORBX True Earth Netherlands is vooral leuk voor buitenlanders.

Verder is ORBX zeer dominant: in principe drukt het alle andere scenery weg. Je kunt in ORBX Central een optie 'Advanced layer control' aanklikken waarmee het mogelijk zou moeten zijn 'third party' add-ons te installeren (er stond al achter: 'Experimental'). Op die manier lukte het mij om één vliegveld van NL2000 in ORBX installeren. Zodra ik het tweede installeerde, werd het eerste weer verwijderd. IK kon dit probleem alleen oplossen door ORBX Central helemaal te verwijderen. Toen lukte het om alle NL2000 vliegvelden in ORBX te installeren, maar daarmee zakte de frame rate in tot een onbruikbare waarde (hinderlijk lager dan in de complete NL2000).

Voor voorlopig heb ik ORBX NL van de plaat gepoetst en NL2000 weer compleet geïnstalleerd. Waarbij ik graag mijn waardering wil uitspreken voor de vele energie die het NL2000 in dit project steekt!

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Nederland van ORBX

Post by phjoop » Mon Sep 30, 2019 2:51 pm

Flip, dank voor deze statement. Ondanks onze kleiner wordende groep blijven we bezig en zijn ook op het FSweekend aanwezig.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest