Scenery NL2000

Dingen die niet onder de rest vallen kunnen hier geplaatst worden

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
HylkedeGraaf
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: 's-Gravenzande

Scenery NL2000

Post by HylkedeGraaf » Tue Jan 02, 2018 2:42 pm

Geachte mevrouw/heer,
Ik ben een fervent FSX/Steam simmer.
In het boek van Floris Wouterlood "Vliegen boven Nederland met Flight Simulator X" staat op blz. 143 een schitterend plaatje van De Dam in Amsterdam met veel meer scenery dan ik in de nieuwste NL2000-scenery te zien krijg.
Wat is er anders of doe ik verkeerd.?
Bij voorbaat dank.
Hylke de Graaf.
h.de.graaf@caiway.nl

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Scenery NL2000

Post by Mark Arends » Wed Jan 03, 2018 10:59 pm

Heb je wel het 3D package pakket geïnstalleerd staan?

Louis1948
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Feb 22, 2018 1:19 pm
Location: Oss

Re: Scenery NL2000

Post by Louis1948 » Thu Feb 22, 2018 1:55 pm

Niet dat ik op het bovenstaande wil reageren, maar als X-Plane vlieger (al heel lang, nog versie 9) ben ik toch voor wat de scenery betreft overgegaan tot aanschaf van FSX Steam en heb ongeveer de complete NL2000 spullen geinstalleerd. Dus de meeste vliegvelden, de 3D spullen, de library en ook het meeste fotoscenery spul. Leuk hoor. Dan vlieg ik maar met het ultralightje in de rondte want ik ben zowiezo niet zo'n Mach-1 of Mach-2 fanaat.
Wat me opvalt is dat de scenery best goed is (ik kwam een 3D blok flats tegen in Rijswijk waar ik ooit gewoond heb).
Maar vandaag vloog ik een rondje Wadden en tot mijn verbazing geen vuurtoren op Schiermonnikoog... Heb ik iets fout gedaan of zit die in een blijkbaar niet geinstalleerd pakket? De rest van de torens is er zover ik gecontroleerd heb wel.
Wat me wel opvalt (tenslotte heb ik voor XPlane heel wat scenery voor FS2002/2004/FSX ook omgebouwd naar XPlane) is dat de torens uit Europe-1963, waar ze ook al inzaten, er toch een stukkie beter uitzagen, maar da's uiteraard een persoonlijke mening.
Hoofdvraag blijft: waar is de toren van Schiermonnikoog of hoe krijg ik die tevoorschijn?

Verder wat achtergrondinfo: simvliegen doe ik al sinds de jaren 80, ooit begonnen met het aloude Flight Simulator II voor (destijds) de Atari van (alweer destijds) Sublogic. Via via is het nu XPlane, ook met Vatsim maar met mijn 70 ben ik officieel te oud om nog commercieel te vliegen dus ook het Vatsimvliegen is over. Maar lekker VFR vliegen met zo'n zeepkistje kan reuze leuk zijn en.... je kunt bijna overal landen.

Groetjes en happy landings, Louis

Louis1948
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Feb 22, 2018 1:19 pm
Location: Oss

Re: Scenery NL2000

Post by Louis1948 » Thu Feb 22, 2018 4:04 pm

Nog even een aanvulling: uiteraard heb ik NL2000-3D ook geconverteerd naar XPlane formaat. Als ik die scenery daar ook aktiveer, is de toren er ook niet. In de geconverteerde 1963 scenery, waar die toren ook al inzat, en ik in XPlane van licht heb voorzien, komt die in Xplane gewoon in beeld. De NL2000 toren van Hollum staat ca 10m meer naar het westen; daar krijg ik beide versies in beeld in Xplane, maar die van Schiermonnikoog dus niet vanuit de geconverteerde NL2000-3D, wel uit de geconverteerde 1963 scenery. In FSX heb ik alleen de NL2000 scenery, daarin zit Hollum wel en Schiermonnikoog zoals gezegd niet.
Er is dus een probleem bij het installeren opgetreden, want de omgebouwde scenery werkt wel in XPlane... :mrgreen:
Wie?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests