Zakken door asfalt met NL2000 in FS9!

Meld hier uw problemen met NL2000 versie 2.1 en lager

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Harmen
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Stiens

Zakken door asfalt met NL2000 in FS9!

Post by Harmen » Fri Dec 12, 2003 8:12 pm

Waarde vliegvrienden,

Ik heb mij uitermate ingespannen het juiste antwoord in dit forum te vinden: of het is er niet of ik ben een dumbo!
Ik ben gek op NL2000 maar mijn probleem:
ik vlieg met FS9 en de geparkeerde vliegtuigen (van PAI) zakken allemaal door het asfalt. Met Afcad 2004 kan ik het niet voor elkaar krijgen, ik heb de flattens goed in de scenery.cfg staan. Het importeren van files gaat niet meer met AFCAD2004, het veranderen van de elevation (hetzij 0, hetzij -3.4, hetzij -7.5) verandert niets in de spot view's. Ook de traffic zakt door het taxi- /landingsbaanasfalt!
Is dit oplosbaar of wacht dit op de nieuwe release?

Bij voorbaat dank voor een reply!

Groeten,

Harmen.

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mark Arends » Sat Dec 13, 2003 4:36 pm

Dit probleem is bij ons bekend, maar het momenteel nog niet op te lossen. We zoeken naar een oplossing.

Jip de Kort
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 212
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Nederland
Contact:

Post by Jip de Kort » Sat Dec 13, 2003 6:15 pm

Ik heb er in 2002 ook heel soms last van. Maar dan zet ik het AI traffic schuifje naar 0% en dan wweer naar 100% en dan is het weer goed 8)

Jip

User avatar
Arno
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 876
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Arno » Sun Dec 14, 2003 12:26 pm

Maar in Fs2004 is het niet zo simpel als Jip zegt :). Op dit moment is het met AFCAD2 niet mogelijk om de hoogte te veranderen en daardoor staat de AI altijd op de hoogte van de standaard scenery. We hopen dat dit opgelost is voor de release, maar we kunnen niks beloven. Hangt er onder andere vanaf of MS met een SDK komt of misschien dat AFCAD toch nog die functionaliteit krijgt.
Arno

User avatar
Harmen
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Stiens

Bedankt!

Post by Harmen » Sun Dec 14, 2003 9:45 pm

Ik dank Mark, Jip en Arno voor de antwoorden. Ik heb de Jip oplossing geprobeerd maar helaas.... :cry:
Ik vlieg nu weer met de oorspronkelijke scenery in FS9, maar ik mis de NL2000.
Het is niet anders. Desalniettemin mijn respect voor de NL2000 designers (soms puzzelaars denk ik).

Met groeten uit Stiens!

Harmen. :D

User avatar
emtrouwee
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by emtrouwee » Fri Dec 26, 2003 10:48 am

Er is een ietwat onhandige oplossing voor dit probleem. Maak 2x een entry aan in scenery config voor de afcad die op de juiste hoogte is. Plaats de ene in een layer onder de default scenery en de andere erboven. Dan werkt het. Ik draai hier nu met NL2000 onder FS2004 en de vliegtuigeb staan op de juiste hoogte.

User avatar
Elwin
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Groningen

verdiepte banen??

Post by Elwin » Mon Jan 12, 2004 12:43 pm

Beste forum-lezers,
Ik heb vergelijkbare problemen, maar bij mij helpt deze oplossing niet...
Kun je iets specifieker zijn hoe de wijzigingen gemaakt worden, en waar. Hopelijk is dit niet te veel gedoe.

alvast mijn dank,
Elwin
emtrouwee wrote:Er is een ietwat onhandige oplossing voor dit probleem. Maak 2x een entry aan in scenery config voor de afcad die op de juiste hoogte is. Plaats de ene in een layer onder de default scenery en de andere erboven. Dan werkt het. Ik draai hier nu met NL2000 onder FS2004 en de vliegtuigeb staan op de juiste hoogte.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests