PMDG en NL2000

Meld hier problemen met NL2000 versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
lgvdbroek
Newbie
Newbie
Posts: 17
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam

PMDG en NL2000

Post by lgvdbroek » Mon Oct 09, 2017 6:47 pm

Geachte ontwerpers,

Allereerst mijn complimenten voor jullie vrijwilligerswerk. Want dat is het tenslotte.
Maar ik ondervind steeds het hinderlijke “out of memory probleem” wanneer ik het Nederlandse luchtruim binnenvlieg met een PMDG 737-800 en de 777-200.
Het idiote is dat wanneer ik bijvoorbeeld met een PA-24 Comanche boven Nederland vlieg, ik totaal geen last heb.
Dus mijn eerste reactie was dat het met de grafische engine van de PMDG te maken had.
Maar wanneer ik met die PMDG’s van Heathrow naar Edinburgh vlieg en dus alle sceneries van UK2000 gebruik heb ik totaal geen last.
Evenmin met de Aerosoft sceneries boven Duitsland en Griekenland.
Het zit echt in de combinatie PMDG en NL2000.
Het is bijzonder frustrerend wanneer je de vlucht voor 90% hebt afgerond en dan vlak voor de “ILS capture”, op zowel Schiphol danwel Rotterdam, FSX er uit klapt.
Ik heb vervolgens in NL2000 EHAM en Noord Holland gedisabled en van Aerosoft Mega Airport Amsterdam geïnstalleerd. Ook dan blijft het probleem zich voordoen.
Ik ben nu een beetje aan het eind van mijn latijn.
Ben al met de resoluties aan het stoeien geweest maar geen resultaat.

Mijn systeem is uitgerust:
intel i7 (4900K serie)
Nvidia GTX-770
16 Gb RAM.

Heeft één van jullie een idee waar dit aan kan liggen ?
Leo van den Broek
Rotterdam

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: PMDG en NL2000

Post by phjoop » Mon Oct 30, 2017 12:33 am

Dit is helaas een bekend verschijnsel. FSX in Windows kent met NL2000 en PMDG samen een dermate grote aanslag op het geheugen, dat OOM soms optreedt. Dat komt in P3Dv4 nauwelijks meer voor, omdat de techniek die daarin zit veel selectiever is dan FSX was.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest