Installatie problemen met v4.0.79

Vragen over de installatie van NL2000 versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
Jand01
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Sat Aug 26, 2017 1:25 am

Installatie problemen met v4.0.79

Post by Jand01 » Sat Aug 26, 2017 1:40 am

Ik probeer na een schone installatie van windows10 mijn FSX-SE spullen weer up and running te krijgen kom echter bij de NL2000 installatie problemen tegen.

Ik kan de NL2000V4_Installer_4.0.79_setup.exe zonder problemen installeren (met admin recht)
Als ik echter echter packages will toevoegen krijg ik een venster met de foutmelding:

"System.ArgumentException: 1 is not a supported code page.
Parameter name : Codepage.
at system.texts....." en zo gaat hij nog even door.

Ik start de installer met Admin rechten. En probeer de Nl2000 v4.09 libraries als eerste.

Wat ik ook probeer, andere locatie,volgorde van packages, opnieuw installeren van installer.. (install v4.0.78 geprobeerd) elke keer krijg ik het venster met de fout melding bij het toevoegen van packages.

Zijn er meer mensen die dit probleem voorbij hebben zien komen? En heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

gr,

Jand01
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Sat Aug 26, 2017 1:25 am

Re: Installatie problemen met v4.0.79

Post by Jand01 » Sat Aug 26, 2017 1:46 pm

Ok ben er denk ik uit.. interessant probleem.

Ik heb een windows 10 Engelse taal versie (US) geïnstalleerd. Na wat googelen op de foutmelding kwam ik bij een ontwikkelaar terecht die een vergelijkbaar probleem had met een ander app.. Als ik het goed begrijp verwijst de melding naar een dot net/zip onderdeel dat de boel uitpakt.. deze blijkt dus taal gevoelig te zijn. Daar ik bewust voor de Engelse taal gekozen had bij het installeren leek mij dit wel eens een richting om te gaan zoeken. Als eerste de Nederlandse taal optie aan Windows toegevoegd. Herstart en wat denk je ? Ik kan nu modules toevoegen! Het werk !

Actie puntje voor de NL2000 ontwikkelaars? In elk geval voor als anderen het tegen komen: instellingen/regio en taal/ taal toevoegen. Nederlands... en het werkt (bij mij)
gr,
Jan

User avatar
ph-lcs
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 126
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Dordrecht

Re: Installatie problemen met v4.0.79

Post by ph-lcs » Tue Sep 05, 2017 4:39 pm

Jan,

We gaan het meenemen.

gr.
Jos
PH-LCS
NL2000 Development Team

flight1doc
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Sun Nov 19, 2017 4:36 pm

Re: Installatie problemen met v4.0.79

Post by flight1doc » Sun Nov 19, 2017 4:43 pm

Hoi ik heb hetzelfde met mijn P3D machine, ga de oplossing proberen door NL als taal toe te voegen..

Alles is bij mij US english.

m..vr.gr.

Ton (flight1doc)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest