eigen scenery bouwen

Dit is de plek voor het stellen van overige vragen of het plaatsen van opmerkingen over NL2000 versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
PH-TON-NB
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

eigen scenery bouwen

Post by PH-TON-NB » Thu Jul 06, 2017 1:05 pm

Hallo nl2000-makers,

Ik heb huizen gebouwd met "VOD" en "Airport for windows".
Het werkt prima met FS9 en Nl2000V3.
Ik heb twee pc's met Steam.
Op de een krijg ik mijn huizen met als texture het (blauwe) beeldmerk van FSX,
op de ander wel mijn (grotendeels) mijn eigen textures !
Hoe kan ik dat goed werkend krijgen ?
Ik wil oa het station van Eindhoven bouwen.
Met Sketchup van "Arno" kom ik er niet uit.
Verder krijg ik bij start van Steam: Invalid path in Area.123
Waar komt dat vandaan ?

User avatar
ph-lcs
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 126
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Dordrecht

Re: eigen scenery bouwen

Post by ph-lcs » Tue Oct 31, 2017 7:59 pm

Het maken van scenery (3D objects) gaat prima met Sketchup.
Wanneer het object klaar is (compleet met textures) dan kun je het exporteren als een collada file en import deze weer met ModelcoverterX.

Met MCX kun je het file weer bewerken en exporeten als een .bgl file.

Voor nadere uitleg, loop dit weekend (4 en 5-11) eens bij ons langs op het FSWeekend in Lelystad.
NL2000 Development Team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests