Suggestie: Luchtmachtdagen bonus scenery

Geef hier uw mening over versie 4 en/of suggesties voor verbetering van de scenery

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
FS-Erwin
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Suggestie: Luchtmachtdagen bonus scenery

Post by FS-Erwin » Tue Jun 14, 2016 5:54 pm

Ik ben al een hele tijd fan van vliegtuigen en alles er omheen, fervent FS-er en gebruik al even NL2000, eerst in FSX, nu in P3D.

Ik heb een suggestie sinds ik ook trouw bezoeker ben van de luchtmachtdagen. Dit hoort echt een beetje bij Nederland en zou het leuk vinden om dit terug te zien als een bonus add on voor NL2000 Aiports zoals Volkel, Leeuwarden, Gilze, vroeger Eindhoven (Welschap) etc.

Denk aan AI team voertuigen in de stands, publiek wat foto's maakt (je kent ze wel van de voorgaande airshow scenery's die je kon downloaden voor fsx, vaak ook freeware) misschien ook vastlgelopen snelwegen (typisch Nederlands en ook dit jaar was het weer raak :P ) en meerdere tower viewpoints.

Ik heb geen idee of zoiets veel werk is, en of jullie het überhaupt een goed idee vinden natuurlijk. Ik vind het in elk geval een ludiek idee en ik zou het ook zeker gebruiken voor FS promo fimpjes

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Wed Jun 15, 2016 10:00 am

Het staat genoteerd, maar dat is een enorme klus en we zitten met capaciteitsproblemen, zodat andere zaken prioriteit hebben

Joop
NL2000team

User avatar
FS-Erwin
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FS-Erwin » Wed Jun 15, 2016 11:09 am

Als het met uitleg uitgevoerd kan worden door een persoon die bekend is met sim configs editten, grafisch creatief is, en van nature programma's snel door heeft, en hij bied vrijwillig zijn hulp aan, zou je die hulp dan aan willen nemen?

Ik kan niet beloven dat ik het trucje snel door heb, maar kan eventueel wel na uitleg zeggen of ik dit aan kan. Dan neem ik dat graag van jullie over. Ik zeg altijd, als je iets graag wilt, dan moet je er ook iets voor doen ;)

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Wed Jun 15, 2016 12:34 pm

Als je denkt zo iets aan te kunnen, dan is het wellicht een idee om dat prive als eigen project als een addon voor b.v. Leeuwarden te maken .
Wij komen er voorlopig helemaal niet aan toe.
We laten het vliegveld EHLW liever gewoon zoals het nu is . Dus geen aparte versie. Maar een apart naar believen aan de library toe te voegen addon , dat dan past over de EHLW versie van ons, zou prima zijn.
Je kan dan overwegen om dat zelf via b.v. www.avsim.com uit te brengen.

Joop
NL2000team

User avatar
FS-Erwin
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FS-Erwin » Thu Jun 16, 2016 11:46 am

Lijkt me het best haalbare inderdaad. Welke software zou je mij aanraden om de scenery in en rond de airports aan te passen? En kun je de nodige objects ergens downloaden of moet je ze strippen uit bestaande scenery?

Ik ben zelf uitgekomen op Airport design editor en Abacus scenery shortcuts, moet er nog wegwijs in worden ;) Maar weet niet of dat matcht met de kwaliteit en software die jullie gebruiken...

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Fri Jun 17, 2016 10:31 am

ADE is alleen geschikt om vliegveld afcads te maken en daar dan objecten aan toe te voegen. Dus dit is niet geschikt om er alleen objecten mee te plaatsen.
Je krijgt dan een doublure van ehlw afcads.
Als je wishplacer gebruikt, kan je zelf objecten plaatsen. Er zijn verschillenden default objecten die je kan gebruiken maar echt passende objecten moet je dan wel zelf maken . Dit om copyrights te vermijden.
Maar pas op , verslik je niet in zo'n project. Het is lastiger dan je denkt.
succes

Joop
NL2000team

User avatar
FS-Erwin
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FS-Erwin » Tue Jun 21, 2016 11:32 am

zucht...ik kom erachter ja...echter; Ik geef nog niet op, het hoeft ook niet in twee dagen af, en met default objects kom ik al een heel eind denk ik.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests