Het viel mij al op dat de vliegvelden na de laatste update erg leeg zijn. Geen Nederlandse AI vliegtuigen.
Ze staan wel netjes in de map "SimObjects/Airplanes van FSX (steam).
Ik heb de libraries (4.07) opnieuw gedownload en opnieuw geinstalleerd.
Dat leverde geen verandering op.
Bij zoeken naar de oorzaak heb ik geprobeerd om de texture bmp's te openen. In alle foto programma's (Bijv. paint, IrfanView) krijg ik de melding dat de header niet gelezen kan worden en het een onbekend format is. Dit gebeurt bij de bmp's van alle AI vliegtuigen.
FSX kan deze files dus ook niet lezen.
Zit er een foutje in de libraries?
Probleem met AI objecten
Moderator: NL2000 Development Team
- F70
- Posting Freak
- Posts: 283
- Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
- Location: Base RWY 06 EHAM Nieuw Vennep
De textures kan je niet openen met een gewoon programma zoals Paint of IrfanView.
Je hebt daar bijvoorbeeld DXTBmp voor nodig,Google maar voor dat programma.
En als de vliegvelden leeg zijn is er waarschijnlijk een mix van FSX en FS2004 flightplans.
Een mix kan niet of alles FSX of alles FS2004. (ook al is dit Steam)
Download AIFP3 die kan alle FS2004 flightplans veranderen in FSX flightplans. link : http://stuff4fs.com/open.asp?Folder=AIFP&JS=TRUE
Hoop dat dit helpt,Jan
Je hebt daar bijvoorbeeld DXTBmp voor nodig,Google maar voor dat programma.
En als de vliegvelden leeg zijn is er waarschijnlijk een mix van FSX en FS2004 flightplans.
Een mix kan niet of alles FSX of alles FS2004. (ook al is dit Steam)
Download AIFP3 die kan alle FS2004 flightplans veranderen in FSX flightplans. link : http://stuff4fs.com/open.asp?Folder=AIFP&JS=TRUE
Hoop dat dit helpt,Jan
Staat in de FSX library het NL2000 Traffic wel geactiveerd?
Zo ja, we weten, dat op sommige velden de vliegtuigen pas zichtbaar worden als je in de settings de schaduw van het vliegtuig op de grond uitzet.
Hoe dat komt weten we niet.
Maar probeer dat eens.
ik hoor graag het resultaat
Joop
NL2000team
Zo ja, we weten, dat op sommige velden de vliegtuigen pas zichtbaar worden als je in de settings de schaduw van het vliegtuig op de grond uitzet.
Hoe dat komt weten we niet.
Maar probeer dat eens.
ik hoor graag het resultaat
Joop
NL2000team
Ja, traffic staat geactiveerd en op de goede plaats in de FSX library.
Schaduw op de grond uitzetten heeft geen effect.
Voor alle duidelijkheid. Er zijn wel enkele AI vliegtuigen op de velden, maar alleen die van FSX zelf. Niet de toegevoegde van NL2000.
De vliegtuigen van NL2000 worden wel geinstalleerd in de map "SimObjects/Airplanes" van FSX (steam). Om ze zichtbaar te maken worden er blijkbaar ook lege mappen met dezefde namen aangemaakt in de FSX/SimObjects/Airplanes map onder de users appData Roaming enz. Trouwens, alleen wijzigingen (o.a. config) in de FSX map hebben invloed op de werking van FSX steam. Daar is een ook (nutteloze?) FSX-SE map.
Ik heb de Airplanes map ook een keer gerenamed en dan wordt bij het opstarten door FSX een nieuwe map Airplanes aangemaakt met daarin alleen de mappen van de orginele FSX vliegtuigen. De NL2000 vlieguigen worden om een of andere reden niet gezien. Als ik ze dan zelf aanmaak dan heeft dat geen invloed. FSX blijft ze negeren.
Ik heb naar van alles gezocht om daar een reden voor te vinden, door mappen gezocht, door configs en XML's gespit, maar tevergeefs.
Of ze zijn er wel maar niet zichtbaar. Ik heb een poosje terug ook al eens in het forum gemeld dat ik op vliegvelden crashes heb tegen onzichtbare objecten.
Het is onstaan nadat ik orginele FSX heb gedeinstalleeerd en de Steam versie geinstalleerd (onder Win10). Daar begin ik nu spijt van te krijgen. Gelukkig kan ik nog terug.
Misschien moet ik dat maar doen en er niet nog meer zoektijd in stoppen.
Schaduw op de grond uitzetten heeft geen effect.
Voor alle duidelijkheid. Er zijn wel enkele AI vliegtuigen op de velden, maar alleen die van FSX zelf. Niet de toegevoegde van NL2000.
De vliegtuigen van NL2000 worden wel geinstalleerd in de map "SimObjects/Airplanes" van FSX (steam). Om ze zichtbaar te maken worden er blijkbaar ook lege mappen met dezefde namen aangemaakt in de FSX/SimObjects/Airplanes map onder de users appData Roaming enz. Trouwens, alleen wijzigingen (o.a. config) in de FSX map hebben invloed op de werking van FSX steam. Daar is een ook (nutteloze?) FSX-SE map.
Ik heb de Airplanes map ook een keer gerenamed en dan wordt bij het opstarten door FSX een nieuwe map Airplanes aangemaakt met daarin alleen de mappen van de orginele FSX vliegtuigen. De NL2000 vlieguigen worden om een of andere reden niet gezien. Als ik ze dan zelf aanmaak dan heeft dat geen invloed. FSX blijft ze negeren.
Ik heb naar van alles gezocht om daar een reden voor te vinden, door mappen gezocht, door configs en XML's gespit, maar tevergeefs.
Of ze zijn er wel maar niet zichtbaar. Ik heb een poosje terug ook al eens in het forum gemeld dat ik op vliegvelden crashes heb tegen onzichtbare objecten.
Het is onstaan nadat ik orginele FSX heb gedeinstalleeerd en de Steam versie geinstalleerd (onder Win10). Daar begin ik nu spijt van te krijgen. Gelukkig kan ik nog terug.
Misschien moet ik dat maar doen en er niet nog meer zoektijd in stoppen.
Problemen met NL2000 AI airplanes
Ik ben toch nog even verder gaan kijken.
Voor alle zekerheid NL2000 helemaal gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. En alles weer netjes ingesteld volgens de handleiding.
In de map van steam/steamapps/common/FSX/SimObjects/Airplanes worden de AI vliegtuigen door NL2000 neergezet naast de reeds bestaande FSX vliegtuigen.
Wat vreemd is dat de bestanden van de NL2000 vliegtuigen niet geopend kunnen worden. Ook de jpg, pdf, txt, bpm, dds enz. maakt niet uit, ik krijg een foutmelding dat het bestand niet gelezen kan worden. Het maakt ook niet uit met welk programma ik dat doe (IrfanView, Notepad, Acrobat enz.), natuurlijk wel het juiste programma voor de bestandsoort.
De bestanden van de FSX vliegtuigen kunnen wel gewoon geopend worden.
FSX kan er dus ook niets mee en ze worden dan ook niet toegevoegd aan de SimObjects in de users/appdata map, en doen ze helaas niet mee in de simulatie.
Wat kan er fout gaan bij het uitpakken van de libraries?
Of is er bij het inpakken iets foutgegaan?
Voor alle zekerheid NL2000 helemaal gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. En alles weer netjes ingesteld volgens de handleiding.
In de map van steam/steamapps/common/FSX/SimObjects/Airplanes worden de AI vliegtuigen door NL2000 neergezet naast de reeds bestaande FSX vliegtuigen.
Wat vreemd is dat de bestanden van de NL2000 vliegtuigen niet geopend kunnen worden. Ook de jpg, pdf, txt, bpm, dds enz. maakt niet uit, ik krijg een foutmelding dat het bestand niet gelezen kan worden. Het maakt ook niet uit met welk programma ik dat doe (IrfanView, Notepad, Acrobat enz.), natuurlijk wel het juiste programma voor de bestandsoort.
De bestanden van de FSX vliegtuigen kunnen wel gewoon geopend worden.
FSX kan er dus ook niets mee en ze worden dan ook niet toegevoegd aan de SimObjects in de users/appdata map, en doen ze helaas niet mee in de simulatie.
Wat kan er fout gaan bij het uitpakken van de libraries?
Of is er bij het inpakken iets foutgegaan?
Ik heb werkelijk geen idee wat er bij jou aan de hand is.
Want alle aircraft-mappen van de NL2000 AI vliegtuigen kunnen net als
alle FSX vliegtuigen gewoon geopend worden.
E.e.a. vindt dus plaats bij het installeren van het NL2000 traffic package.
En de dds en bmp textures kunnen inderdaad niet zomaar geopend worden.
Maar dat heeft niets met jouw probleem te maken.
Ik kan er dus helaas geen verklaring voor geven,
Joop
NL2000team
Want alle aircraft-mappen van de NL2000 AI vliegtuigen kunnen net als
alle FSX vliegtuigen gewoon geopend worden.
E.e.a. vindt dus plaats bij het installeren van het NL2000 traffic package.
En de dds en bmp textures kunnen inderdaad niet zomaar geopend worden.
Maar dat heeft niets met jouw probleem te maken.
Ik kan er dus helaas geen verklaring voor geven,
Joop
NL2000team
Ook UAC bij installeren in laagste stand!
Opgelost!
Het is bij de AI vliegtuigen in Win10 niet genoeg om de installer op te starten in administrator mode (voor de rest blijkbaar wel).
Met ook de UAC in de laagste stand gaat het wel goed.
Bedankt voor het meedenken.[/b]
Het is bij de AI vliegtuigen in Win10 niet genoeg om de installer op te starten in administrator mode (voor de rest blijkbaar wel).
Met ook de UAC in de laagste stand gaat het wel goed.
Bedankt voor het meedenken.[/b]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests