geforce 960 GTX en 3 monitoren.

Stel hier uw vragen over hardware voor flight simulator.

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
bouke
Junior Member
Junior Member
Posts: 20
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

geforce 960 GTX en 3 monitoren.

Post by bouke » Tue Dec 22, 2015 4:23 pm

Na info ingewonnen te hebben werd mij van diverse kanten verteld, dat FSX het beste samenwerkte met NVIDEA. Ik moet zeggen dat één en ander ook vloeiend loopt. Maar ik loop tegen een ander probleem aan, waarvan ik de oplossing niet vond op forums, of de support van Geforce.
Ik heb een Gigabyte, Geforce 960 GTX kaart, met aansluitingen voor 4 monitoren.
Ik heb 3 monitoren, alle drie Samsung SMB 2440. Deze heb ik geconfigureerd met 3d surround en ook de Bezel correctie toegepast. Ik kwam toen uit op een resolutie van 6048 x 1080.
De vierde ( Samsung 2220) heb ik aangesloten op de vierde poort met een resolutie van 1920 x 1080.

Alles loopt prima, FSX start goed op, maar niet in surround mode. Ik kan wel met 3 monitoren vliegen in fullscreen mode, maar dan is de vierde monitor zwart, en niet te gebruiken voor b.v. navigatie.
In het normale scherm kan ik hem uitrekken over 3 schermen. Ik heb dan niet het idee dat ik de surround gebruik van NVIDEA. Want de surround heb ik ingesteld voor drie schermen, en als ik hem uit uitrek, kan dat wel over al de vier schermen. Vliegen gaat wel goed en erg vloeiend. Maar als ik het menu gebruik en dan een selectie maak, stopt FSX en zegt hij dat er een fout is en vraagt af te sluiten. Wat ik ook probeer (ik heb zelfs alles er af gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Maar ook met een nieuwe installatie en dan alleen FSX met Sp1 en Sp2.
Ik heb Winsdows 10. en geen Direct X aangevinkt. Ik heb in de dislay wel de zelfde configuratie (6048 x 1080)
Weet iemand een oplossing?
Bouke

User avatar
ph-lcs
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 126
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Dordrecht

Post by ph-lcs » Mon Jan 16, 2017 2:14 pm

Bouke,

Ik gebruik zelf ook 3 schermen in Surround met een Gigabyte GTX1060.

Ik start P3D (of FSX) op in windowed mode. Als hij op 1 scherm staat, maar niet volledig, dan rek ik hem uit over de 3 scherm. Laat hem dan in windowed mode staan.
Daarna sluit ik P3D (of FSX) af en start hem weer opnieuw op. Dan start hij volledig over 3 schermen op in windowed mode.
Om fullscreen (borderless) te werken maak ik gebruik van een tool die in mijn modules folder staat. Weet uit mij hoofd niet zo wat het is. Zal er vanavond even naar kijken en het je laten weten.

Het 4e scherm (touscreen) kan ik ook gewoon gebruiken voor mijn navigatie.

gr.
Jos
NL2000TEAM
NL2000 Development Team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests