Frame rate verlies bij FS Steam

Vragen/opmerkingen over Schiphol

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
mlf081161
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Frame rate verlies bij FS Steam

Post by mlf081161 » Fri Jul 24, 2015 6:17 pm

Beste,

Ik heb altijd gebruik gemaakt van de prachtige scenery binnen FSX.
Nu echter heb ik FSX steam geïnstalleerd en zoals wordt aanbevolen de nieuwste installer gedownload en wederom het hele pakket opnieuw gedownload.
Na installatie ( werkt gewoon goed) zie ik dat de frame rates drastisch omlaag gaan.
Normaal heb ik een frame rate ( zonder NL 2000) van 40 op EHAM met de PMDG B 737 NGX ( ik heb een zware PC).
Met de NL 2000 valt hij terug naar 15 FPS.

Als ik de vliegvelden en libery uitvink gaat hij terug naar 35 fps.

Doe ik hier iets fout?

hoor het graag

grt

Michel la Faille

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Sun Jul 26, 2015 4:17 pm

Michel,

wat gebeurt er met een default 737?

Joop
NL2000team

User avatar
mlf081161
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by mlf081161 » Sun Jul 26, 2015 6:58 pm

Hallo Toon,

Ook bij de default B 737 hetzelfde beeld.

PS : als ik library Nl2000 en alle vliegvelden van NL 2000 uitvink heb ik geen verlies van frame rates, echter dan heb ik de mooie vliegvelden niet !

PS ik heb de NL scenery helemaal bovenaanstaand zoals de instructies voorschrijven.

grt

Michel

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Sun Jul 26, 2015 11:14 pm

Michel,

Dan heb ik er helaas geen verklaring voor

Joop
NL2000team

User avatar
kuifje
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Frame rate verlies bij FS Steam

Post by kuifje » Wed Mar 09, 2016 12:52 pm

mlf081161 wrote:Beste,
Hoe komt iemand aan een frame rate van 40 op Schiphol? Ik kom niet verder dan 5/6 met een zware computer. Hoe kan dat?

Ik heb altijd gebruik gemaakt van de prachtige scenery binnen FSX.
Nu echter heb ik FSX steam geïnstalleerd en zoals wordt aanbevolen de nieuwste installer gedownload en wederom het hele pakket opnieuw gedownload.
Na installatie ( werkt gewoon goed) zie ik dat de frame rates drastisch omlaag gaan.
Normaal heb ik een frame rate ( zonder NL 2000) van 40 op EHAM met de PMDG B 737 NGX ( ik heb een zware PC).
Met de NL 2000 valt hij terug naar 15 FPS.

Als ik de vliegvelden en libery uitvink gaat hij terug naar 35 fps.

Doe ik hier iets fout?

hoor het graag

grt

Michel la Faille

User avatar
bouke
Junior Member
Junior Member
Posts: 20
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

FSX Steam en EHAM van NL2000

Post by bouke » Tue Mar 29, 2016 11:04 am

Ik heb geen antwoord op de vraag van Michel la Faille, want ik zit ook met een soortgelijk probleem. Ik heb FSX ingeruild voor FSX Steam, omdat ik alleen lovende dingen hoorde over vloeiend lopen, hoge frame rates e.d. Ik heb er met FSX al alles aan gedaan om het probleem op te lossen, nl. een andere grafische kaart (GTX 960), een I7 processor en SSD, enz. Ik heb NL2000 met alle updates, en nog heb ik veel last van "stutters" Af en toe even korte of Langere tijd dat er alles stilstaat. Dit komt vooral voor bij NL2000. Als ik van een buitenlands vliegveld kom, en Nederland binnen vlieg gaat hij vreselijk stotteren. En binnen het gebied van EHAM is het gewoon heel erg en is een normale landing nauwelijks mogelijk. Nogmaals het kan niet aan de onderdelen in de pc liggen. Vliegen met 3 monitoren is helemaal een ellende, dus dat laat ik al. Is het dan toch nog een hardware probleem? Of misschien BIOS instellingen? Als ik taakbeheer mee laat draaien, is het ook niet zo dat hij teveel geheugen of van de processor vraagt. Als hij voor langere tijd stilstaat, komt er wel in het taakbeheer bij fsx te staan: "reageert niet".
Ook de instellingen zijn volgens het advies van de handleiding van NL2000.
De Addons die ik meestal mee laat draaien zijn: FS Tramp, Active Sky Next en REX Soft Clouds. (allemaal legale versies). Maar ook als ze niet meedraaien blijft het probleem.
Wie het weet mag het zeggen
Bouke

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Tue Mar 29, 2016 11:33 am

Het gaat eigenlijk allemaal over de vraag hoe snel kan FSX de benodigde scenery inladen en laten zien. Dit naast alle andere taken die dan moeten worden uitgevoerd. Voor zover ik weet kan FSX maar 2 Gb tegelijk inlezen.
En dat is met de fotoscenery inclusief autogen 3D objecten AI e.d. behoorlijk in die richting. Prepar3Dv3 gaat anders om met de scenery. Daar wordt,voor zover ik heb begrepen, alleen scenery geladen die op scherm getoond moet worden. EN dat is dan minder.
Ik heb dan ook met Prepar3Dv3 veel betere resultaten dan met FSX.
Hoewel je merkt dat de NL2000 scenery samen met Schiphol toch veel vraagt,
is mijn framerate in P3Dv3 veel hoger dan in FSX. Soms vraag ik me af of we niet te veel vragen van FSX.

Joop
NL2000team

User avatar
TvdB
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by TvdB » Sat Apr 30, 2016 7:08 pm

Wat je zou kunnen proberen om de config aan te passen. Informatie is te o.a. te vinden bij:
https://kostasfsworld.wordpress.com/fsx ... are-guide/
Bij mij heeft het een behoorlijke verbetering opgeleverd.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests