FSX sluit af bij approach RW 27 Schiphol

Vragen/opmerkingen over Schiphol

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
JohanS
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

FSX sluit af bij approach RW 27 Schiphol

Post by JohanS » Mon Dec 08, 2014 4:52 pm

Beste simmers,
Ik wil het forum vragen of zij het volgende beeld herkennen.
Bij de approach op baan 27 van Schiphol gaat elke keer ca. 2 km voor de landing het scherm op zwart en FSX sluit helemaal af. Dit gebeurt met zowel basis toestellen als met geavanceerde NG vliegtuigen. Landingen onder dezelfde condities op de andere banen van Schiphol gaan, net als op andere Nederlandse luchthavens wel goed. Wel zakt de framerate bij de landingen fors (<10 fps) maar kunnen in alle andere gevallen wel tot een goed einde worden gebracht.
Wel draai ik FSX op een hogere (HD) resolutie 1980-1200-32 dan die in de handleiding van NL2000 wordt aanbevolen. Bij andere PhotoReal scenery zoals Canarische eilanden, Londen, Spanje en Brussel gaat alles uitstekend en blijft de framerate netjes tussen de 30 en de (afgeblokte) 40 fps. Nogmaals, het inzakken van de framerate zal bij veel simmers bekend voorkomen, maar ik ben benieuwd of het volledig afsluiten van FSX ook bij anderen voorkomt. Het kan zijn dat ik simpel teveel wil of dat andere software die van NL2000 bijt. Het blijft echter wel vreemd dat dit alleen bij baan 27 voorkomt.

Mijn PC draait op Windows 7- 64bit en heeft de volgende specificaties:
Intel Core i7 4790k, RAM 2x8 GB 2400MHZ, Nvidia Geforce 770 GT 4 GB en de data staat op 2 SSD’s van elk 240GB. W7 en FSX op de één en de scenery bulkdata w.o. NL2000 op de ander.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Tue Dec 09, 2014 10:53 am

Dat lijkt op een OOM probleem
Dat blijft lastig. Schiphol vraagt inderdaad veel.
Zonder dat het garanties zijn hebben we wel tips :
1. probeer de sliders in de settings wat naar links te zetten ( AI vraagt veel)
2. LOD_RADIUS parameter in de FsX.cfg wat lager te zetten
3. AffinityMask in fsx.cfg onder de 14

Joop
NL2000team

User avatar
JohanS
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by JohanS » Tue Dec 09, 2014 5:44 pm

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik had tot nu nog nooit wijzigingen in de fsx.cfg aangebracht.
Heb de LOD_RADIUS parameter in de FsX.cfg van 4.500000 naar 4.000000 verlaagd en dat maakte dat nu een volledige landing kon worden uitgevoerd, een succesvolle hint dus.
De aanduiding 'AffinityMask' kon ik in fsx.cfg helaas niet vinden maar gezien het voorgaande is dat minder belangrijk omdat mijn probleem(pje) is opgelost.
Tot slot wil Ik mijn complimenten maken voor de geweldige scenery van NL2000. Ik heb, incl. NL2000, wel 200 GB aan PhotoReal bestanden van o.a. Canarische eilanden, Brussel, Spanje en Londen maar niet één evenaart die van NL2000, geweldig!!
Nogmaals bedankt en Succes.
Johan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests