Groot deel van bomen ontbreekt

Meld hier problemen met NL2000 versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Groot deel van bomen ontbreekt

Post by FlipS » Thu Sep 25, 2014 3:04 pm

Na onoplosbare problemen met de UDitIT FSX/P3Dswitch (installeer die migration tool nooit! Die gedraagt zich als virus!) heb ik UDitIT FSX/P3Dswitch, FSX en P3D verwijderd en een registry boost uitgevoerd met CCleaner. Daarna heb ik FSX weer geïnstalleerd (op dit moment heb ik P3D nog niet opnieuw geïnstalleerd).
Bij het installeren van NL2000 kreeg ik een melding "Unable to modify fsx\Autogen\default.xml.file". De enige optie was op 'OK' klikken, waarna NL2000 terstond begon met installeren. Alle modules werden kennelijk probleemloos geïnstalleerd. Er ontbreken echter veel bomen. Waar bomen ontbreken, is dat steeds in zuiver rechthoekige blokken. Ik schat dat er meer bomen ontbreken dan er wel aanwezig zijn. Nog merkwaardiger is dat, waar bomen wel aanwezig zijn, blokken bomen in zomertooi en blokken bomen in herfsttooi door elkaar staan ook weer met zuiver rechte overgangen.
Wat kan hier verkeerd zijn gegaan?

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Thu Sep 25, 2014 3:44 pm

Kijk eens hier :

http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php ... efault+xml

Als je in het search item default.xml zet, dan krijg je alle forum items over deze kwestie.
Wellicht zit het antwoord op jouw vraag daar bij.

Wij ondersteunen zoals gezegd geen zaken rond Prepar3D .

Joop
NL2000team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Thu Sep 25, 2014 4:51 pm

Ik had al gezocht naar "Unable to modify fsx\Autogen\default.xml.file" en het betreffende bericht gevonden.
Ook bij nanjong werd NL2000 geïnstalleerd na op 'OK' geklikt te hebben, maar bij mij wordt de geïnstalleerde scenery dus niet goed geladen.
De ground textures zijn compleet aanwezig, de vliegvelden lijken mij compleet aanwezig; of alle gebouwen (buiten vliegvelden) aanwezig zijn, kan ik moeilijk zien, en bomen worden niet compleet en niet goed geladen.

Ik heb geen kennis van xml-bestanden zodat ik niet kan zien of daar een fout in zit maar omdat NL2000 al geïnstalleerd is, vraag ik me af of het verbeteren van het default.xml bestand nu nog van enige invloed is.

Zoals ik hierboven al noteerde is P3D momenteel helemaal niet aanwezig in mijn pc, alle P3D bestanden in AppData zijn verwijderd en alle registerbestanden van P3D zijn opgeruimd door CCleaner. P3D kan hier dus niets mee te maken hebben.
Ik ga P3D niet eerder herinstalleren dan nadat FSX feilloos draait, en dan nog ga ik er NL2000 niet in installeren.
P3D draait beter dan FSX maar omdat ik de NL2000 scenery wil gebruiken, installeer ik nu FSX. Los daarvan ga ik later ook P3D installeren om met veel minder stutters en flashes te kunnen simmen. Maar zolang ik niet weet waardoor fouten veroorzaakt worden, ga ik niet verder met installeren.

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Groot deel van bomen ontbreekt

Post by FlipS » Mon Oct 06, 2014 11:54 am

Teneinde raad heb ik Windows, FSX en NL2000 opnieuw geïnstalleerd. Tijdens de installaties heb ik geen enkele foutmelding gehad. Niettemin ontbreken nog steeds heel veel bomen:
Image
Dit plaatje toont de noordzijde van de Oirschotse hei. Dezelfde problemen doen zich op veel plaatsen voor, zoals bijvoorbeeld de Veluwe.
Zoals ik eerder al noteerde, worden de delen waar wel en geen bomen zijn steeds door rechte lijnen begrensd. Blijkbaar worden dus bestanden niet geladen.

Wat kan hier verkeerd zijn gegaan?

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Tue Oct 07, 2014 11:34 am

Maar we hebben niet overal bomen geplant.
Dat is zo'n enorme klus, dat we ons zelf beperkt hebben .
Dus er staan niet op elke plek waar de foto ondergrond bomen laat zien 3D bomen.
Ik vrees, dat je zoekt naar bomen, die niet in onze scenery zitten.


Joop
NL2000team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Tue Oct 07, 2014 4:18 pm

Dank je voor je reactie! Dat zou dan tegelijk geruststellend en enigszins onthutsend zijn: geruststellend omdat ik mijn flightsim pc dan weer op orde heb (er was een ernstig en bijna onoplosbaar probleem met een andere add-on, dat door de herinstallatie van Windows is opgelost zodat die herinstallatie in elk geval niet voor niets is geweest) en onthutsend omdat mijn geheugen dan slechter is dan ik dacht. De Oirschotse hei is dicht bij mijn geboorteplaats Eindhoven zodat EHEH één van mijn favoriete vliegvelden is. In het circuit kom ik dan vaak vlak langs de Oirschotse hei en ik dacht toch echt dat daar meer bomen stonden.

Dat het NL2000 team nog lang niet alle bomen 'geplant' heeft kan ik heel goed begrijpen.
Ik zal nog wat plekjes vergelijken waar ik vóór alle pc-perikelen screenshots gemaakt heb. Ik 'vlieg' vrijwel uitsluitend VFR en dan graag boven natuurgebieden, onder meer omdat op foto-ondergrond zelden veel gebouwen staan. Met een mooie vliegtuig add-on boven uitgestrekte bossen kun je dan even vergeten dat je maar achter de pc zit ... :wink:

EDIT: even een plekje opgezocht waar ik een screenshot van heb. Ik mis inderdaad veel bomen die daar in het verleden dus wel waren ...

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Thu Oct 09, 2014 12:32 pm

Ik ben maar weer eens aan het zoeken naar de verdwenen bomen. Het zou kunnen dat er een conflict is met andere scenery. Ik heb nu veel minder scenery geïnstalleerd dan in het verleden toen alle bomen wel aanwezig waren. Maar ik heb ook ORBX FTX Iceland (freeware demoversie) geïnstalleerd; dat is het enige dat ik in het verleden niet had.
Ik weet niet welke bestanden deze scenery allemaal plaatst. In Scenery\World\Scenery staat een aantal bgl-bestanden van FTX Iceland. Dat zijn zo te zien allemaal vliegvelden op IJsland; ik kan mij niet voorstellen dat die NL2000 in de weg zitten.
Ik kan deze scenery wel verwijderen maar ik weet niet of alle bijbehorende bestanden dan ook opgeruimd worden; daarom heb ik deze proef nog niet gedaan. Vinkjes weghalen in de Scenery Library heeft in elk geval geen effect.

Zijn er sceneries bekend die problemen met NL2000 veroorzaken?

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Fri Oct 10, 2014 11:33 am

Flip

Het is bekend, dat Weeze en de Duitse eilanden van Aerosoft problemen kunnen geven.
Ik zet beide dan ook hoger in de FSX library.
Maar dat betreft slechts een stukje noordelijk Nederland en een stukje Limburg

Joop
NL2000team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Fri Oct 10, 2014 12:34 pm

Dank je, Joop! Je brengt me op een idee. Ik heb o.a. de Aerosoft F-16 geïnstalleerd. Die heeft ook een link in de Scenery Library gezet. Het merkwaardige is dat die dat bij de vorige installatie niet had, terwijl ik zowel toen als nu gewoon recht-toe-recht-aan vanaf DVD heb geïnstalleerd. Ik heb die F-16 op Volkel gezet en ik mis de meeste bomen in oostelijk Noord-Brabant. Ik ga eens proberen wat er gebeurt als ik deze add-on hoger in de Library zet of tijdelijk uitschakel.

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Thu Oct 16, 2014 9:34 am

Ik weet niet of het al is opgelost, maar gegeven dat er echt een rechthoekig blok afwezig is in jouw scenery komt dit niet omdat er geen bomen zijn geplaatst, dit ziet er meer uit als een technische fout. Ik kan me vergissen, maar ik zou kijken of er een andere scenery is die dit veroorzaakt.

(voormalig nl2000 ontwikkelaar virtuele nl2000 bomen plaatser)
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Thu Oct 16, 2014 10:55 am

Dank voor het meedenken!
Nee, het probleem is nog niet opgelost. Ik had weinig andere scenery geïnstalleerd en daarvan heb ik een deel verwijderd; de overige scenery had ik ook geïnstalleerd toen NL2000 nog wel compleet aanwezig was (blijkens screenshots). Deze scenery (ORBX FTX Pacific Fjords, ORBX FTX England en enkele ORBX FTX en Aerosoft vliegvelden) heb ik nog niet verwijderd maar ik heb geprobeerd wat het resultaat was als ik de vinkjes weghaalde in de Scenery Library.
Ik heb ook nog geëxperimenteerd met het wijzigen van de volgorde in de Library (zowel met als zonder vinkjes).

Ik heb niet van alle provincies screenshots maar ik heb in elk geval kunnen zien dat in Flevoland, Gelderland en Noord-Brabant delen van de bomen ontbreken. Zo te zien zijn wel alle 3D-gebouwen aanwezig.

Ik heb dit probleem ook een keer gehad vóór de totale herinstallatie; toen was het probleem opgelost door de provincie-modules opnieuw te installeren. Dat heb ik uiteraard opnieuw geprobeerd; ik heb zelfs de installer en de modules opnieuw gedownload maar tot nu toe alles zonder succes.

ORBX FTX vervangt een deel van de default textures. De vervangende textures hebben echter dezelfde namen zodat ik me niet kan voorstellen dat hier een probleem zit, temeer daar de bomen niet per soort maar in complete rechthoekige blokken verdwenen zijn.

Ik heb ook nog gezocht naar bgl-bestanden van ORBX maar voor zover ik dat kan beoordelen hebben die alleen effect op de geïnstalleerde gebieden en niet op Nederland. Bovendien heeft het in het verleden wel goed samen gefunctioneerd.

Kortom: ik begin een beetje door mijn fantasie te raken ...

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Thu Oct 16, 2014 11:45 am

met orbx kun je volgens mij de default weer terugzetten met een programmaatje, heb ook problemen gehad met ftx, kun je eens proberen.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Thu Oct 16, 2014 12:32 pm

Je bedoelt waarschijnlijk FTX Central? Dat heb ik op 'Default' gezet, maar ook zonder resultaat.

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Thu Oct 16, 2014 12:45 pm

dan weet ik het ook niet, denk toch dat het team misschien moet kijken, misschien mis je bestanden oid
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Tue Feb 24, 2015 3:03 pm

Na enkele maanden weer een vervolg. IK heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen. Ik heb wel een nieuw gegeven. Ik had NL2000 uitsluitend in FSX geïnstalleerd. Onlangs, na de upgrade van P3D van v2.4 naar v2.5 heb ik eens geprobeerd of NL2000 bruikbaar is in deze nieuwe versie. Tot mijn stomme verbazing heb ik in P3D veel meer bomen dan in FSX, misschien wel tweemaal zoveel.
Maar de verbazing werd nog groter toen ik FSX startte: ook daar heb ik nu plotseling veel meer bomen. Hier en daar ontbreekt nog wel een veldje, maar ik schat dat nu circa 80% van de bomen aanwezig is terwijl het eerder niet meer dan 40% was. Dus een aanmerkelijke verbetering in FSX als gevolg van de installatie van NL2000 in P3D!

Dit lijkt mij erop te wijzen dat de installatiebestanden wel compleet en onbeschadigd zijn maar dat FSX of P3D niet alle benodigde bomenbestanden ophaalt doordat P3D of FSX aanwezig is, en door de installatie van NL2000 in beide veel meer ophaalt dan bij installatie in één van beide.
Uiteraard begrijp ik hier niets van, maar misschien dat mensen die weten hoe de engines van FSX en P3D werken hier wel iets van kunnen begrijpen.
Om het raadsel nog groter te maken: met andere sceneries (ORBX en Belgium 2012) doet dit probleem zich niet voor.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests