Tree upgrade probleem

Meld hier problemen met NL2000 versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
michaelkraan
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Tree upgrade probleem

Post by michaelkraan » Sun Jun 15, 2014 1:55 am

Beste nl2000,

Ik ben momenteel alles aan het installeren van Nl200, maar ik heb een probleem zodra ik bij de nl2k_v4.03_Tree_upgrade.nl2 uitkom dan zegt die dit bij het installeren:
The installed resample packages doens't need any tree upgrade, package.............. will be skipped

ik heb nl2000 dus geinstalleerd alleen krijg de tree niet geinstalleerd. ik heb windows 7 en simulator is: FSX.

Michael

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Sun Jun 15, 2014 12:29 pm

Micheal, die opmerking klopt.

Die tree update was inderdaad een aparte package, maar dat zit nu ingebakken in de andere bestanden. Die tree update hoeft niet meer, Je kan die dus deleten.

Joop
NL2000team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Sat Jul 19, 2014 1:02 pm

Ook ik probeerde de Tree upgrade te installeren met uiteraard hetzelfde resultaat. Bij mij is echter het probleem dat na volledige herinstallatie van NL-2000 (na een pc crash) bijna geen bomen aanwezig zijn, waar ik in het verleden boven bijvoorbeeld de Veluwe van uitgestrekte bossen kon genieten. Bomen en andere 3D-objecten staan in blokken; slechts hier en daar is een blok aanwezig. Binnen zo'n blok is alles normaal; op andere plaatsen zie ik alleen de foto-ondergrond.
Ik weet niet of er samenhang is, maar op EHSB komen steeds flitsen van de default ondergrond door de NL-2000 versie.
Hoe kan ik dit verhelpen?

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Sun Jul 20, 2014 9:14 am

Dit is altijd lastig.
Maar wellicht een geheel verbodige vraag , je hebt toch niet beide versies van EHSB in de FSX library actief staan ?


Joop
NL2000team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Sun Jul 20, 2014 11:09 am

Dank voor je reactie!
Nee, ik heb maar één versie van EHSB geïnstalleerd ('1980').
Na de pc crash heb ik de NL-2000 v4.06 bestanden gedownload; de oudere downloadbestanden had ik nog. Ik heb alles geïnstalleerd met installer 4.0.58.
De hele installatie verliep op rolletjes, zoals dat steeds het geval is geweest. Ik had alleen één merkwaardige storing waarvan ik me echter niet kan voorstellen dat daar de oorzaak zou kunnen zitten: ik kreeg bij het openen van de installer een melding "NL2000 v4 installer heeft een door de gebruiker gedefinieerd onderbrekingspunt aangetroffen. Een onderbrekingspunt in een toepassing duidt op een programmafout. Als u op OK klikt, kunt u verder werken met de toepassing, maar deze is mogelijk instabiel". Tijdens de installatie heb ik geen verdere foutmeldingen gehad.

Ik weet niet of de bomen van heel NL-2000 (ik heb de indruk dat ik vooral heel veel bomen mis; gebouwen kan ik niet goed beoordelen maar die lijken me meestal wel aanwezig) in één module zitten (vandaar mijn gedachte dat de tree-upgrade wellicht toch nodig was). Ik zou die module kunnen verwijderen, opnieuw downloaden en opnieuw installeren.

De foto-ondergrond is, voor zover ik dat tot nu toe bekeken heb, overal aanwezig. Omdat van de bomen overal veel ontbreken en de vliegvelden die ik tot nu toe bekeken heb, correct zijn, verdenk ik de vliegvelden niet van het veroorzaken van het bomenprobleem. Wel zou het probleem met EHSB dezelfde oorzaak kunnen hebben als het ontbreken van de bomen.
Ik veronderstel dat de bomen in NL2000 v4.06 3D zitten.

Ik zou kunnen beginnen met de installer opnieuw te downloaden en kijken of ik dan dezelfde foutmelding (onderbrekingspunt) krijg. Misschien zit de oorzaak daar.
Hoewel ik me ook niet kan voorstellen dat de oorzaak daar zit, moet ik nog melden dat ik zowel FSX als P3D geïnstalleerd heb en daarom ook de freeware FSX/P3D switch, die ik bij deze installatie uiteraard op FSX had gezet.

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Sun Jul 20, 2014 12:06 pm

Vervolg
Het installatiebestand van NL2000 v4.06 3D is ruim 105 MB terwijl het geïnstalleerde bestand bij mij nog geen 46 MB is. Blijkbaar is het bestand maar gedeeltelijk geïnstalleerd.
Ik heb de installer v4.0.58 verwijderd, opnieuw gedownload en opnieuw geïnstalleerd. De eerder genoemde foutmelding bleef.

Daarna heb ik NL2000 v4.06 3D met de installer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Doordat ik de FSX/P3D switch nu niet had ingeschakeld (omdat die problemen lijkt te veroorzaken) werd deze module nu tegelijk in FSX en P3D geïnstalleerd. Weer was het geïnstalleerde bestand nog geen 46 MB zodat ik dit weer wilde verwijderen, opnieuw downloaden en weer installeren. Nu deze module ook in P3D is geïnstalleerd, kan ik deze niet meer verwijderen omdat P3D niet toegankelijk is, ... maar kennelijk wel toegankelijk was bij het installeren.
P3D staat op de C: schijf, FSX op de E: schijf. Daardoor moet ik bij P3D steeds toestemming verlenen; mogelijk loopt de installer daar op vast.
Hoe de module nu uit P3D te verwijderen?

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Sun Jul 20, 2014 1:14 pm

Zoals al eerder is aangegeven , is NL2000versie4 nog niet geschikt voor P3Dv2 , op de ondergrond na.

De bomen zitten tegenwoordig in de agn bestanden, die in de provinciemappen zitten.
Dat zijn default bomen , zodat met de slider van autogen density deze kunnen worden geïntensiveerd of niet.

Je kunt ook de ondergrond van de provincies , die na installatie voor FSx in hun mappen staan , in de P3Dv2 library met de hand toevoegen.
Maar let wel , alleen de provincies. De velden zullen mogelijk redelijk zichtbaar zijn, maar ze zijn voor FSX gemaakt.

Bij sommige gebruikers is gebleken, dat gedownloade bestanden soms tijdens het downloaden door onbekende oorzaak enigszins beschadigd binnen zijn gekomen.
Hernieuwde download en installatie lost dan e.e.a. wel op.
En in Vista W7 enW8 levert C soms beveilingsproblemen bij installatie.Wij adviseren om voor FS en scenery niet op C te installeren.
succes

Joop
NL2000team

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Sun Jul 20, 2014 1:35 pm

Dank voor het meedenken!
Ik was tot nu toe bezig met NL-2000 in FSX (op de E: schijf); alleen de 3D module kwam per ongeluk ook in P3D.
Als de bomen in de provincie mappen zitten, begrijp ik er nog minder van: het beeld is in elk geval in Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland hetzelfde; de rest heb ik nog niet bekeken. Alle sliders in FSX Settings>Display staan op 100%. In bijvoorbeeld ORBX heb ik uitgestrekte dichte wouden; daar vallen nergens gaten.
Het kan ook moeilijk aan de settings liggen omdat er geen sprake is van het 'uitdunnen' van scenery zoals bij een lagere instelling van autogen scenery density: er zijn delen met dichte bossen zoals ik ze vroeger had en vlakken waar over grote afstanden geen enkele boom te vinden is, en waarvan ik weet dat er in het verleden op die plaatsen wel bomen stonden.

Ik zal de bestandsgrootte van alle gecomprimeerde mappen vergelijken met die van de geïnstalleerde mappen. Van de eerste provinciemap die ik vergeleek, was het geïnstalleerde bestand in elk geval wel groter dan het gecomprimeerde bestand zodat daar toch ook geen probleem lijkt te zitten.
Het begint langzamerhand raadselachtig te worden wat de oorzaak is van dit probleem. Ik zoek verder.

EDIT: ik heb de bestandsgrootte van de downloadbestanden van de provincies vergeleken met die van de geïnstalleerde mappen. De geïnstalleerde mappen zijn steeds groter; de mappen zijn dus goed geïnstalleerd. Om de één of andere reden worden de sceneries niet compleet in FSX binnengehaald. Begrijpen doe ik dat nog niet.

EDIT 2: Probleem opgelost! Omdat dit uiteindelijk niets met de Tree Upgrade te maken heeft, maak ik een nieuw topic op de juiste plaats: http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php ... 8572#18572

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests