Het downloaden ging eigenlijk voorspoedig. Via bittorent begonnen en nadat er nzb's beschikbaar waren de rest in een zucht binnengehaald.
Na het lezen van de instructies verliep het verdere installatie proces vlekkeloos.
Ik heb begrepen dat dit een monster klus is geweest en geloof dat graag.
Een gigantische add-on. ruim 30 gig, verdubbeld mijn huidige FSX installatie.
De vliegvelden zie er prima uit. Heb zelf enige tijd op Hilversum bij de Gooise gevlogen en kreeg bij de landing en het taxiën (nu in een 172) het gevoel alsof ik er weer echt was.
Heel goed getroffen.
Het feit dat het volgens jullie nog niet compleet is doet niets aan mijn ervaring af.
Mijn commentaar, daar vragen jullie tenslotte naar.
1) 30 gig!! kan vast niet kleiner maar is natuurlijk wel erg veel.
2) Door de voorruit gezien is de scenery matig. Erg vlak en pas op relatief korte afstand goed te onderscheiden. Door ze zijruiten ziet het er zeer goed uit.
3) het ontbreken van voldoende auto gen maakt de scenery voor laagvliegen (3000 ft??) niet spannend.
Dit is mijn persoonlijke mening, natuurlijk is het geweldig dat jullie deze add-on willen delen en er zoveel werk in hebben gestoken, daarvoor natuurlijk mijn hartelijke dank.
Hans
Mijn ervaringen
Moderator: NL2000 Development Team
-
- NL2000 Development Team
- Posts: 920
- Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
- Location: Maarn, The Netherlands
- Contact:
dank je voor hetcommetnaar en de opbouwende kritiek.
- Wat betreft je opmerking de voorruit: ik vermoed omdat je dan verder naar de horizon kjikt, je de textures van grotere afstand ziet. de Engine van FSX zal die altijd vager weergeven (technische term: andere mipmap)
- Wat betreft de groottte: wat ons betreft mag het ook kleiner (scheelt voor ons veel upload), we weten alleen niet hoe. technische mensen met suggesties: welkom!
- Autogen: we hopen in de toekomst zeker nog iets aan autogen te kunnen toevoegen. We heben nu al veel extra mogelijkheden op de plank, maar de framerate werd toen wel erg laag. We blijven op onderzoek.
- Wat betreft je opmerking de voorruit: ik vermoed omdat je dan verder naar de horizon kjikt, je de textures van grotere afstand ziet. de Engine van FSX zal die altijd vager weergeven (technische term: andere mipmap)
- Wat betreft de groottte: wat ons betreft mag het ook kleiner (scheelt voor ons veel upload), we weten alleen niet hoe. technische mensen met suggesties: welkom!
- Autogen: we hopen in de toekomst zeker nog iets aan autogen te kunnen toevoegen. We heben nu al veel extra mogelijkheden op de plank, maar de framerate werd toen wel erg laag. We blijven op onderzoek.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team
The Netherlands 2000 Scenery Design Team
Re: Mijn ervaringen
Ik heb een tijd met NL2000v3 en FS9 gevlogen. Dat zag er mooi uit. Dus mijn verwachting voor FSX lag hoger. Helaas valt het wat tegen. Alles in de hoogste stand zijn de vliegvelden perfect. Alleen de foto ondergrond is op grote hoogte aardig, maar als je op 1500ft VFR vliegt is er weinig detail te zien vanuit de cockpit. Dat was in FS9 beter.brings wrote:Het downloaden ging eigenlijk voorspoedig. Via bittorent begonnen en nadat er nzb's beschikbaar waren de rest in een zucht binnengehaald.
Na het lezen van de instructies verliep het verdere installatie proces vlekkeloos.
Ik heb begrepen dat dit een monster klus is geweest en geloof dat graag.
Een gigantische add-on. ruim 30 gig, verdubbeld mijn huidige FSX installatie.
De vliegvelden zie er prima uit. Heb zelf enige tijd op Hilversum bij de Gooise gevlogen en kreeg bij de landing en het taxiën (nu in een 172) het gevoel alsof ik er weer echt was.
Heel goed getroffen.
Het feit dat het volgens jullie nog niet compleet is doet niets aan mijn ervaring af.
Mijn commentaar, daar vragen jullie tenslotte naar.
1) 30 gig!! kan vast niet kleiner maar is natuurlijk wel erg veel.
2) Door de voorruit gezien is de scenery matig. Erg vlak en pas op relatief korte afstand goed te onderscheiden. Door ze zijruiten ziet het er zeer goed uit.
3) het ontbreken van voldoende auto gen maakt de scenery voor laagvliegen (3000 ft??) niet spannend.
Dit is mijn persoonlijke mening, natuurlijk is het geweldig dat jullie deze add-on willen delen en er zoveel werk in hebben gestoken, daarvoor natuurlijk mijn hartelijke dank.
Hans
Wim
@JWN,
Hier vind je de uitleg waardoor er verschil is tussen NL2000v3 en NL2000v4.
http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php ... pic&t=2618
Hier vind je de uitleg waardoor er verschil is tussen NL2000v3 en NL2000v4.
http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php ... pic&t=2618
Bedankt voor de schitterende scenery!!johanc wrote:dank je voor hetcommetnaar en de opbouwende kritiek.
- Wat betreft je opmerking de voorruit: ik vermoed omdat je dan verder naar de horizon kjikt, je de textures van grotere afstand ziet. de Engine van FSX zal die altijd vager weergeven (technische term: andere mipmap)
- Wat betreft de groottte: wat ons betreft mag het ook kleiner (scheelt voor ons veel upload), we weten alleen niet hoe. technische mensen met suggesties: welkom!
- Autogen: we hopen in de toekomst zeker nog iets aan autogen te kunnen toevoegen. We heben nu al veel extra mogelijkheden op de plank, maar de framerate werd toen wel erg laag. We blijven op onderzoek.
Op dit moment ben ik bezig om m.b.v. de FSX annotator tool autogen toe te voegen in Groningen. Inmiddels heb ik een groot deel van de stad voorzien van gebouwen en bomen. Autogen toevoegen m.b.v. de FSX Annotator tool is behoorlijk arbeidsintensief en daarom ben ik op zoek naar tools waarmee autogen automatisch toegevoegd kan worden middels data van openstreetmap. Hebben jullie scripts om OSM data om te zetten naar AGN bestanden? Of zou je iets meer kunnen uitweiden over de vele extra mogelijkheden die jullie op de plank hebben liggen?
Marco
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest