Zelf objecten in nl2000 V3 plaatsen

Dit is de plek voor het stellen van overige vragen of het plaatsen van opmerkingen over versie 3.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
lennart_1337
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Zelf objecten in nl2000 V3 plaatsen

Post by lennart_1337 » Mon Dec 17, 2007 11:55 pm

Ik kwam de tutorial op deze site tegen om zelf objecten te maken en te plaatsen in nl2000.

Nu lukt dat mij niet helemaal, waarschijnelijk omdat jullie alle andere scenery onderdrukken.
Is er een (makkelijke) manier om eigen objecten in de scenery te zetten?


En nog een andere vraag, welke ambities hebben jullie nog voor nl2000?
Want ik kan me niet voorstellen dat er luchtfoto's met nog hogere resolutie (gratis) verkrijgbaar zijn, en op hier en daar extra gebouwen plaatsen na enzo zie ik niet echt mogelijkheden om het nog veel beter te maken, autogen lijkt mij bijv. namelijk niet te doen.
Wat voor iedeeën hebben jullie om het nog mooier te maken?

Of gaan jullie (zoals ik in een ander topic iemand zag voorstellen) een soord wiki maken waarbij users modellen en info aandragen en dat jullie het op kwaliteit controleren en toevoegen?, want dan lijkt me dat het nog best hard kan groeien. :D

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Tue Dec 18, 2007 8:27 am

Wat we in de voglende versie precies gaan doen, dat is afhaneklijk van een aantal factoren. Maar wees gerust, er komt een nieuwe versie en de ambities liggen weer hoog.

Wat betreft het bouwen van objecten. Je kunt zonder meer objecten bouwen en deze in de scenery plaatsen. Gmax objecten worden niet onderdrukt.

We zoeken overigens nog steeds mensen die in gmax mooie en framevriendelijke objecten kunnen bouwen. Dus als je mooie objecten maakt en je wilt meer leren en je bent bereid om veel tijd te steken aan het meebouwen aan NL2000, dan zou ik zeker wat van je laten horen via nl2000@planet.nl. Stuur da een 'sollicitatie' mailtje met wat screenshots van wat je gemaakt hebt :D
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

lennart_1337
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by lennart_1337 » Tue Dec 18, 2007 12:07 pm

Ik wil idd graag leren modellen, met photoshop kan ik ook wel het één en ander dus textures moet ook wel gaan lukken.

Helaas heb ik niet super veel tijd maar als ik het modellen een beetje door heb zou ik graag een bijdrage willen leveren aan NL2000.
Eerst probeer ik wel het één en ander uit mijn eigen woonplaats (culemborg)na te maken en in te passen in de scenery
Bijv. kerktorens, stadhuis, stadspoord + muur etc.

Bericht geëdit
Last edited by lennart_1337 on Tue Dec 18, 2007 5:39 pm, edited 1 time in total.

lennart_1337
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by lennart_1337 » Tue Dec 18, 2007 5:36 pm

Het is mij ondertussen gelukt om objecten te maken en te plaatsen in fs2004 met nl2000v3.

Even plaatje van een probeersel:
Image

Het probleem zat 'm waarschijnelijk in:
- gmax stond niet in meters ingesteld
- de addon scenery stond niet boven nl200v3 ingesteld

Nu heb ik alleen problemen met clipping, de grond klipt als ik dichterbij kom in heel nederland, als ik hoger vlieg of verderweg dan is het weer goed; maar dit kan ook aan fs2004 liggen want af en toe word de ondergrond ook niet gedetaileerd geladen, dan die je alleen de groffe textures voor ver weg.

Dichtbij met grove textures:
Image

Verweg zonder grove textures:
Image

Over scenery maken:
Ik ben benieuwd hoe jullie ter werk gaan, nu wil ik bijv. een kerk gaan maken. Hoe zorgen jullie dat de maten exact overeenkomen met de ground textrure en dat die op de mm nouwkeurig gepositioneerd is?, of is dit een kwestie van per object en wijziging in fs zetten en opnieuw fs opstarten?[/img]

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Tue Dec 18, 2007 9:31 pm

Dit kan op twee manieren: het echte objecten opmeten, of idd inschatten en steeds in fs kijken of het klopt (en dan weer bijstellen)
Last edited by johanc on Wed Dec 19, 2007 8:48 am, edited 1 time in total.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mark Arends » Wed Dec 19, 2007 12:05 am

Op lage hoogte komt de lage resolutie inderdaad erdoor heen (zie ook de FAQ volgens mij). Dit komt door de manier hoe we de hoge resolutie laag in FS2004 gestopt hebben en is helaas niets aan te doen.

De objecten in Nederland plaatsten wij met een eigen ontwikkeld programma. Daarin kunnen we vrij simpel objecten plaatsen op de foto's.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests