Teleurstelling

Dit is de plek voor het stellen van overige vragen of het plaatsen van opmerkingen over versie 3.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Janneman
Member
Member
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Victoria B C Canada

Teleurstelling

Post by Janneman » Mon Nov 12, 2007 2:20 am

In onze VA Vancouver Island Virtual Airline oftewel VIVA hebben wij een regelmatig project voor onze leden en deze maand is het vliegen over je geboorte plaats voor mij is dat Deventer en dus starten van Teuge even zw vliegen en dan ben je zo over Deventer he. Nou ik herken Deventer gewoon niet er zijn allerlei herkenbare gebouwen zoals de "Peperbus" oftewel de Lebuinus Kerk het spoor station en ook de spoorbrug over de ijsel zijn er gewoon niet zelfs de Ijsel lijkt meer op een stroompje dan een rivier.
Ligt dat aan mijn instelling of is er een tekort geweest aan fotographie van Deventer als ik bvb over Goes vlieg herken ik allerlei gebouwen en zelfs het huizen gebouw waar mijn zuster woont en in geval je wilt weten hoe recent dat is ik was er twee jaren geleden in augustus 2005 toen ik ook een speciale tocht naar Deventer had gemaakt. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of er iets aan mijn Deventer mankeert of dat het aan NL2000v3 ligt BVB mijn dank voor een antwoord.
Joop in Victoria BC

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Mon Nov 12, 2007 8:25 am

Dat ligt dan aan de instellingen. Deventer ligt er zonder meer fotografisch goed bij. Er zijn daar geen problemen. Misschien moet je even een screenshot bijsluiten, misschien dat we dan je instellingsprobleem kunnen traceren.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Janneman
Member
Member
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Victoria B C Canada

teleurstelling

Post by Janneman » Mon Nov 12, 2007 8:51 pm

Bedankt Johan voor je antwoord ik zal het vandaag en morgen eens goed bekijken wat er aan de hand is want als Goes ok is dan zal het overigens toch ook goed moeten zijn dit komt voor nadat ik de update heb ge-installeerd en mischien ligt daar iets fout met de manier waarop ik het heb gedaan mvg
Joop

User avatar
Janneman
Member
Member
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Victoria B C Canada

Teleurstelling

Post by Janneman » Sat Nov 17, 2007 7:14 pm

Wel na allerlei pogingen voor verbetering aan te brengen tot slot besloten om het hele programma er uit te halen via de "uninstall" mode. Dat gelukt NL2Kv3 weer ge-installeerd en daarna meteen the SP1 ook en nu ziet het er allemaal veel beter uit , nee zeg maar goed, maar Deventer komt wel tekort geschoten bij het overige van Nederalnd jammer genoeg tenminste in mijn opinie. Intussen bedankt voor de verleende hulp
mvg Joop de ouwe "Stokvis"

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Sun Nov 18, 2007 9:08 am

Beste Janneman,

Deventer is exact zoals het is, het zijn namelijk foto's (die zijn exact 'as is'). Ik snap niet wat het probleem is. De screenshots die je gestuurd hebt zien er ook goed uit.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Janneman
Member
Member
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Victoria B C Canada

teleurstelling

Post by Janneman » Sun Nov 18, 2007 9:06 pm

Hallo Johan bedankt allereerst voor je doorgaande interest in mijn probleempje wat mij een beetje verbaasd is dat volgens mij de fotos die ik gestuurd heb duidelijk aantonen dat er iets mis is, n.l. als je de spoorbaan bekijkt waar de trein Deventer benaderd van het oosten dan zie ik dat de spoorbaan niet juist aansluit m.a.w. de rails sluiten niet aan op een punt in de boven kant van de foto. Je zegt ook dat de singel misschien niet bestond toen de fotos werden gemaakt nou dat is mis want die singel ligt er al tenminste 81 jaar want hij was er toen ik gebored werd in 1926 :) :) Dit is beslist geen kritiek op je werk hoor het zijn alleen maar opmerking van wat ik verwachte van mijn geboorte stad [] als ik mijn screenshots bekijk dan lijkt het mij duidelijk dat er overlappende of dubbele ondergronden liggen want het past niet helemaal juis. Dat was dus in de instelling als per fotos na het verwijderen en opniew opladen van NL2Kv3 is dat niet meer het geval dus duidelijk een probleem met mijn eerste indtelling. Ik heb verder een verzoek voor jouw zou je mij wat screenshots van jouw Deventer kunnen sturen je hebt mijn e-mail addres- speciaal van het gebied van het centrum bij de Ijsel waar de grote Kerk oftewel de Lebuinus Kerk staat zodat ik dat kan vergelijken met mijn instelling - misschien komt het er op neer dat b.v. de fotos van Goes recenter waren dan de fotos van Deventer oh ja wat betreft de spoor brug in andere gedeeltes van Nederland liggen er echte oude spoorbruggen m.a.w. zoals ze er echt uitzien terwijl de spoorbrug bij Deventer een platte generische MSFS brug is. Nou \ik ga bhet hier maar bij laten want ik ben er zeker van dat je waarschijnlijk meer belangrijke dingen te doen hebt.
M.V.G. Joop

User avatar
Janneman
Member
Member
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Victoria B C Canada

teleurstelling

Post by Janneman » Sat Nov 24, 2007 4:40 am

Nog even een na berichtje - heb vandaag uitgebreid over Deventer gevlogen en ben nog steeds van dezelfde mening - besloot om maar eens even langs het spoorbaan naar het westen te vliegen VFR en wat zie ik nou daar is de beroemde StLebuinus kerk oftewel de Peperbus zoals die bekent staat in Deventer helaas staat hij niet in Deventer maar in Amersfoort !!! go figure zeggen wij hier
mvg Joop

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Sat Nov 24, 2007 8:50 am

Ik kan je zeggen dat de peperbus niet is nagemaakt. De toren die je in Amersfoort ziet, heb ik toevallig gebouwd en is een exacte kopie van de kerk van Amersfoort (het is dus echt niet de peperbus).

De peperbus zie je dus alleen maar plat op de foto omdat we hier geen 3d model van hebben.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Janneman
Member
Member
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Victoria B C Canada

teleurstelling

Post by Janneman » Wed Nov 28, 2007 9:48 pm

wel Johan ik moet je mijn verontshuldigingen aanbieden want het blijkt dat Deventer heel trouw is weer gegeven in NL2kv3. Wat bleek is dat ik volkomen in de verkeerde richting vloog en over het landschap van Apeldoorn vloog geen wonder dus dat het niet herkenbaar was voor mij
:oops: :oops: :oops:

User avatar
PHAJH
Senior Member
Senior Member
Posts: 130
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Deventer

Post by PHAJH » Wed Nov 28, 2007 11:25 pm

..en de peperbus zal dan die van Zwolle zijn geweest.
Ik zat dit draadje al met verbazing te volgen want ik woon in Deventer en kan mijn eigen huis zonder problemen vinden.
groeten
Arjan

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Thu Nov 29, 2007 8:50 am

Helaas hebben we nog geen TomTom in het vliegtuig :)
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Janneman
Member
Member
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Victoria B C Canada

Post by Janneman » Sun Jul 20, 2008 5:08 pm

Ik heb dit nogeens even bekeken Johan want ik had er beslist geen idee van wat je bedoelde met een Tom-Tom (ik heb een zoon genaamd Tom maar daar had je het niet over.) Toevallig van een vriend gehoord die net even naar Oregon is geweest dat hij daar een Tom_Tom heeft gekocht en zag dat die in Holland worden gemaakt tot nu toe zijn ze nog niet in Canada te koop voor zover ik weet. Zo zie je maar weer iets geleerd.
Groeten Joop

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests