Windmolens Waddinxveen
Moderator: NL2000 Development Team
Windmolens Waddinxveen
langs de A12 staan ter hoogte van Waddinxveen richting Utrecht aan de rechtse kant van de snelweg) drie windmolens.
Hoewel Nederland al vergeve is van die dingen, izjn die dingen wel een handige landmark.
Hoewel Nederland al vergeve is van die dingen, izjn die dingen wel een handige landmark.
- pnauta
- NL2000 Development Team
Ja, het zou mooi zijn als die erin hadden gezeten. Maar....ze staan er maar net. En dat betekent dat ze er gewoon niet meer ingezet zijn, omdat we de inhoud hadden bevroren. Volgende release misschien?
We hebben een database met die dingen gehad, en zullen waarschijnlijk de volgende keer op een soortgelijke wijze de molens plaatsen. Er staan inmiddels al zoveel dat ze volgens mij de molens (ongeveer 1000) overtreffen. met de hand plaatsen is dan bijna niet meer te doen, hoewel nog veel wel op die manier is gedaan, zoals de bomen.
We hebben een database met die dingen gehad, en zullen waarschijnlijk de volgende keer op een soortgelijke wijze de molens plaatsen. Er staan inmiddels al zoveel dat ze volgens mij de molens (ongeveer 1000) overtreffen. met de hand plaatsen is dan bijna niet meer te doen, hoewel nog veel wel op die manier is gedaan, zoals de bomen.
PM's worden niet beantwoord
Windmolens Waddinxveen
Allereerst mijn felicitaties, dank en onmetelijk respect voor dit project. Mensenlief wat vind ik het mooi!
Even inhakend op de windmolens: Mijn voorvaderlijke wipmolen bij Zoeterwoude is jammer maar helaas vervangen door een hypermoderne windturbine. Kan gebeuren, no hard feelings.
Ik zit me echter af te vragen of er niet een mogelijkheid is ons gebruikers zelf input te laten leveren. Molens in de diverse vormen, bruggen, flats en noem maar op zijn toch min of meer standaard componenten. Als mensen feedback kunnen geven met betrekking tot locatie en orientatie van zulk soort objecten moet het toch mogelijk zijn een levende database te onderhouden met gescreende updates voor de scenery? Een soort Wiki zeg maar.
Even inhakend op de windmolens: Mijn voorvaderlijke wipmolen bij Zoeterwoude is jammer maar helaas vervangen door een hypermoderne windturbine. Kan gebeuren, no hard feelings.
Ik zit me echter af te vragen of er niet een mogelijkheid is ons gebruikers zelf input te laten leveren. Molens in de diverse vormen, bruggen, flats en noem maar op zijn toch min of meer standaard componenten. Als mensen feedback kunnen geven met betrekking tot locatie en orientatie van zulk soort objecten moet het toch mogelijk zijn een levende database te onderhouden met gescreende updates voor de scenery? Een soort Wiki zeg maar.
Re: Windmolens Waddinxveen
Het zelfde lot is ook de houtzager 'De Heesterboom' ten deel gevallen kvrijt!kvrijt wrote:Mijn voorvaderlijke wipmolen bij Zoeterwoude is jammer maar helaas vervangen door een hypermoderne windturbine.
En jaren geleden draaide ik de 'Zelden van Passe', alleen was het toen nog geen stellingmolen!
Misschien wordt het tijd voor een 'Windmill-section' binnen NL-2000?
En dan bedoel ik wel de molens, niet de moderne elektriciteit opwekkers, wij molenaars spreken dan van windmotoren of windturbines.
Even een vraagje aan het Team, hoeveel types molens hebben jullie gebruikt? Ik herken stellingmolens en achtkantige grondzeilers, maar bijvoorbeeld geen wipmolens. (Nee hoor, dat is een heel net woord!)
Theo
- pnauta
- NL2000 Development Team
De vraag is natuurlijk tweeledig: is iemand bereid om die gegevens aan te leveren, en dan: hebben wij iemand die verschillende windmolentypes gaat bouwen? We zoeken dan natuurlijk iemand die Gmax onder de knie heeft of bereid is om snel te leren. De kennis en techniek om die te animeren hebben we wel (want een windmolen die niet draait, en ook niet met de wind mee gaat hebben we niets aan) en ook om het te plaatsen is op zich wel te doen (we hebben ook daar de techniek voor en het is iets wat we iemand wel kunnen leren)
Dus: eerst de vraag of die gegevens van buiten het team aangeleverd kunnen worden, dan kunnen wij kijken of deze extra functionaliteit kan worden ingebouwd. Als het niet redelijk kant en klaar bij iemand belegd kan worden, houdt het alleen maar op, en dat willen we niet. Op een VFR kaart staat ten slotte ook niet wat voor obstakel er ligt, alleen hoe hoog die is.
Dus: eerst de vraag of die gegevens van buiten het team aangeleverd kunnen worden, dan kunnen wij kijken of deze extra functionaliteit kan worden ingebouwd. Als het niet redelijk kant en klaar bij iemand belegd kan worden, houdt het alleen maar op, en dat willen we niet. Op een VFR kaart staat ten slotte ook niet wat voor obstakel er ligt, alleen hoe hoog die is.
PM's worden niet beantwoord
Re: Windmolens Waddinxveen
en het zijn inmiddels 4 windturbines langs de A12 aan de kant van de rijbaan richting Utrecht.jwstoker wrote:langs de A12 staan ter hoogte van Waddinxveen richting Utrecht aan de rechtse kant van de snelweg) drie windmolens.
Ik heb een berg elektrische windmolens gezet op http://electric-windmills.poi66.com
Ik ben wel geinteresseerd in de parken, dat klik ik die wel over (heb ik handig scriptje voor) van google maps..,
Ik ben wel geinteresseerd in de parken, dat klik ik die wel over (heb ik handig scriptje voor) van google maps..,
Aanvullend op herkenningspunten, dan is mijn wens een uitbreiding op de zogeheten (non-) reporting points nabij de airports en vlieg/groenvelden die ook van toepassing zijn op de VFR Visual Approach/Departure charts.
Als bijvoorbeeld 'Mike' de McDonalds is bij EHEH, dat je bij daar ook daadwerkelijk iets ziet als een Mac. Snappen jullie het idee? Ik vind het aantal windmolens reeds voldoende aanwezig, het realistisch uitoefenen van een VFR vlucht of zelfs een doodsimpele circuit vliegen aan de hand van visual reporting points is echter nog zeer lastig.
Als bijvoorbeeld 'Mike' de McDonalds is bij EHEH, dat je bij daar ook daadwerkelijk iets ziet als een Mac. Snappen jullie het idee? Ik vind het aantal windmolens reeds voldoende aanwezig, het realistisch uitoefenen van een VFR vlucht of zelfs een doodsimpele circuit vliegen aan de hand van visual reporting points is echter nog zeer lastig.
Pull up! *whoop whoop* Pull up!