Windmolens Waddinxveen

Lever hier informatie die het NL2000 team nodig heeft

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
jwstoker
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Waddinxveen

Windmolens Waddinxveen

Post by jwstoker » Tue Aug 07, 2007 8:55 am

langs de A12 staan ter hoogte van Waddinxveen richting Utrecht aan de rechtse kant van de snelweg) drie windmolens.
Hoewel Nederland al vergeve is van die dingen, izjn die dingen wel een handige landmark.

User avatar
pnauta
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 184
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zoetermeer
Contact:

Post by pnauta » Wed Aug 08, 2007 9:26 pm

Ja, het zou mooi zijn als die erin hadden gezeten. Maar....ze staan er maar net. En dat betekent dat ze er gewoon niet meer ingezet zijn, omdat we de inhoud hadden bevroren. Volgende release misschien?

We hebben een database met die dingen gehad, en zullen waarschijnlijk de volgende keer op een soortgelijke wijze de molens plaatsen. Er staan inmiddels al zoveel dat ze volgens mij de molens (ongeveer 1000) overtreffen. met de hand plaatsen is dan bijna niet meer te doen, hoewel nog veel wel op die manier is gedaan, zoals de bomen.
PM's worden niet beantwoord

User avatar
kvrijt
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zoeterwoude

Windmolens Waddinxveen

Post by kvrijt » Sun Aug 19, 2007 12:13 am

Allereerst mijn felicitaties, dank en onmetelijk respect voor dit project. Mensenlief wat vind ik het mooi!
Even inhakend op de windmolens: Mijn voorvaderlijke wipmolen bij Zoeterwoude is jammer maar helaas vervangen door een hypermoderne windturbine. Kan gebeuren, no hard feelings.
Ik zit me echter af te vragen of er niet een mogelijkheid is ons gebruikers zelf input te laten leveren. Molens in de diverse vormen, bruggen, flats en noem maar op zijn toch min of meer standaard componenten. Als mensen feedback kunnen geven met betrekking tot locatie en orientatie van zulk soort objecten moet het toch mogelijk zijn een levende database te onderhouden met gescreende updates voor de scenery? Een soort Wiki zeg maar.

FsTheo
Member
Member
Posts: 90
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zandeweer, Groningen
Contact:

Re: Windmolens Waddinxveen

Post by FsTheo » Sat Nov 10, 2007 10:33 pm

kvrijt wrote:Mijn voorvaderlijke wipmolen bij Zoeterwoude is jammer maar helaas vervangen door een hypermoderne windturbine.
Het zelfde lot is ook de houtzager 'De Heesterboom' ten deel gevallen kvrijt! :?
En jaren geleden draaide ik de 'Zelden van Passe', alleen was het toen nog geen stellingmolen! :lol:

Misschien wordt het tijd voor een 'Windmill-section' binnen NL-2000? :D
En dan bedoel ik wel de molens, niet de moderne elektriciteit opwekkers, wij molenaars spreken dan van windmotoren of windturbines.Image


Even een vraagje aan het Team, hoeveel types molens hebben jullie gebruikt? Ik herken stellingmolens en achtkantige grondzeilers, maar bijvoorbeeld geen wipmolens. (Nee hoor, dat is een heel net woord!)

Theo :wink:

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Thu Dec 13, 2007 8:12 pm

We hebben gewoon 3 types random neergezet.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
pnauta
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 184
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zoetermeer
Contact:

Post by pnauta » Fri Mar 07, 2008 10:30 am

De vraag is natuurlijk tweeledig: is iemand bereid om die gegevens aan te leveren, en dan: hebben wij iemand die verschillende windmolentypes gaat bouwen? We zoeken dan natuurlijk iemand die Gmax onder de knie heeft of bereid is om snel te leren. De kennis en techniek om die te animeren hebben we wel (want een windmolen die niet draait, en ook niet met de wind mee gaat hebben we niets aan) en ook om het te plaatsen is op zich wel te doen (we hebben ook daar de techniek voor en het is iets wat we iemand wel kunnen leren)

Dus: eerst de vraag of die gegevens van buiten het team aangeleverd kunnen worden, dan kunnen wij kijken of deze extra functionaliteit kan worden ingebouwd. Als het niet redelijk kant en klaar bij iemand belegd kan worden, houdt het alleen maar op, en dat willen we niet. Op een VFR kaart staat ten slotte ook niet wat voor obstakel er ligt, alleen hoe hoog die is.
PM's worden niet beantwoord

User avatar
jwstoker
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Waddinxveen

Re: Windmolens Waddinxveen

Post by jwstoker » Fri Oct 09, 2009 9:04 am

jwstoker wrote:langs de A12 staan ter hoogte van Waddinxveen richting Utrecht aan de rechtse kant van de snelweg) drie windmolens.
Hoewel Nederland al vergeve is van die dingen, izjn die dingen wel een handige landmark.
en het zijn inmiddels 4 windturbines langs de A12 aan de kant van de rijbaan richting Utrecht.

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Fri Oct 09, 2009 6:01 pm

bestaat hier niet een bijgewerkt bestand van, met coordinaten en hoogtes? Heeft iemand die in bezit?
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
wesko
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by wesko » Wed Nov 24, 2010 12:06 am

Ik heb een berg elektrische windmolens gezet op http://electric-windmills.poi66.com

Ik ben wel geinteresseerd in de parken, dat klik ik die wel over (heb ik handig scriptje voor) van google maps..,

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Wed Nov 24, 2010 8:55 am

@wesko Ik zie wel een kaart maar geen windmolens op die kaart. Enigidee wat ik fout doe?
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Wed Nov 24, 2010 9:06 am

Aanvullend op herkenningspunten, dan is mijn wens een uitbreiding op de zogeheten (non-) reporting points nabij de airports en vlieg/groenvelden die ook van toepassing zijn op de VFR Visual Approach/Departure charts.

Als bijvoorbeeld 'Mike' de McDonalds is bij EHEH, dat je bij daar ook daadwerkelijk iets ziet als een Mac. Snappen jullie het idee? Ik vind het aantal windmolens reeds voldoende aanwezig, het realistisch uitoefenen van een VFR vlucht of zelfs een doodsimpele circuit vliegen aan de hand van visual reporting points is echter nog zeer lastig.
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
wesko
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by wesko » Wed Nov 24, 2010 9:13 am

johanc wrote:@wesko Ik zie wel een kaart maar geen windmolens op die kaart. Enigidee wat ik fout doe?
Opgelost. Dat krijg je als je teveel opschoont. Dank, ze staan nu in beeld.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests