Gebruikers ervaringen

Geef hier uw mening over versie 3

Moderator: NL2000 Development Team

User avatar
Steven_nl
Junior Member
Junior Member
Posts: 48
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Gebruikers ervaringen

Post by Steven_nl » Fri Jul 13, 2007 2:51 pm

zie nergens anders een topic?

En wat vinden jullie er van???

Ik ben nog aan het installeren

User avatar
Steven_nl
Junior Member
Junior Member
Posts: 48
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Steven_nl » Fri Jul 13, 2007 11:13 pm

Prachtig!!! mijn complimenten. Framerate valt ook niet tegen. Ik heb wel zo nu en dan "knipperende" ondergronden. Vooral bij veranderende views. Soms een soort fel gekleurde vierkante vlakken. Ik denk dat mijn videokaart zo nu en dan behoorlijk hard moet werken. of misschie een instellingskwestie?

Nogmaals TOP!!!!

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mark Arends » Sat Jul 14, 2007 4:07 pm

Ik heb dit onderwerp even geupgrade naar de plek op het forum waar jullie de eerste ervaringen en reacties kunnen geven over NL2000 versie 3.0.

Dus hoe vinden jullie versie 3.0?

User avatar
bruin
Senior Member
Senior Member
Posts: 186
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zwolle

Niets dan lof

Post by bruin » Sat Jul 14, 2007 4:41 pm

Hulde aan jullie jongens van het team voor de schitterende scenery. Echt super en nog nergens anders gezien. Ik heb al verschillende zweefvluchtjes gemaakt (Hoogeveen-Salland, Terlet-Salland) en daarbij alleen de scenery als orientatie gebruikt. Naast de gedetailleerdheid op de korte afstand komt ook de structuur van het landschap (kleuren, markante gebieden enz die je bij goed zicht in het echt al op zo'n 20-50km afstand ziet) in de scenery erg realistisch over. En met de zichtafstand op 40 of 50 miles gezet wordt het zicht op grote afstand wat foggy, wat de zaak nog realistischer maakt.

Ook mijn complimenten aan de schrijvers van de handleiding. Zo duidelijk en volledig zie je ze niet vaak.
Ik heb de instellingen in FS2004 die in de handleiding worden voorgesteld toegepast en dat gaf een duidelijke verbetering in beeldkwaliteit te zien. Ik heb nu een prima gedetaillerd beeld en met framerates gelocked op 30 draait FS als een zonnetje.

User avatar
Guido
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 108
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Guido » Sat Jul 14, 2007 8:43 pm

Als je een snelle Nvidia videokaart hebt kan het nog een verbetering geven als je de Anisotropic filtering op 16x zet in de performance & quality settings van de advanced video settings in de display properties van windows.

Guido
NL2000 team

User avatar
pnauta
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 184
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zoetermeer
Contact:

Post by pnauta » Sat Jul 14, 2007 9:47 pm

Bert,

Wellicht een idee om in het ACS forum even te melden dat NL2000 v3 uit is. Ik denk dat de meeste vliegers FS niet gebruiken (en ik neem ze niet kwalijk, ze hebben immers "the real thing") maar toch. In ieder geval leuk om te horen dat er minstens één persoon Salland heeft gebruikt.

Groeten aan Jasper en Marco en alle anderen!

Vader van Eline
PM's worden niet beantwoord

User avatar
TheEagle
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by TheEagle » Sat Jul 14, 2007 10:12 pm

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over Nl 2000 :), Ik heb real environment professional en MytrafficX geïnstalleerd zodat alles er nog beter uitzet en om zo AI traffic te hebben wat niet ten koste gaat van de FPS.

Het spel zelf draai ik op max settings met een geforceerde 16x anisotropic filtering en 16x anti-aliasing. Wat mij opvalt is dat de FPS impact op EHAM best wel mee valt.

Wat ik ook erg leuk vind is dat er nachtscenery is, dit ziet er gewoon gelikt uit. Ook is de toevoeging van helicopterplekken een leuke bijkomstigheid.

User avatar
SBrian
Member
Member
Posts: 85
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by SBrian » Sat Jul 14, 2007 10:32 pm

Ha vrienden,

Ook ik heb v3.0 geïnstalleerd staan... :D :D :D :D :D :D
Hij ziet er erg gelikt uit... dat dit freeware is... :wink:

Al wel een paar kleine puntjes waar ik tegen aan liep:

1) Installeren ging goed, maar het programma vraagt steeds weer om cd1... ook na bijvoorbeeld dvd 3, wordt er eerst weer even naar dvd 1 gevraagd... dit gebeurd niet door het installatieprogramma zelf maar via een foutmelding van Windows... (aangezien ik nog niet gelezen heb, denk ik dat het aan mijn PC ligt...)

2) Ik had gehoopt dat EHLE met Aviodrome iets meer aangekleed zou zijn... zoals de DC-3 ed... de PH-BUK staat er wel... :) maar van mij had er meer gemogen...

3) Het laden van Schiphol valt bij mij ook inderdaad erg mee. Sowieso valt het laden van heel de scenery mee. Had verwacht dat het zwaarder zou zijn voor mijn PC... Complimenten !!!

4) Inderdaad bij mij ook dat de vliegtuigen boven de apron en taxiways zweven, (sommige objecten overigens ook) maar ik zag ergens op dit forum volgens mij al een antwoord van hoe te verhelpen...


Tot slot voor dit keer: Het is een geweldig programma... dit is ECHT EEN AANWINST... vanaf nu kun je écht VFR door Nederland vliegen.

KLASSE !!!

Groet,

Brian
Bezoek mijn website: Project-Tenerife.com. Grootste luchtramp aller tijden!

User avatar
bruin
Senior Member
Senior Member
Posts: 186
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zwolle

Voor PNauta

Post by bruin » Sat Jul 14, 2007 11:00 pm

Hé Peter,
Ik zag in een vorige post van je dat jij Eline al niet zo ver kan krijgen met NL2000 te stoeien, kennelijk zelfs niet met die Junior van Salland die ik je onlangs stuurde. Denk je dat ik dan een goee beurt maak om de real-life piloten zo gek kan krijgen? :D

Maar even serieus: degenen waarvan ik weet dat ze NL2000-lovers zijn (Harry Noordhof bijv), heb ik al getipt.

Bert

User avatar
Erikro
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 329
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Erikro » Sun Jul 15, 2007 1:36 pm

Ik heb tot nu nooit met anti aliasing gespeeld omdat ik wist vanuit mijn ervaring met fps shooters, dat dit een behoorlijke impact heeft. Het beeld is altijd wel wat mooier vooral op 4x of hoger.

Omdat FS al retetraag is dus niet eens hierop geprobeerd mijn systeem zou dat nooit trekken.

Afijn toch eens gekeken en waar het met FPS shooters wat mooier wordt is het hier bijna noodzakelijk. AA levert een verschil van dag en nacht op. Weg flikkeren, weg onduidelijke 3D structuren, de ondergrond ziet er ineens echt uit. Ook het beeld in te verte lijkt nu stukken beter geworden. De performance dropt wel maar dat neem ik op de koop toe.

Kortom iedereen die dit nog niet gedaan heeft kan ik dit aanraden. Mijn pc is 3 jaar oud (p4-3ghz), dus wellicht kunnen nieuwere systemen core2duo en GT7800 of hoger dit veel makkelijker aan, richting 25fps?

Vraag me alleen af wat ervan overblijft als iemand ooit fsx met nl2000 gaat draaien volgens mij ben je dan weer terug op2 fps op schiphol.

Ik zie in ieder geval met deze scenery geen noodzaak meer om te upgraden naar fsx. Dit ziet er perfect uit en dan te bedenken dat hier geen cent voor gevraagd word en het werk wat erin moet hebben gezeten , ongelooflijk

8)

User avatar
han
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Utrecht

vraagje over actigate

Post by han » Sun Jul 15, 2007 5:48 pm

Natuurlijk sluit ik me aan bij de enthousiaste reacties hiervoor.
Ook een mooi nieuw speeltje: de actigate. Ondertussen begrijp ik dat deze getriggerd moet worden door de parkeerrem. Maar ik begrijp ook dat het bij sommige vliegtuigen nog niet werkt (of ik parkeer niet goed genoeg...) Kunnen jullie een lijstje geven van de vliegtuigen waarbij het wel werkt? Of niet, welke maar korter is.

groet, han
groet,
han
Utrecht

User avatar
Nogova
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Nogova » Sun Jul 15, 2007 6:54 pm

Allereerste indruk is zeer goed. Op EHGG, mijn IRL Thuisveld, is alleen de ondergrond veranderd. Het Avianoord gebouw is nog steeds van de foutieve vorm en volgens mij ligt het platform er nog steeds niet. Verder valt me op dat de sateliet foto's van de area rond Heerenveen wel wat gedateerd zijn aangezien het Abe Lenstra stadion er nog in een wel heel oude vorm in staat. De sateliet ondergrond voegt iets toe, veel beter dan de oude grond textures, alleen lijkt op sommige stukken de witbalans anders ingesteld dan op andere. Over het algemeen wel een dikke improvement! :D

User avatar
Flugel
Member
Member
Posts: 63
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Contact:

Post by Flugel » Mon Jul 16, 2007 11:42 am

WAUW WAUW WAUW WAUW WAUWWWWWWWWWWWW

Prachtig......DANK voor jullie werk. Zelfs de loonse en drunese duinen waar ik regelmatig vertoef met een grote 4 voeter kan ik de paden herkennen en dergelijke...

Sta perplex!!!!

Schitterend gewoon..........

Haha zie nu dat er in WillemII voortaan lastige wedstijden te spelen krijgt. Die mast midden op het valt zal wel voor leuke taferelen kunnen zorgen...Talpa heeft een nieuw camera punt ontdenkt :)

User avatar
bruin
Senior Member
Senior Member
Posts: 186
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zwolle

Toe aan een nieuwe uitdaging?

Post by bruin » Mon Jul 16, 2007 8:40 pm

Moet je nu (20:40u) met de Cessna en met real weather eens vertrekken vanaf EHAM. Zicht op 50m hoogte 0,0 en windstoten !!!!

Bert

User avatar
hans024
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by hans024 » Mon Jul 16, 2007 9:04 pm

Baanbrekend! dit is zo'n geweldige scenery, dat zelfs sommige payware sceneries niet eens in de schaduw van NL-2000 V3 mogen staan.
Kun je na gaan wat voor een rotzooi VFR Netherlands is in vergelijking met deze revolutionaire scenery.
Zelfs op geringe hoogte zijn details vlijmscherp te herkennen 8O
Ik wil dan ook iedereen die aan dit freeware project hebben meegewerkt enorm bedanken. :D , jullie zijn gewoonweg geniaal!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests