Gebruikers ervaringen
Moderator: NL2000 Development Team
Complimenten....SJAPO...........
Hallo SuperTeam:
Even een berichtje, SUPER..... in een woord, installatie prima gelopen en het werkt als een speer, complimenten van deze kant echt Sjapo een zeer mooi paket software en dat voor Noppes, geweldig jongens en nogmaals bedankt.
Leen:
Assitmanager
Project Fokker Jetline
Delft
Even een berichtje, SUPER..... in een woord, installatie prima gelopen en het werkt als een speer, complimenten van deze kant echt Sjapo een zeer mooi paket software en dat voor Noppes, geweldig jongens en nogmaals bedankt.
Leen:
Assitmanager
Project Fokker Jetline
Delft
Ik kan geen woord meer uitbrengen. Zelfs Lenie 't Hart ( van de zeehondjes) zag mij en begon te zwaaien. Ongelooflijk mooi. De mooiste woorden kunnen hier niet aan gegeven worden die zijn allemaal niet te omschrijven.
1 minpuntje constateerde ik:.
Bij het oprijden van baan 23 op EHGG, moet je eerst door een zandvlakte rijden. Misschien is de "baanverlenging"al gepland maar tot nu toe ligt er in werkelijkheid nog asfalt.
Texturefoutje?
Arno( niet van NL2000)
1 minpuntje constateerde ik:.
Bij het oprijden van baan 23 op EHGG, moet je eerst door een zandvlakte rijden. Misschien is de "baanverlenging"al gepland maar tot nu toe ligt er in werkelijkheid nog asfalt.
Texturefoutje?
Arno( niet van NL2000)
Complimenten!!!
Mjin ontzag voor de makers van Nl2000 V3. Ja, pluk die eend maar kaal en uitdelen die veren Hulde aan de makers voor:
* je passie voor flightsimulator
* dat ik mijn oude hobby nu met nog meer plezier kan beleven
* ik gratis kan genieten van deze pracht en praal
* je als team op deze manier een mooi signaal geeft aan anderen dat wanneer je je ergens belangenloos voor inzet, je toch zeker er iets voor terug krijgt...
* je als team staande hebt gehouden bij alle hobbels en teamwisselingen die er bij het ontwikkelen van dit project zijn geweest
* je mij daarmee niet hebt vermoeid
* ik het VFR-vliegen nu helemaal onder de knie zal krijgen
* mijn vrienden nu begrijpen waarom ik al die uren achter mijn pc zit
* jullie rekening hebben gehouden met de low-end systemen en daardoor alles frame-rate vriendelijk is (knap staaltje programeer werk!)
* de scherpte van ondergrond cq. textures
* de goede service en response op vragen op deze site
Weten jullie dat:
de vuurtoren bij Urk en de eerste brug bij Kampen verkeerd staan
Dat is het denk ik wel Bedankt!!
* je passie voor flightsimulator
* dat ik mijn oude hobby nu met nog meer plezier kan beleven
* ik gratis kan genieten van deze pracht en praal
* je als team op deze manier een mooi signaal geeft aan anderen dat wanneer je je ergens belangenloos voor inzet, je toch zeker er iets voor terug krijgt...
* je als team staande hebt gehouden bij alle hobbels en teamwisselingen die er bij het ontwikkelen van dit project zijn geweest
* je mij daarmee niet hebt vermoeid
* ik het VFR-vliegen nu helemaal onder de knie zal krijgen
* mijn vrienden nu begrijpen waarom ik al die uren achter mijn pc zit
* jullie rekening hebben gehouden met de low-end systemen en daardoor alles frame-rate vriendelijk is (knap staaltje programeer werk!)
* de scherpte van ondergrond cq. textures
* de goede service en response op vragen op deze site
Weten jullie dat:
de vuurtoren bij Urk en de eerste brug bij Kampen verkeerd staan
Dat is het denk ik wel Bedankt!!
- flightdecka320
- NL2000 Development Team
- Posts: 33
- Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
- Location: Almere buiten
Nu al diverse malen en uitsluitend VFR op 1500' aan het vliegen geweest. En wat doe je dan? Je zoekt je werkplek op, je huis, je oude huizen en dorpen, je geboorteplaats en ander favoriete plekken en plaatsen die je kent.
En ik moet zeggen; SUPER! Superlatieven tekort eigenlijk om dit te beschrijven, werkelijk een plezier. Bedankt team en partners (want die hebben jullie wel een paar uurtjes gemist, denk ik zo).
De bosbrand op de veluwe is gaaf! De beams van de vuurtorens, goed gemaakt! Het veldje bij Donderen in Drenthe verrassend.
Ik ben benieuwd naar meer, straks Limburg maar eens lowlevel ontdekken.
gr.
Berry Bakker
En ik moet zeggen; SUPER! Superlatieven tekort eigenlijk om dit te beschrijven, werkelijk een plezier. Bedankt team en partners (want die hebben jullie wel een paar uurtjes gemist, denk ik zo).
De bosbrand op de veluwe is gaaf! De beams van de vuurtorens, goed gemaakt! Het veldje bij Donderen in Drenthe verrassend.
Ik ben benieuwd naar meer, straks Limburg maar eens lowlevel ontdekken.
gr.
Berry Bakker
Ik ben nog niet verder geweest dan een rondje Leeuwarden, maar als dat stukje scenery de maatstaf is voor heel Nederland, dan ziet het er gewoon geweldig uit, en het loopt ook nog eens als een trein, eh vliegtuig
Dus ik ga de komende maanden heel Nederland maar eens verkennen, voornamelijk met de F-16 ben ik bang , maar mijn eerste indruk is dat het geen probleem moet zijn ondanks de hoge snelheid, prachtig dat de scenery zo scherp blijft op een alweer verjaarde pc, P4 2,4 Ghz, 1,5 GB ram.
Dus mijn complimenten voor deze prachtige prestatie en super bedankt!
Dus ik ga de komende maanden heel Nederland maar eens verkennen, voornamelijk met de F-16 ben ik bang , maar mijn eerste indruk is dat het geen probleem moet zijn ondanks de hoge snelheid, prachtig dat de scenery zo scherp blijft op een alweer verjaarde pc, P4 2,4 Ghz, 1,5 GB ram.
Dus mijn complimenten voor deze prachtige prestatie en super bedankt!
scenery NL2000 v.3.0
Graag wil toch nogmaals reageren op dit schitterende product wat jullie gemaakt hebben. Het is gewoon genieten wanneer je boven Nederland vliegt. TOP
Dit is eens een ander berichtje welke jullie van mij krijgen en niet alleen maar zeuren over de groenen banen op EHAM.
Ik vind deze uitbereiding op mijn Flight Simulator een gigantische aan winst. Dus nogmaals bedankt hiervoor.
Rien
Dit is eens een ander berichtje welke jullie van mij krijgen en niet alleen maar zeuren over de groenen banen op EHAM.
Ik vind deze uitbereiding op mijn Flight Simulator een gigantische aan winst. Dus nogmaals bedankt hiervoor.
Rien
Geweldig, en dat dit nog gratis uitgebracht mag worden zelfs.
ik zag ook dat bij EHAM (op gate F9) de slurf bij je vliegtuig komt, dat had niemand mij vertelt, leuke verrasing.
Good bye cloud 9, hello NL2000, cloud 9 is beter dan NL2000 maar de luchtfoto's en de airports die er goed uitzien kies ik liever NL2000 dan cloud9.
ik zag ook dat bij EHAM (op gate F9) de slurf bij je vliegtuig komt, dat had niemand mij vertelt, leuke verrasing.
Good bye cloud 9, hello NL2000, cloud 9 is beter dan NL2000 maar de luchtfoto's en de airports die er goed uitzien kies ik liever NL2000 dan cloud9.
Het kostte even wat moeite met downloaden en installeren, maar:
H E L E M A A L G E W E L D I G !
Mijn mond viel open tijdens de eerste vlucht, ongeloofelijk wat mooi.
NL2000 mannen: bedankt ! Eindelijk echt goede NL software. 10 x beter dan de VFR Netherlands en Cloud9 Amsterdam.
Ik ga weer genieten !
Gr. Jaap
H E L E M A A L G E W E L D I G !
Mijn mond viel open tijdens de eerste vlucht, ongeloofelijk wat mooi.
NL2000 mannen: bedankt ! Eindelijk echt goede NL software. 10 x beter dan de VFR Netherlands en Cloud9 Amsterdam.
Ik ga weer genieten !
Gr. Jaap
gebruikers ervaring
Beste mensen.
Geweldig in 1 woord.
verschillende ervaringen met installeren.
Uiteindelijk alles eerst op de harde schijf geplaatst, vervolgens geinstalleerd. Ging in 1x goed.
Mogelijk dat mijn virusscanneer die ik nu had uitgeschakeld van invloed was bij eerdere pogingen. Misschien een tip voor anderen.
Buitengewoon enthousiast en natuurlijk bedankt voor jullie hele team.
John.
Geweldig in 1 woord.
verschillende ervaringen met installeren.
Uiteindelijk alles eerst op de harde schijf geplaatst, vervolgens geinstalleerd. Ging in 1x goed.
Mogelijk dat mijn virusscanneer die ik nu had uitgeschakeld van invloed was bij eerdere pogingen. Misschien een tip voor anderen.
Buitengewoon enthousiast en natuurlijk bedankt voor jullie hele team.
John.
Gebruikerservaringen
Ervaringen van een gebruiker met een computer, die op 2 hoofdpunten niet voldoet aan de minimum eis. Is wel apart gemaakt voor alleen FS en niets anders. Ook geen internet aansluiting etc. Processor AMD 64 1,8 Ghz, intern geheugen 1 GB, grafische kaart Nivada 4 jaar oud met 256MB.
Zoals al eerder gemeld verliep de installatie vlekkeloos door steeds 1 ding tegelijk te doen en de aanbevelingen qua NTFS, Firefox etc. precies op te volgen. De update ook uitgevoerd zonder problemen, alleen het vinkje in default FS traffic uitschakelen blijft nog niet staan, maar alles werkt verder wel correct als je de logfile bekijkt. Kan nu wel op Schiphol landen en stijgen op baan 60 240 waar de DDA meestal van start gaat en land. Nu geen ruzie meer met ATC.
Uiteraard alle instellingen op gemiddeld gezet en vervolgens in ca. 6 weken van alles bekeken, getest in combinatie met Belgiescenery en Duitslans satndaard van FS9. En ik geniet elke keer weer. Een paar ervaringen met de toch wel zware Dakota van NAAM in de PH-DDZ versie met virtuele cockpit en Cessna Caravan Amphibian en als extra 1 vertical speed meter van Simkits.
Een paar indrukken:
Na het installeren krijg ik Flying Tips, die altijd uit had gestaan en dat is er niet meer uit te krijgen. Ga dat nog verder bekijken, maar zal eerst moeten leren waar dat te vinden is in de FS9cfg.
Op alle vliegvelden zie je de bandenrook bij het landen, behalve op Schiphol.
Alle vliegvelden zien er schitterend uit. Een enkele keer stuurt ATC je met een Dakota naar een bunker voor een F16 bij militaire vliegvelden als je gebruik maakt van de routewijzer. De gesproken tekst klopt wel. Maar dit is wel een koekje van eigen deeg als je zomaar ergens gaat landen en niets voorbereid hebt.
Het bordje "Goede Reis" op Twente is schitterend. Was even kijken, maar toen begreep ik het.
Rotterdam terminal ziet er van binnen wat leeg uit, maar dat is al gemeld zag ik. Verder is het daar redelijk druk. Gelukkig hebben de omwonenden daar geen last van en ik geniet van achter het scherm.
De Towerview van de vliegvelden is soms 180 graden gedraaid, maar in welke situaties heb ik nog niet precies kunnen ontdekken. Is meestal na zeer langdurig aanstaan van FS en steeds verder vliegen. Na een herstart vrijwel altijd weer goed. (Ben ook PC aan het testen op hoe warm het kan worden en dat gaat uitstekend)
Op water landen en stijgen (uiteraard met het juiste toestel) gaat perfect. Een enkele keer merk je iets van een hoogteverschil als je wat verder uit de kust bent. Misschien iets omdat Nederland nu wel op de juiste hoogte of diepte ligt. De duinen zien er schitterend uit en ook alle gebouwen aan het water staan goed.
AI van schepen is eigenlijk heel leuk, maar kost bij mij soms toch wat framerates. Staat normaal dus nu weer uit evenals militaire AI
De pieren bij o.a. Scheveningen zijn vanuit een varende Cessna soms moeilijk te zien en de wandelpier tegenover het Kurhaus is bij mij gezonken? Vanuit de lucht zie je alleen een plattegrond. Weet niet meer of dat ook zo was in 2.9. Ben zo enthousiast over versie 3 dat ik de oude al verwijderd heb.
Het vliegen langs de grenzen laat zien hoe goed Versie 3 is en de waarschuwing in de handleiding voor hoogteverschillen zijn in mijn belevenis geen probleem.
De Nighttextures zien er schitterend uit zeker als je bijvoorbeeld op Rotterdam komt, maar ik heb ze weer uit gezet. Anders krijgt mijn arme te lichte computer het toch wel wat te zwaar en wordt het goed landen wel erg moeilijk.
In veel gevallen worden de countouren van gebouwen en vliegtuigen direct zichtbaar alleen de invulling (textures?) duurt even en dan vallen de framerates even heel veel terug. Zal waarschijnlijk vooral een geheugenprobleem zijn als je de schrijf/leeslampjes op de computer bekijkt.
Tot slot nog wat over de framerates, die ik overigens alleen zichtbaar heb bij het testen of als het wat erg schokkerig wordt.
Framerates (buiten Schiphol en de wat zwaardere gebieden qua scenery) gemiddeld ruim boven de 20 en dat is perfect.
Rotterdam gemiddeld tussen de 15 en 20 (Waarschijnlijk door het te lage interne geheugen soms tijdelijk minder zodra er 3D scenery of de standaard AI vliegtuigen geladen moet worden. Aardvarkmodellen gaan juist supersnel)
Op schiphol wordt het wel een stuk langzamer. Gemiddeld 9-10 met ook daar wel eens uitschieters naar 15 afhankelijk van waar je bent.
Conclusie is dat zelfs met de beperkingen van mijn computer het een feest is om boven Nederland te vliegen of te varen.
Wensen voor de toekomst:
Alle schuifjes op maximaal zetten en een heel groot scherm om alle details te kunnen zien, maar dat is mijn probleem.
Hoop dat jullie zo door blijven gaan. Dit ondanks de beperkingen / ingewikkeldheden, die in de programma's zitten die we eerst moeten kopen om achter een scherm te vliegen met de gratis schitterende plaatjes van het Nederland Team.
Zoals al eerder gemeld verliep de installatie vlekkeloos door steeds 1 ding tegelijk te doen en de aanbevelingen qua NTFS, Firefox etc. precies op te volgen. De update ook uitgevoerd zonder problemen, alleen het vinkje in default FS traffic uitschakelen blijft nog niet staan, maar alles werkt verder wel correct als je de logfile bekijkt. Kan nu wel op Schiphol landen en stijgen op baan 60 240 waar de DDA meestal van start gaat en land. Nu geen ruzie meer met ATC.
Uiteraard alle instellingen op gemiddeld gezet en vervolgens in ca. 6 weken van alles bekeken, getest in combinatie met Belgiescenery en Duitslans satndaard van FS9. En ik geniet elke keer weer. Een paar ervaringen met de toch wel zware Dakota van NAAM in de PH-DDZ versie met virtuele cockpit en Cessna Caravan Amphibian en als extra 1 vertical speed meter van Simkits.
Een paar indrukken:
Na het installeren krijg ik Flying Tips, die altijd uit had gestaan en dat is er niet meer uit te krijgen. Ga dat nog verder bekijken, maar zal eerst moeten leren waar dat te vinden is in de FS9cfg.
Op alle vliegvelden zie je de bandenrook bij het landen, behalve op Schiphol.
Alle vliegvelden zien er schitterend uit. Een enkele keer stuurt ATC je met een Dakota naar een bunker voor een F16 bij militaire vliegvelden als je gebruik maakt van de routewijzer. De gesproken tekst klopt wel. Maar dit is wel een koekje van eigen deeg als je zomaar ergens gaat landen en niets voorbereid hebt.
Het bordje "Goede Reis" op Twente is schitterend. Was even kijken, maar toen begreep ik het.
Rotterdam terminal ziet er van binnen wat leeg uit, maar dat is al gemeld zag ik. Verder is het daar redelijk druk. Gelukkig hebben de omwonenden daar geen last van en ik geniet van achter het scherm.
De Towerview van de vliegvelden is soms 180 graden gedraaid, maar in welke situaties heb ik nog niet precies kunnen ontdekken. Is meestal na zeer langdurig aanstaan van FS en steeds verder vliegen. Na een herstart vrijwel altijd weer goed. (Ben ook PC aan het testen op hoe warm het kan worden en dat gaat uitstekend)
Op water landen en stijgen (uiteraard met het juiste toestel) gaat perfect. Een enkele keer merk je iets van een hoogteverschil als je wat verder uit de kust bent. Misschien iets omdat Nederland nu wel op de juiste hoogte of diepte ligt. De duinen zien er schitterend uit en ook alle gebouwen aan het water staan goed.
AI van schepen is eigenlijk heel leuk, maar kost bij mij soms toch wat framerates. Staat normaal dus nu weer uit evenals militaire AI
De pieren bij o.a. Scheveningen zijn vanuit een varende Cessna soms moeilijk te zien en de wandelpier tegenover het Kurhaus is bij mij gezonken? Vanuit de lucht zie je alleen een plattegrond. Weet niet meer of dat ook zo was in 2.9. Ben zo enthousiast over versie 3 dat ik de oude al verwijderd heb.
Het vliegen langs de grenzen laat zien hoe goed Versie 3 is en de waarschuwing in de handleiding voor hoogteverschillen zijn in mijn belevenis geen probleem.
De Nighttextures zien er schitterend uit zeker als je bijvoorbeeld op Rotterdam komt, maar ik heb ze weer uit gezet. Anders krijgt mijn arme te lichte computer het toch wel wat te zwaar en wordt het goed landen wel erg moeilijk.
In veel gevallen worden de countouren van gebouwen en vliegtuigen direct zichtbaar alleen de invulling (textures?) duurt even en dan vallen de framerates even heel veel terug. Zal waarschijnlijk vooral een geheugenprobleem zijn als je de schrijf/leeslampjes op de computer bekijkt.
Tot slot nog wat over de framerates, die ik overigens alleen zichtbaar heb bij het testen of als het wat erg schokkerig wordt.
Framerates (buiten Schiphol en de wat zwaardere gebieden qua scenery) gemiddeld ruim boven de 20 en dat is perfect.
Rotterdam gemiddeld tussen de 15 en 20 (Waarschijnlijk door het te lage interne geheugen soms tijdelijk minder zodra er 3D scenery of de standaard AI vliegtuigen geladen moet worden. Aardvarkmodellen gaan juist supersnel)
Op schiphol wordt het wel een stuk langzamer. Gemiddeld 9-10 met ook daar wel eens uitschieters naar 15 afhankelijk van waar je bent.
Conclusie is dat zelfs met de beperkingen van mijn computer het een feest is om boven Nederland te vliegen of te varen.
Wensen voor de toekomst:
Alle schuifjes op maximaal zetten en een heel groot scherm om alle details te kunnen zien, maar dat is mijn probleem.
Hoop dat jullie zo door blijven gaan. Dit ondanks de beperkingen / ingewikkeldheden, die in de programma's zitten die we eerst moeten kopen om achter een scherm te vliegen met de gratis schitterende plaatjes van het Nederland Team.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests