Het grote versie 3.0 topic

Dit is de plek voor het stellen van overige vragen of het plaatsen van opmerkingen over versie 3.0

Moderator: NL2000 Development Team

User avatar
pnauta
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 184
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Zoetermeer
Contact:

Post by pnauta » Tue Jul 10, 2007 10:09 am

Zoals gezegd, dit wordt sneller na een tijdje. Als je een redelijke verbinding hebt, kan het misschien 3-4 dagen duren. Wij zijn als team ook zo begonnen: 1 seed, 12 of zo peers. Eerst was het niet best, maar naar mate het vorderde, werd het beter. Ik heb er toen 3 dagen over gedaan, dat is dus 36 uur. Dat vindt ik persoonlijk heel redelijk.

Je doet jezelf en anderen dus een plezier als je niet wacht op de nieuwsgroepen, maar gewoon de client laat draaien.

User avatar
tripel7
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by tripel7 » Tue Jul 10, 2007 10:12 am

Ik heb eerlijk gezegd het idee dat ie vandaag trager is dan gisternacht/avond.
Nu moet ik volgens de indicatoren nog min. 100 uur wachten, terwijl het gisteren rond de 40-50 lag, Ik heb overigens 2 programma's naast elkaar downloaden.
Gino

User avatar
wolfman
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by wolfman » Tue Jul 10, 2007 10:18 am

Mark Arends wrote:Je kan natuurlijk gewoon alle 5 de bestanden parallel laten downloaden, dan gaat het al weer 5 keer zo snel.

Verder zoals al vaker gemeld, in het begin gaat het langzaam en de snelheid zal na een paar dagen blijven stijgen (als meer mensen grotere delen binnen hebben en iedereen netjes zijn computer aan laat staan).
Ok duidelijk........
Thanks!

Charlesweb
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Charlesweb » Tue Jul 10, 2007 10:46 am

phjoop wrote: hoe meer peers , hoe meer seeders , des te hoger de downloadsnelheid gaat worden.
even geduld dus.

maar graag ook na het afronden de PC graag nog even aanlaten .
dit voor de verdere verspreiding.
Vanzelfsprekend blijft de pc na het afronden een tijdje aan. Dat is het minste wat wij als gebruikers kunnen doen toch?

Groeten,
Charles

User avatar
RichardW
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Den Haag

Post by RichardW » Wed Jul 11, 2007 8:29 am

wolfman wrote:
Ik heb het over mijn eigen snelheid, die is max 340 Kbs. Als je wil kun je het daarna op nieuwsgroepen posten. Het probleem is dat niet iedereen weet hoe nieuwsgroepen werken, en wij willen het graag simpel houden voor iedereen. Dat is de reden waarom we voor torrents kiezen. Niet geheel onbelangrijk wij bieden het gratis aan, dan is 2 a 3 dagen downloaden toch niet z'n drama?
Ik waardeer het echt dat dit gratis is maar een download "snelheid" van 3 tot 7 Kbs is niet te doen. Dit gaat 280 uur duren zo (en dan moet ik er nog 5 downloaden). Ik hoop dat iemand het straks wil uploaden in een newsgroup. Tot die tijd wacht ik geduldig af 8)
Hier liep ik dus ook tegenaan. Ik was aan de simpele download begonnen en had een downloadtijd van een uur of 180 (soms zelfs oplopend tot 250). :( :cry:
Ben toen maar een ander progje gaan proberen (Azureus) en zie daar, downloadtijd gereduceerd naar 7 uur!!! :D :D

Happy Flying

Ries

User avatar
evert
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by evert » Wed Jul 11, 2007 1:10 pm

Hoe werkt Azerues en hoe vind ik via dat programma de download voor NL2000?

User avatar
RichardW
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Den Haag

Post by RichardW » Wed Jul 11, 2007 1:18 pm

evert wrote:Hoe werkt Azerues en hoe vind ik via dat programma de download voor NL2000?
Via onderstaande link het progje binnenhalen.

http://azureus.sourceforge.net/

Dan van de NL2000 site de torrents van optie2 downloaden.
Deze kan je dan in Azureus openen.

Succes!

ps: heb ondertussen dvd1 compleet binnen en dvd2 en 3 zitten op 70%
:D :D :D

User avatar
evert
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by evert » Wed Jul 11, 2007 1:21 pm

RichardW wrote:
evert wrote:Hoe werkt Azerues en hoe vind ik via dat programma de download voor NL2000?
Via onderstaande link het progje binnenhalen.

http://azureus.sourceforge.net/

Dan van de NL2000 site de torrents van optie2 downloaden.
Deze kan je dan in Azureus openen.

Succes!

ps: heb ondertussen dvd1 compleet binnen en dvd2 en 3 zitten op 70%
:D :D :D
Ja ik heb het progje wel op mijn pc, maar dan? Moet ik dan gewoon klikken op de site van NL2000? en opent ie hem dan rechtstreeks met Azereus? Daar gaat het me een beetje om.

User avatar
RichardW
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Den Haag

Post by RichardW » Wed Jul 11, 2007 3:36 pm

evert wrote:
RichardW wrote:
evert wrote:Hoe werkt Azerues en hoe vind ik via dat programma de download voor NL2000?
Via onderstaande link het progje binnenhalen.

http://azureus.sourceforge.net/

Dan van de NL2000 site de torrents van optie2 downloaden.
Deze kan je dan in Azureus openen.

Succes!

ps: heb ondertussen dvd1 compleet binnen en dvd2 en 3 zitten op 70%
:D :D :D
Ja ik heb het progje wel op mijn pc, maar dan? Moet ik dan gewoon klikken op de site van NL2000? en opent ie hem dan rechtstreeks met Azereus? Daar gaat het me een beetje om.
Aanklikken met rechter muisknop -----> doel opslaan als...

Dan aangeven waar je het bestand wilt opslaan.
Daarna openen met azureus.

Succes!!

User avatar
Stoney3K
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Stoney3K » Wed Jul 11, 2007 5:56 pm

Zou het team er problemen mee hebben als iemand anders de ISO's op de nieuwsgroepen zou gooien? Dan hoeven jullie er in principe geen moeite voor te doen en het scheelt jullie eventueel ook nog dataverkeer. Ik heb wel het geduld om een paar dagen te wachten voor V3, daar niet van hoor... maar van een centrale server is het handiger downloaden (vooral als V3 op FTD zou staan)

User avatar
RichardW
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Den Haag

Post by RichardW » Wed Jul 11, 2007 6:28 pm

Stoney3K wrote:Zou het team er problemen mee hebben als iemand anders de ISO's op de nieuwsgroepen zou gooien? Dan hoeven jullie er in principe geen moeite voor te doen en het scheelt jullie eventueel ook nog dataverkeer. Ik heb wel het geduld om een paar dagen te wachten voor V3, daar niet van hoor... maar van een centrale server is het handiger downloaden (vooral als V3 op FTD zou staan)
Niets liever als via de nieuwsgroepen. Dan had ik 'm al binnen gehad namelijk.
Maar ja, iemand zal de dvd's toch eerst via torrent binnen moeten halen en dan pas kan het op de nieuwsgroepen.
Hoe dan ook....het blijft wachten :cry:

Ik stap zaterdag op het vliegtuig naar Zuid-Amerika voor 3 weken. Hoop wel dat ik alles dan binnen heb....

User avatar
Stoney3K
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Stoney3K » Wed Jul 11, 2007 7:33 pm

Goed, als de discs bij mij binnen zijn, kan ik dan een RAR/PAR set maken (per disc) en de boel posten?

User avatar
wolf32
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 1037
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Sneek

Post by wolf32 » Wed Jul 11, 2007 7:38 pm

Wij vinden het geen probleem als je NL2000 op de nieuwsgroepen plaatst, alleen zullen wij geen ondersteuning geven "hoe te downloaden van de scenery bij Nieuwsgroepen"

User avatar
Erikro
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 329
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Erikro » Wed Jul 11, 2007 7:39 pm

Stoney3K wrote:Goed, als de discs bij mij binnen zijn, kan ik dan een RAR/PAR set maken (per disc) en de boel posten?
ja dat is al ergens een paar keer gezegd, ze hebben er geen bezwaar tegen als je na het zelf dloaden de boel op de nieuwsgroepen zet. En idd graag met een rar en par setje en niet met losse files zoals ik nu iemand zie doen in eea nieuwsgroep.

User avatar
Guido
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 108
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Guido » Wed Jul 11, 2007 7:40 pm

Iedereen mag NL2000 versie 3.0 verspreiden op de manier die hijzelf wil. Dus ook posten op nieuwsgroepen mag.

Er zijn wel een paar regels waar je op moet letten. Je kunt die in de disclaimer in de manual vinden. Zo mogen de installatie bestanden alleen in de oorspronkelijke staat verspreid worden. En er mag o.a. ook geen geld mee verdient worden.

Maar een gratis copy voor de buurman mag wel ;-)

Guido
NL2000 team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests