NL Buitendijks land ??

Meld hier problemen met NL2000 versie 2.91 en 2.92

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
h.walter
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Huizen

NL Buitendijks land ??

Post by h.walter » Wed Aug 09, 2006 12:37 pm

Na installatie van NL2000 v2.9 plus update(s) in mijn vrij uitgebreide FS9 heb ik al jaren intens genoten van jullie uitstekend stuk werk maar ......

Een paar dagen geleden zag ik echter geheel toevallig dat er buiten en langs de hele NL kust, plotseling land was onstaan ?? Je ziet de stranden en verder alle normale NL textures maar waar eerst de branding en zeewater was, zijn nu groene land textures (boerderijen en weggetjes etc.) te zien. B.v. de Scheveningse pier begint normaal op het zichtbare strand maar staat nu verder droog op het (nieuwe) groene land ??

De overgang van deze nieuwe land textures op het Noordzee water is scherp en rechtlijnig met grote hoekige inhammen, nogmaals, alleen langs de hele NL kust.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

De NL2000 scenery tijdelijk uitgeschakeld.
Alle andere (addon) sceneries tijdelijk uitgeschakeld behalve een paar systeem sceneries die niet uitgeschakeld konden worden.
Er is de laatste tijd niets veranderd in layers en/of scenery prioriteiten.

De vreemde hoekige kustlijn bleef bestaan alhoewel het er wel anders uitzag. Waarschijnlijk (standaard) autogen textures.

Herkent iemand dit ? Misschien een of meer corrupte of ontbrekende .bgl bestanden in een van de systeem scenery folders bv. EURW, en zo ja, welke zouden dat kunnen zijn ?

Hopelijk herkent iemand dit bijzondere probleem en heeft er een oplossing voor. HELP !!!

Met vriendelijke groet
Hans

[/img]

User avatar
lcs
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 269
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Delft

Post by lcs » Wed Aug 09, 2006 3:08 pm

Ik denk dat het geen vloed maar Eb is op het moment Hans, nee hoor geintje, dit lijkt meer op een verkeerde instelling van de Videokaart ik heb dat ook gehad op Rotterdam airport kreeg ik hele rare effecten, heb toen de Videodrivers opnieuw geladen en overschreven daarna was het bij mij weg.



Groet:
Leen
Delft
http://fokker.avsim.net/

arnoj
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 294
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by arnoj » Wed Aug 09, 2006 3:52 pm

Hans, misschien nog andere Nederlandse scenery geinstalleerd?

Cloud9 of VFR-Netherlands?

Arno

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Wed Aug 09, 2006 6:17 pm

Heb je de default West Europa scenery van Microsoft uitgezet?
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Flugel
Member
Member
Posts: 63
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Contact:

Post by Flugel » Wed Aug 09, 2006 11:09 pm

toevallig iets van ground enviroment (of iets dergelijks) geinstalleerd?

User avatar
h.walter
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Huizen

Post by h.walter » Thu Aug 10, 2006 1:08 pm

Bedankt voor jullie reacties maar ik heb niets anders op bewuste wijze voor het NL2000 gebied geinstalleerd. Ik heb zelfs al een NL2000 back-up van 2 maanden geleden weer geinstalleerd echter zonder positief resultaat. Ook heb ik de drie bijbehorende flatten switches beurtelings uit- en aangezet, ook alle drie uit...... idem. Ja, je moet wat he !

In de tussentijd heb ik alle standaard MS scenery texture folders inclusief dat van EURW, ge-renamed (ttexture) om te kijken of de gewraakte "buitendijkse" texture door een van de daarmee samenhangende scenery .bgl bestanden kon zijn aangeroepen. Blijkbaar niet want het "buitendijks' land blijft.
Inmiddels is echter interessant geworden dat als ik ALLE addon scenery inclusief NL2000 in mijn scenery library uitschakel dan zie ik nog steeds de hoekige kustlijn maar nu dichter bij waar eerst de NL2000 kust was maar ook met "zware" autogen scenery, dus met heel veel standaard huisjes en bomen.

De volgende sceneries konden niet worden uitgeschakeld want dan krijg ik een foutboodschap:
Propeller Objects.
Vehicle libraries
Generic libraries
Default Scenery
Default terrain.

Als ik nu alleen de NL2000 scenery weer actief maak dan is NL er weer in volle glorie echter ook weer met het "buitendijkse" land. De autogen scenery is dan niet meer te zien. Mijns inziens begint het er nu op te lijken dat er toch iets mis is binnen mijn NL2000 scenery zelf.

Zou het kunnen dat er een NL2000 (kustwater-)texture bij mij is verdwenen waardoor het onderliggende "standaard buitendijkse" land niet meer wordt afgedekt ? Ik roep maar wat hoor want ondanks vele jaren ervaring met diverse FS versies heb ik van dit soort problemen geen echt diepgaand verstand.

Het enige wat ik de laatste tijd bewust gedaan heb in NL2000 is de EHAM AFCAD en windrichting zodanig aan elkaar aangepast dat uitsluitend baan 18C gebruikt wordt voor AI en eigen ATC take offs en de banen 18L en 18R voor landingen. Dit om de AI drukte zodanig te verdelen dat take offs en landingen vrijwel geen last meer van elkaar hebben. Ook mijn taxibanen zijn hier en daar aangepast zodat AI vliegtuigen elkaar vrijwel niet meer tegen kunnen komen op dezelfde baan. Staat namelijk zo slordig bij demonstraties. Ik denk echter dat ik ervan uit mag gaan dat dit geen effect kan hebben op mijn basisprobleem.

Ik hoop dat ik hiermee wat meer licht op mijn probleem heb kunnen laten schijnen en dat een van jullie nu "Eureka" kan roepen.

Groetjes
Hans

P.S. Ik heb een screenprintje (.bmp) van mijn probleem gemaakt maar krijg het maar niet voor elkaar om dat hier te posten. Hoe moet dat ?
Als iemand mij een e-mailadres op zou willen geven dan kan ik dat printje op die wijze opsturen. Alvast bij voorbaat dank.

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Thu Aug 10, 2006 2:55 pm

Heb je de default West Europa scenery van Microsoft uitgezet? Dit is dus niet een add on scenery, maar een standaard flightsim scenery die je ook kan uitvinken.

Ik noem, dit nogmaals, omdat de effecten die je geeft aan de kust typisch het resultaat hiervan zijn.

check dus West Europa weer aan. Als deze niet aan staat krijg je vierkante blokken langs de kust van Europa.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
h.walter
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Huizen

NL 2000 "Buitendijks" land

Post by h.walter » Fri Aug 11, 2006 12:21 pm

Beste Johan,

Western Europe (EURW) stond bij mij wel degelijk aangevinkt maar omdat jij nu voor de tweede keer hierop wees moest ik wel de conclusie trekken dat de inhoud van deze folder bij mij weleens corrupt zou kunnen zijn. Helaas zat deze corruptie ook al in mijn oudste back-ups dus heb ik de inhoud van de EURW/Scenery folder van de originele FS9 CD-Rom (3) overgekopieerd en ......... EUREKA !!!! Het probleem is over en de Scheveningse pier staat weer netjes in het water.

Nu nog even de problematische .bgl vinden en de oorzaak van de corruptie. Waarschijnlijk een of andere installer programma ($#*&%@) uit het verleden.

Bedankt voor je hulp en veel sukses met de komende nieuwe versie.

It's guys like you who keep guys like us flying !!

Hans

User avatar
h.walter
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Huizen

NL Buitendijks land ??

Post by h.walter » Fri Aug 11, 2006 2:55 pm

Beste Johan,

Om mijn heftige gepruts van de laatste tijd en de uiteindelijk onverwachte oplossing af te ronden het volgende:

Het bestand HP949130.bgl bleek te zijn verdwenen uit mijn EURW/Scenery folder met het "buitendijks" land en blokkige kustlijn van NL tot gevolg. Hoe, wanneer en waarom dit bestand is verdwenen is mij volstrekt onbekend.

Wat mij totaal op het verkeerde been zette was dat de zichtbare texture van dat "buitendijkse" land steeds overeen bleek te komen met de inhoud van een van de NL texture bestanden die beginnen met NL_akker.... ondanks dat ik die als test tijdelijk had verwijderd. Weer iets bijgeleerd.

Things are not always what they seem !!

Nogmaals bedankt.
Hans

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests