Systeemvereisten FS 2002/2004

Stel hier uw vragen over hardware voor flight simulator.

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
elipson
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Breda

Systeemvereisten FS 2002/2004

Post by elipson » Sat May 14, 2005 12:59 pm

Goedenmorgen,

Ik heb een vier jaar oude PC met Athlon 700 processor.....
Het is wel duidelijk dat dit volstrekt onvoldoende is om zelfs ook maar redelijk met NL2000 te kunnen vliegen! :( Weet wel dat FS veel sterker van de processor afhankelijk is dan van de videokaart. Zonder meteen kapitalen kwijt te zijn: wat heb ik absoluut nodig om écht vloeiend, dus met een behoorlijke framerate full options te kunnen vliegen? Processor: AMD of Intel? Videokaart: maakt dat nu echt weinig uit, of moet ik ook hier een dure Radeon aanschaffen? Graag een paar reacties :D

User avatar
Erikro
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 329
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Erikro » Sat May 14, 2005 10:51 pm

Er is geen systeem zwaar genoeg voor nl2000, hoogstens kun je de schade beperken met de snelste cpu die er te krijgen is, 1gb mem, snelle hd en recnet grafische kaart hoeft niet de allerduurste te zijn imho een 6600gt voldoet al goed..

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Fri May 20, 2005 5:01 pm

Vanaf AMD 1000Ghz loopt FS (zonder extra's geïnstalleerd) best goed, zolang er maar lekker veel RAM-geheugen bij zit. Minstens 768Mb werkgeheugen is aanbevolen, liever 1024 totaal. Met NL2000 geïnstalleerd heb je veel geheugen nodig.

Verder geen onboard grafische processor en dito geluidsprocessor gebruiken. Grafische plank met 128Mb is prima te doen, en kan best van middelklasse prijs zijn. Nu die nieuwe type PCI-e grafische kaarten opkomen en je wilt nog niet deze aanschaffen, loont het de moeite om te kijken naar een grafische kaart met AGP-voet. Deze zakken behoorlijk in prijs.

Ikzelf heb 3 maanden geleden een ATI Radeon 9800 met 256Mb kunnen kopen voor rond de 150 euro. Even sneupen op websites van grote en kleine pc-shops kan grote voordelen leveren.
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
ricardothekiller
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Gent

Post by ricardothekiller » Wed Jul 13, 2005 4:42 pm

8O Hi ,

Ik heb onlangs nl 2000 geïnstalleerd, waar ik trouwens héél tevreden over ben. Ik wil nog meer add ons installeren om zo getrouw mogelijk te kunnen vliegen.Mijn vraag is nu is het nodig om te upgraden of kan ik nog zo verder?
Ik heb een 2.66GHz pentium4 478 socket, 1024 MB RAM, en een nVidia kaart TI4200
Wat zou ik kunnen upgraden maar dan echt nodig !! Ik weet dat mijn grafische kaart natuurlijk kan verbeterd worden maar is het echt nodig?
bedankt
ricardothekiller

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Thu Jul 14, 2005 7:22 pm

Hangt er een beetje vanaf of je naast FS nog meer en (zware) games speelt. Ik zou niet je P4 upgraden: die verbeteringen zijn vaak te mager. Je grafische kaart zou je wel kunnen overwegen te vervangen voor een nieuwere. Zie mijn tips in de reply hierboven.

Maak het niet te gek met upgraden, want momenteel zit de pc industrie in een overgang naar de nieuwe type grafische kaart, 64bits processors en aanhangend dito moederborden. Het verdiend aanbeveling om nog een jaar te wachten met bijvoorbeeld het aanschaffen van een compleet nieuw systeem totdat de computerindustrie de huidige ontwikkelingen breder uitgevouwen heeft.

Niets is zo veranderlijk als de pc wereld. Je hebt in ieder geval plenty werkgeheugen. Kijk eens naar een aantrekkelijk afgeprijsde AGP kaart, maar stel dat je de allernieuwste kaart zou aanschaffen, dan nóg blijft FS een zware applicatie voor de pc, temeer er ook enorm veel berekend moet worden door de processor zelf.
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
ricardothekiller
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Gent

Post by ricardothekiller » Thu Jul 14, 2005 9:46 pm

:D thanks Zodiac,
Ikhou er rekening mee!
ricardo

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests