OOM en VAS boven Nederland

Meld hier problemen met met NL2000 in Prepar3D

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
kerel
Junior Member
Junior Member
Posts: 27
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Contact:

OOM en VAS boven Nederland

Post by kerel » Wed Jun 24, 2015 11:44 am

Hoi,

Heb een kanjer van een machine, vlieg met P3D 2.5 met alles van ORBX erop, zo ook REX textures, ASN en My Traffic. Heb Windows 7.0. Met mijn Piper Cherokee 180 heb ik een frt van omstreeks 50. Alles is optimaal afgesteld. Ben echt tot het gaatje gegaan om eindelijk te kunnen genieten van NL2000.

Na 15 min vliegen boven Nederland met NL2000 gemonteerd krijg ik consequent de foutmelding van Out Of Memory. OOM toch? Na onderzoek zou dit te verhelpen zijn door https://support.microsoft.com/en-us/kb/126962 , maar of dat ook echt helpt en/of link is weet ik echt niet. Wie kan mij hiermee helpen.

Bovendien zie ik steeds iets over VAS. Wat is dat en wat kan ik daarmee?

Groetjes
Loek

User avatar
kerel
Junior Member
Junior Member
Posts: 27
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Contact:

Post by kerel » Fri Jun 26, 2015 11:03 pm

Voor wie het weten wil, is het mij gelukt om met een frt van 25-30 zonder OOM vanaf EHAM met behoorlijk wat vliegverkeer op te stijgen, Cherokee 250 en via Doetinchem Duitsland binnen te vliegen.

Voor Nederland heb ik na testen een aanvaardbare setting kunnen vinden en deze opgeslagen. Zo kan ik hier netjes vliegen en buiten Nederland de kraan wat verder openzetten.

NL2000 is en blijft erg mooi.

Volgende stap is Ivao, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Loek

User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by FlipS » Thu Nov 26, 2015 4:09 pm

Weliswaar een bericht van vijf maanden geleden maar omdat OOM's een toenemend probleem zijn, toch even een reactie. Op het Dutchfs forum is uitgelegd hoe het komt dat je ook met zware pc's met veel RAM toch een OOM kunt krijgen in FSX (voor P3D geldt exact hetzelfde).
Mij lukt het om met een Nemeth Design Chinook boven de NL2000 Oirschotse Hei binnen enkele minuten gegarandeerd een OOM te veroorzaken. Ik had in fsx.cfg Lod_radius verhoogd naar 6.5 (wat erg mooi is) maar heb dat weer moeten verlagen. Met andere vliegtuigen is een Lod_radius van 6.5 vaak wel mogelijk.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest