tussentijds stoppen

Vragen over het downloaden versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

tussentijds stoppen

Post by doeke » Fri Jun 04, 2010 2:25 pm

mijn vraag is allereerst, hoe kan ik tijdens het downloaden aan de torrent zien , welk programma het is? er draaien er nu 12.
de reden van mijn vraag is indien ik zou willen stoppen met downloaden en via een andere weg te downloaden, dan kan ik niet zien bij de installer
welke klaar is voor het installeren en welke niet.

voorts vind ik dit princiepe van torrent helemaal niets.
ik ben nu 4x 24 uur aan het downloaden en er zijn er twee klaar
en de rest staat op 40%.

ik heb deze weg gekozen omdat ik dacht dat anderen daar dan ook profijt van hebben maar als ik zie dat er maar 10kb wordt gedownload dan zet dat geen zoden aan de dijk.

bovendien verbruikt van mijn computer 1200 watt per uur en na een week
tikt dat lekker door.

weet iemand antwoord op mijn eerste vraag? de rest is wat gezeur omdat het mij gaat vervelen.

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Fri Jun 04, 2010 5:38 pm

Als je de Torrent2exe gebruikt (de 'simpele torrentmethode') dan zijn downloads die gereed zijn weergegeven met een groene indicatiebalk. Er staat ook het woordje "Seeding" in de titel van het desbetreffende download.

De nog lopende downloads zijn te herkennen aan de blauwe indicatiebalk en het woordje "downloading".

Eventueel gepauzeerde downloads hebben een grijze balk en zijn te herkennen aan het woordje "paused".
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by doeke » Fri Jun 04, 2010 7:07 pm

dat was niet helemaal de vraag:
aan de lopende download de blauwe, kan ik niet zien welk programma er loopt zoals brabant of friesland etc.dat staat er niet bij aangegeven,
als ik later- naar de installatie ga- dan weet ik niet welke klaar zijn of nog lopen
ik vraag dit omdat als ik wil stoppen ik niet weet wat klaar is of nog loopt.
doeke

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Fri Jun 04, 2010 7:20 pm

Sorry hoor! :lol:

Als je op het vergrootglaasje klikt, wordt er een Windows Verkenner-schermpje geopend. Als je bijvoorbeeld het bestand "nl2k_v4_ehal.nl2" ziet staan, dan gaat het om de module van het groenveld Ameland (ehal).

Als je bijvoorbeeld het bestand "nl2k_v4_resample_FR.nl2" ziet staan, dan gaat het om de module van de provincie FRiesland.

Op de homepagina van NL2000 (waar je de downloads hebt weggehaald) kan je aan de hand van al dat soort bestandsnamen afleiden waar het min of meer om gaat.
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
Dutchfly1
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Dutchfly1 » Fri Jun 04, 2010 7:25 pm

Ik zou newsbinpro gebruiken en via newsgroep binnenhalen. Binnen 20 uur binnen met 4mb/s

User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by doeke » Fri Jun 04, 2010 8:12 pm

bedankt voor de beide goede tips
doeke

User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by doeke » Fri Jun 04, 2010 9:59 pm

als ik op het vergrootglaasje druk krijg ik enkel een uitspitsing te zien
en daar staat geen enkele verwijzing naar een programma!

ik download via de simpele methode

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Fri Jun 04, 2010 10:17 pm

Ik bedoel niet het vergrootglas helemaal rechtsbovenin, maar per 'veld' van een download. Er wordt toch wel een Verkennerscherm geopend, met erin bestanden beginnend met 'nl2k_v4_....' ?
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by doeke » Sat Jun 05, 2010 12:04 am

nee per veld geeft geen indicatie

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Sat Jun 05, 2010 1:41 am

Image

Ik neem even het plaatje als hierboven als voorbeeld. Zoals je ziet loopt deze download nog, want het vertoont een (stukje) blauwe voortgangsbalk. Als je op het 'vette' vergrootglaasje klikt, wordt er als het goed is een Verkennerschermpje geopend en zie je dan bijvoorbeeld dit staan:

Image
Mijn voorbeeld is vanuit Windows 7, maar zou op hetzelfde neerkomen als je Windows XP zou gebruiken. Zoals je ziet betreft het hier vliegveld Drachten. Nu je dat weet: klik in het witte veld onder het laatste bestand (in mijn voorbeeld: ónder "nl2k_v4_ehdr.txt") even de verkenner aan en druk op je toetsenbord op de BACKSPACE. Jou Verkenner gaat de map tonen waarin Drachten staat.

Nu is het aan te raden om deze gehele map te kopieren naar een andere map. Zo heb ik heb bijvoorbeeld van te voren een map aangemaakt, NL2000 v4 COMPLEET geheten. Dáárin heb ik nog eens drie mappen gemaakt, voor de modules, provincies en vliegvelden:
Image

Toen al mijn downloads binnen waren, heb ik van elk onderdeel via het vergrootglaasje de map ervan gekopieerd en in mijn uiteindelijke bestemmingsmap geplaatst. Via de NL2000-installer heb ik alles vanuit mijn eigen drie mappen keurig een voor een kunnen installeren.

Toen ik voldoende geseed had, heb ik via het vette kruisje in de Torrent2exe alle downloads verwijderd. LET OP! Alleen doen als je ZEKER weet dat je alles in een eigen map hebt veiliggesteld, anders verwijder je alles en kun je voor een volgende keer weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik hoop dat ik je hierbij een en ander beter heb kunnen uitleggen.
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by doeke » Sat Jun 05, 2010 8:45 am

ja helemaal perfect
alleen als ik op het vergrootglas druk krijg ik enkel de uitsplitsing te zien
die jij laat zien maar de volgende ( de mappen) die komt niet
doeke

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Sat Jun 05, 2010 10:28 am

Je weet nu in ieder geval hoe je moet achterhalen om welke bestanden het gaat van de downloads die gereed zijn (ik ga er van uit dat je die nl2k_v4_ehdr.txt et cetera wel ziet staan via het vergrootglaasje)

Weet je nog waar je de downloads hebt laten opgeslaan, toen je de torrentjes vorige week had gedownload en uitvoerde? Toen moest je namelijk per download een doelmap opgeven. Als je daar nu eens de Windows Verkenner voor gebruikt om naar die mappen op jou pc toe te gaan?

PS: ik ben vandaag tot vanavond laat niet meer in de gelegenheid om je even verder te helpen.
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by doeke » Sat Jun 05, 2010 10:40 am

nee ik ben nog even ver dan mijn eerste vraag
als ik op de download blauw click met het vergrootglaasje dan splitst het zich uit.
maar er zijn niet de mappen te zien en er is derhalve ook
geen bestand

dus conclusie bij het vergrootglas komt niet het schermpje zichtbaar waar de download dient te verschijnen, dat is mijn hele probleem

User avatar
Zodiac
Senior Member
Senior Member
Posts: 177
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leeuwarden

Post by Zodiac » Sat Jun 05, 2010 11:35 am

Nog snel effe, want ik moet dadelijk weg :lol:

Je ziet wel enkele groene balkjes? Want dat zijn de modules die helemaal 100% gedownload zijn. Klik je op zo'n balk, dan schuift er inderdaad het bijhorende veldje naar beneden (zich uit splitst, ik begrijp nu pas wat je dáár mee bedoelt).

Dan klik je op het vette vergrootglaasje, rechts ervan. Wat gebeurt er dan??
Pull up! *whoop whoop* Pull up!

User avatar
doeke
Junior Member
Junior Member
Posts: 39
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by doeke » Sat Jun 05, 2010 4:11 pm

dan krijg ik ze allemaal te zien
dat betekent dat ik daar niet aan kan zien wie er klaar is en wie niet

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests