Probleem met laden library P3Dv5

Vragen en opmekringen over NL2000 versie 5.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
SunnyFM
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Probleem met laden library P3Dv5

Post by SunnyFM » Sun Jun 28, 2020 11:10 am

Ik heb vandaag jullie scenery gedownload. Conform instructie heb ik alles gedaan. Zonder virusscanner binnengehaald. Met Admin-rechten geïnstalleerd. Wanneer ik de library als eerste moet installeren krijg ik de melding
Unable to modify fs\autogen\default.xml file

Ik heb de default.xml heb ik ook als admin-rechten staan, echter wat ik probeer.... ik krijg bovenstaande foutmelding.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by phjoop » Sun Jun 28, 2020 11:42 am

Dan heb je waarschijnlijk de installer niet met de rechtermuisknop als administrator geïnstalleerd of de installer voor de installatie van dat package niet op deze zelfde manier als administrator laten draaien. Dat autogen/default.xml is door Windows beschermd en kan alleen als administrator worden bewerkt. Werken met administratie rechten is niet voldoende. Zie ook onze handleiding
Joop NL2000team

User avatar
SunnyFM
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by SunnyFM » Sun Jun 28, 2020 1:35 pm

Hallo Joop,

Dank voor je snelle antwoord. Ik heb alles standaard vanuit de handleiding gevolgd. Alle icoons (.exe) die er ook maar toe doen hebben de administrator rechten. Ook open ik de.exe file met de rechtermuisknop en uitvoeren als administrator. Toch blijf ik die warning houden.

Mijn UAC heb ik overigens op zeer laag staan, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. De autogen/default.xml heeft ook alle schrijfrechten, etc.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by phjoop » Sun Jun 28, 2020 1:51 pm

Maak je toevallig gebruik van de FlyTampa versie van Amsterdam/Schiphol ?
We weten, dat FlyTampa soms een andere codering in die default.xml aan brengt.
JoopNL2000team

User avatar
SunnyFM
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by SunnyFM » Sun Jun 28, 2020 2:31 pm

Ja, dat klopt. Toevallig gisteren geïnstalleerd in P3D v5. Daarbij heb ik ook gebruik gemaakt van hun update voor het installeren in P3D v5.
Wat zou ik dan moeten veranderen in/aan de file?

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by phjoop » Mon Jun 29, 2020 9:22 am

Ik kon het indertijd oplossen door FT Amsterdam eerst te deïnstalleren, dan de NL2000 library installeren en daarna FT Amsterdam er pas weer in. Mogelijk werkt dat bij jou ook.
Joop NL2000team

User avatar
SunnyFM
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by SunnyFM » Mon Jun 29, 2020 9:26 am

Hallo Joop,
Volgende acties ondernomen. NL2000 middels uninstall eraf gehaald. Vervolgens Fly Tampa Schiphol eraf gehaald dmv uninstall. Prepar3D v5 client opnieuw geïnstalleerd.
Alles is dus als het oude. Clean install gedaan van NL2000 cf de handleiding en admin rechten.
Ik krijg dezelfde warning bij het installeren van de libarary. De library wil dus niet laden. Graag advies

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by phjoop » Tue Jun 30, 2020 9:57 am

Het spijt me bijzonder, maar ik heb geen andere opties. In het verleden is dit probleem opgelost door die "administrator" rechter muisknop functie te laten gebruiken en de andere was die FlyTampa . Ik heb werkelijk geen idee, waarom dat bij jou niet werkt. Hopelijk hebben andere gebruikers nog suggesties
Joop NL2000team

User avatar
SunnyFM
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Probleem met laden library P3Dv5

Post by SunnyFM » Tue Jun 30, 2020 3:28 pm

Hallo Joop,

Dank voor je bericht. Duidelijk. Ik moet wel eerlijkheidshalve aangeven dat ik de library wel kan laden, ondanks de melding. Ik zie dat deze lichtgrijs gekleurd is. Ik kan wel alle provincies erin zetten en zijn dan ook zo zichtbaar in P3D. Dus voor mij werkt dit.
Hoe dan ook, deze scenery is bijzonder mooi en gedetailleerd. Beter dan vele payware versies!

Keep up the good work!!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest