install probleem NL-2000 in P3D

Vragen en opmekringen over NL2000 versie 5.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
Lier_P3D
Newbie
Newbie

install probleem NL-2000 in P3D

Post by Lier_P3D » Sun Nov 22, 2020 1:08 am

LS,

ben een newby, probeer NL-2000 in P3D te installeren.
de install script geeft een tweetal subsequente meldingen:
1. unable to locate Microsoft Flight Simulator (klopt, dat heb ik niet)
2. na indrukken 'Ok' Null reference exception melding.

Ik draai w10

Ik zie die situatie niet in jullie manual, de rechter muisknop aanwijzing begrijp ik niet, W10 komt met een pop-up waarin ik de admin pssw moet ingeven met bovenstaand resultaat.
Betekent dit dat P3D alleen kan draaien als ook MS FS is geïnstalleerd?

Mvgr

Ad

phjoop
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team

Re: install probleem NL-2000 in P3D

Post by phjoop » Sun Nov 22, 2020 1:05 pm

Ad
Ik begrijp dat er een probleem is met het installeren van NL2000 voor P3D. E.e.a. staat gedetailleerd in de handleiding.
Je installeert eerst de installer: Na het uitpakken van dat zip file , klik je met de rechtermuisknop op de NL2000v4.....exe . Dan zie je op de 2e plek staan : Als administrator uitvoeren.
Je klikt daar dan met de linkermuisknop op. Hierna gaat de installer op je PC komen en zal er een snelkoppeling op je bureaublad verschijnen .
Als dat klaar is, klik je op dezelfde manier op de snelkoppeling op je bureaublad : Dan zie je weer op de 2e plek staan : Als administrator uitvoeren.
Je klikt daar dan ook weer met de linkermuisknop op. Dan zal de installer gaan starten en kan je de packages die je hebt gedownload naar keuze of allemaal installeren.
Die lastige procedure is nodig omdat W10 veel veiligheidsmaatregelen hanteert op de C schijf. En daar staat ergens in de ProgramData de map, waar de scenery.cfg zit ( library van P3D ). Deze moet bijgewerkt worden om NL2000 in P3D te kunnen zien. Alleen als administrator kan dat.
En P3D kan gewoon zonder MSFS draaien . Overgens kunen ze wel allebei op 1 PC geïnstalleerd worden.
Succes
Joop NL2000team

Post Reply