Performance tweaken van EHAM?

Vragen/opmerkingen over Schiphol

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
aLCHEMY
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Performance tweaken van EHAM?

Post by aLCHEMY » Mon Jun 03, 2019 8:33 pm

Hi,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Edwin, ik woon in de Zaanstreek en heb in het verleden met FS9 en PMDG gevlogen. Sinds een maand het vliegen weer opgepakt, met P3D v4.5. Ik heb de NL-2000 scenery geïnstalleerd (50 cm/pixel) en alle luchthavens. FPS is gelimiteerd op 25 en dat haal ik ook als ik rondvlieg in Noord-Holland (Texel, De Kooy, Middenmeer) maar als ik land op Schiphol zakt de FPS naar 15. Heel begrijpelijk want EHAM is een zware airport. Nu zou ik graag de frame rate iets hoger willen hebben op Schiphol. Wat is dan de beste strategie daarvoor?

Kan ik het beste de "Scenery complexity" terugschroeven? Of "Autogen building density"? Of juist "Aviation traffic" of "Land and sea traffic"?

Ik hoor het graag als iemand suggesties heeft!
Alvast bedankt.

Edit: oeps, zie nu dat dit het FSX draadje is, misschien wil een moderator mijn vraag verplaatsen naar het P3D forum? Dank!

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Performance tweaken van EHAM?

Post by phjoop » Tue Jun 04, 2019 11:54 am

Dit is zo PC gerelateerd, dat het gewoon een kwestie uitproberen is. Eerst de autogen slider naar links en als dat verbetering op levert, langzaam naar rechts en gewoon kijken wat het resultaat is. Verder zijn AI traffic en het weer altijd aanslagplegers op de framerate.
Joop

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest