Axel watertoren.

Geef hier uw mening over versie 4 en/of suggesties voor verbetering van de scenery

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
pebeka
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Axel watertoren.

Post by pebeka » Thu Nov 03, 2016 1:02 am

Eerst en vooral, bedankt voor het gratis gebruik van s'werelds mooiste scenery voor jaren. Als zweefvliegers in Axel (EZAC) gebruiken we natuurlijk in de winterperiode de EHAX scenery om te simmen op een server...Maar in combinatie met de 3D scenery wordt de watertoren naast het vliegveld dubbel weergegeven,is hier een oplossing voor?
mvg

User avatar
ph-lcs
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 126
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Dordrecht

Post by ph-lcs » Mon Nov 07, 2016 7:44 pm

Ik kom hier zsm op terug.

gr.
Jos
NL2000 Development Team

User avatar
pebeka
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by pebeka » Tue Nov 08, 2016 7:27 am

Tnx,Jos!

User avatar
Ben_Ryder
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Middelburg

Post by Ben_Ryder » Tue Nov 08, 2016 2:37 pm

Goedendag.

Ik ben de man van vliegveld Axel, ik hou het even kort omdat ik echt maar 5 minuten de tijd heb voor ik naar mijn werk moet.

Ik ga er even vanuit dat de ene watertoren generiek is en de andere degene ik die ik heb gemaakt. Kwik fix is daarvoor om scenery complexity van extreme dense naar very dense te zetten. De generieke watertoren is dan weg.

Zal morgen even een exclude toevoegen aan axel.bgl en die op one drive zetten en verder het probleem nog even bij ons op bugtracker te zetten om er definitief van af te komen.

Vriendelijke groeten,
Albert

User avatar
pebeka
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by pebeka » Tue Nov 08, 2016 5:34 pm

Dag Albert,

Bedankt voor je reactie en je ongelooflijk mooi werk van onze thuisbasis. Idd de Kwik fix werkt prima en de generieke toren is verdwenen.
Mischien leuk om te weten, dit jaar hadden we het 50 jarig bestaan van de
vliegclub en opendeur dagen, onze simulator was een van de standjes in de hangaar. Hier werd de mogelijkheid aan leden en oud-leden om met gerepainte clubkisten een vluchtje boven Axel te maken. De complementen van de vele bezoekers betreft de scenery was ongelooflijk.... een eer die eigenlijk aan jou en het team toekomt!

Tnx

Peter

User avatar
Ben_Ryder
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Middelburg

Post by Ben_Ryder » Wed Nov 09, 2016 12:30 pm

Dag Peter.

Dat is leuk om te horen, dank je, positieve feedback is altijd een stimulans om verder te gaan en proberen jezelf te verbeteren. Ik heb zelf trouwens een zwak voor Axel omdat ik een tijdje aan zweefvliegen heb gedaan bij vliegclub Midden-Zeeland, maar mijn meeste starts op Axel heb gedaan vanwege de beperkingen op EHMZ.

Goed, de fout in de scenery is door gegeven en in de eerst volgende release van de 3D package zou die eruit moeten zijn. Ondertussen heb ik op onedrive een kleine BGL gezet, watertoren-exclude.bgl, met daarin 2 exclude velden, 1 voor de toren van Axel en een ander voor de toren van Goes waar hetzelfde probleem speelt. Als je die download en in de scenery folder van Axel zet zouden de watertorens ook in extreme density niet te meer zien moeten zijn zolang axel boven de 3D laag staat.

https://1drv.ms/u/s!AgNU6cnNDcQPhUacOO2VqvzDcrMF

Het zou kunnen dat je de link even in zijn geheel moet kopiëren en in de adresbalk moet zetten. In preview word hij niet helemaal goed weer gegeven.

Laat me even weten of het gelukt is en als er nog wensen zijn wat betreft scenery, dan hoor ik die graag.

Vriendelijke groeten,
Albert

User avatar
pebeka
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by pebeka » Wed Nov 09, 2016 5:20 pm

Hoi Albert,

De exclude-bgl doet prima zijn werk, nogmaals bedankt voor de oplossing!
Ook namens de FSX gebruikers van EZAC. Wat de scenery van het veld betreft, ondergaat het veld op dit moment enkele wijzigingen... Zo werd vorig jaar het braakliggend stuk aan de westkant ingezaaid, is er tevens aan de westkant een veldverharding aangebracht voor de zelfstarters en de rubber mat in het centrum is verplaatst. Ook zijn nu op de startplaatsen dubbele rubber strips aangebracht om de kisten in rij te zetten(experimenteel); Het zou leuk zijn als deze wijzigingen klaar zijn, misschien ff EHAX up te daten. Hopelijk kan ik je hiervoor alvast een biertje of een vluchtje aanbieden in AXEL...

Greetz Peter

User avatar
Ben_Ryder
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Middelburg

Post by Ben_Ryder » Fri Nov 11, 2016 2:22 pm

Hoi.

Mooi dat het hielp. Ik zal eens kijken of ik nog eens een keertje langs kan komen, qua afstand is het niet ver, maar ik heb alleen een motor en daarvoor beginnen de temperaturen wat oncomfortabel voor te worden.

Moet ook een beetje uitkijken, want ik hou van experimenteren en dat heeft tot gevolg dat er al de nodige half afgemaakte projecten op mijn schijf staan.

Maar het lijkt me leuk om ter zijner tijd op je aanbod in e gaan en de veranderingen bij Axel door te voeren in FSX.

Vriendelijke groeten,
Albert

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests