Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Meld hier problemen met NL2000 versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
rotsvast
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by rotsvast » Sun Oct 21, 2018 8:19 pm

Hallo medesimmers.
Ik heb een probleem waar ik na dagenlang uitproberen niet meer uitkom.
Ik heb de nieuwste versie van NL2000, inclusief de packages geïnstalleerd (zonder problemen). Als ik nu (als oud bemanningslid van de MLD squadrons) met bijv. de Orion of de Neptune wil vliegen, lukt dat prima maar ik mis alle vliegtuigen/activiteiten op de vliegvelden. De settings staan zoals in de handleiding beschreven; ik heb nog geen betaalde en onbetaalde vliegvelden geïnstalleerd en het lukt me maar niet om taxiënde, opstijgende en landende vliegtuigen te laten verschijnen. Wat doe ik nu toch verkeerd en wie kan mij uit de nood helpen?
Hartelijk dank alvast,
Henk

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by phjoop » Sat Oct 27, 2018 11:52 am

Henk, welke flightsimulator vlieg je? Want AI traffic van NL2000 is bv. niet geschikt voor P3Dv4. Daar wordt overigens wel aan gewerkt.
Joop

User avatar
rotsvast
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by rotsvast » Mon Mar 30, 2020 7:33 pm

Hallo Joop,
Hierbij een (wat vertraagde) reactie (met excuses). Ik gebruik vanaf het begin FSX-Steam. Na het voor de eerste installeren van NL2000 zag ik bijv. op Valkenburg netjes de Orions staan (zelf nog op gevlogen) maar na een herinstallatie was ik de geparkeerde vliegtuigen kwijt. Wat heb ik nu toch fout gedaan? :(
Groet Henk

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by phjoop » Wed Apr 01, 2020 10:49 am

Henk,
Als je de juiste package versie 4.08 NL2000 traffic voor FSX/FSXSE installeert, moet het AI verkeer gewoon werken. Er van uit gaande, dat je het percentage van het Ai Traffic in de FSX/SE settings hebt aan staan. Mocht dat niet lukken, kijk dan eens in de map van FSX/SE scenery/world/scenery of daar het traffic.bgl file van FSX/SE aan staat. Zo niet activeer dan dat file door er voor te zorgen dat de extensie op .bgl staat. Heb je dan nog geen traffic, dan is er iets mis met FSX/SE .
Joop NL2000 team

User avatar
rotsvast
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by rotsvast » Wed Apr 01, 2020 11:03 am

Hallo Joop,
Hartelijk dank voor je (zeer snelle) reactie. Ik ga jouw suggesties uitproberen.
groet,
Henk

User avatar
rotsvast
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by rotsvast » Thu Apr 02, 2020 12:44 pm

Hallo Joop,
ik heb nog geen succes met het activeren van NL2000. Kan het zijn dat er een conflict kan zijn met ORBX en/of MyTraffic? Jouw advies om even in de world/scenery map te kijken van FSX-SE geeft aan dat ik geen traffic.bgl van FSX-SE tegenkom. Is dat een installatie-file van fsx-se en zo nee waar haal ik die file dan vandaan. Mijn vragen klinken allemaal een beetje amateuristisch maar met de simulator kan ik prima uit de voeten; voor wat betreft de techniek erachter ben ik een echt leek.
Ik hoor graag van je.
Groet,
Henk

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by phjoop » Fri Apr 03, 2020 12:00 pm

Henk,
Helaas heb ik geen FSX of FSX-SE meer , maar als het goed is zit er in die map FSX-SE/scenery/world/scenery een file dat trafficAircraft.bgl heet. Dat wordt standaard bij de installatie neergezet. Net als trafficBoats.bgl en TrafficCarriers.bgl. Maak je gebruik van Mytraffic, dan kan het zijn, dat die dat file heeft verwijderd of gedeactiveerd bij installatie ervan. Zie je overigens wel de vliegtuigen va MyTraffic? En volgens mij is ORBX traffic geen probleem met die van ons. Werk die overigens wel ?
Joop NL2000team

User avatar
rotsvast
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by rotsvast » Sat Jan 22, 2022 2:21 pm

phjoop wrote: Wed Apr 01, 2020 10:49 am Henk,
Als je de juiste package versie 4.08 NL2000 traffic voor FSX/FSXSE installeert, moet het AI verkeer gewoon werken. Er van uit gaande, dat je het percentage van het Ai Traffic in de FSX/SE settings hebt aan staan. Mocht dat niet lukken, kijk dan eens in de map van FSX/SE scenery/world/scenery of daar het traffic.bgl file van FSX/SE aan staat. Zo niet activeer dan dat file door er voor te zorgen dat de extensie op .bgl staat. Heb je dan nog geen traffic, dan is er iets mis met FSX/SE .
Joop NL2000 team
Beste Joop, ik ben dus nog steeds druk met het trachten in mijn FSX-SE de vliegtuigen aan de gates te krijgen, alsmede de overige activiteiten op de NL-2000 luchthavens. Ik heb inmiddels al jouw suggesties (inclusief het tot op de letter volgen van de handleiding) uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat. De geïnstalleerde vliegvelden zijn overigens prachtig, evenals de ondergronden van de provincies. Voor de goede orde: ik heb 4.08 NL2000 Traffic verwijderd en via de installer (met adm rechten) weer geïnstalleerd. Ook dat bood geen soulaas. Ten einde raad gaat dit berichtje naar jou met het verzoek of je nog trucs hebt om mij uit de (NL-2000) brand te helpen.
Groet,
Henk

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by phjoop » Mon Jan 24, 2022 12:59 pm

Henk,
Als ik het goed begrijp , heb je helemaal geen AI traffic meer, dus ook de default AI , klopt dat ?
Als dat zo is, dan is er iets mis met FSX. AAls je al geen default AI ziet, dan zal je ook geen AI traffic van NL2000 zien . Dan zou het kunnen ,dat herinstallatie van FSX e.e.a. oplost. Maar dat is een ingrijpende oplossing, zeker als je al een aantal extra dingen hebt geïnstalleerd . Ik heb daar eens voor mijn club een handleiding voor gemaakt. Je kan die downloaden van de site fsgg.nl . Onder Handleidingen / FSX staat die te downloaden handleiding . succes
Joop

User avatar
rotsvast
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: Waar zijn de NL2000-vliegtuigen gebleven?

Post by rotsvast » Sat Jan 29, 2022 8:32 pm

phjoop wrote: Mon Jan 24, 2022 12:59 pm Henk,
Als ik het goed begrijp , heb je helemaal geen AI traffic meer, dus ook de default AI , klopt dat ?
Als dat zo is, dan is er iets mis met FSX. AAls je al geen default AI ziet, dan zal je ook geen AI traffic van NL2000 zien . Dan zou het kunnen ,dat herinstallatie van FSX e.e.a. oplost. Maar dat is een ingrijpende oplossing, zeker als je al een aantal extra dingen hebt geïnstalleerd . Ik heb daar eens voor mijn club een handleiding voor gemaakt. Je kan die downloaden van de site fsgg.nl . Onder Handleidingen / FSX staat die te downloaden handleiding . succes
Joop
Joop, hartelijk dank. Ik ga weer aan de gang en laat je t.z.t. weten of ik succesvol was.
Groet,
Henk

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest