instalatie probleem

Meld hier problemen met NL2000 versie 4.0

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
Hanssnor
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Fri Aug 25, 2017 8:40 pm

instalatie probleem

Post by Hanssnor » Fri Aug 25, 2017 9:15 pm

goedendag: ik gebruik FSX STEAM.

als ik een package wil installeren gaat het goed totdat na de installatie ik een foutmelding krijg:
SYSTEM.UNAUTHORIZEDACESS EXCEPTION TOEGANG TOT HET PAD .......IS GEWEIGERD ETC.
hoe kan ik dit oplossen ??
vriendelijke groet,
Hanssnor.

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Re: instalatie probleem

Post by Mark Arends » Fri Aug 25, 2017 11:50 pm

Graag even de handleiding lezen. Je moet de installer als Administrator starten.

Hanssnor
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Fri Aug 25, 2017 8:40 pm

Re: instalatie probleem

Post by Hanssnor » Sat Aug 26, 2017 10:13 am

Dank je wel .het is opgelost (door een simpele ingreep)
Vriendelijke groet

User avatar
kvdvaart
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Re: instalatie probleem

Post by kvdvaart » Sun Sep 10, 2017 4:45 pm

Als ik NL200 wil installeren Krijg ik de fout melding unable to modify fs/autogen/default.xml file
Hoe kan ik dit oplossen
m.vr.gr.
k.v.d.vaart
kvaart1945@kpnmail.nl

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Re: instalatie probleem

Post by Mark Arends » Sun Sep 10, 2017 9:16 pm

En heb je de installer wel als administrator gestart?

Bart_1992
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: Sat Jan 13, 2018 4:53 pm

Re: instalatie probleem

Post by Bart_1992 » Sat Jan 13, 2018 4:58 pm

Ik heb helaas ook hetzelfde probleem met in default.xml file met installatie van versie 4.11.
installer geinstalleerd en opgestart als admin maar hij blijft de melding geven.
Draai fsx boxed met sp1+2 en Flytampa amsterdam.

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Re: instalatie probleem

Post by Mark Arends » Tue Jan 23, 2018 12:32 am

Zou je eens kunnen proberen tijdelijk je virusscanner uit te zetten? Er is er een die de toegang tot dit bestand onmogelijk maakt.

gustele
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Fri Aug 18, 2017 12:08 am

Re: instalatie probleem

Post by gustele » Thu Jan 25, 2018 12:46 am

Ik heb hetzelfde probleem met het installeren van de libraries voor 4.11. Wat opvalt is dat in de foutmelding fs/autogen/default.xml wordt vermeld en niet fsx. Ik heb als adminitrator opgestart, ik heb de virusscanner tijdelijk uitgezet, ik heb de security van default.xml tijdelijk aangepast, zodat iedereen modify-rechten heeft, maar het probleem blijft. Kan het zijn dat de installer niet herkent dat ik een fsx-steam-installatie heb?

Met vriendelijke groeten

John Dohmen

gustele
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Fri Aug 18, 2017 12:08 am

Re: instalatie probleem

Post by gustele » Thu Jan 25, 2018 3:13 am

gustele wrote: Thu Jan 25, 2018 12:46 am Ik heb hetzelfde probleem met het installeren van de libraries voor 4.11. Wat opvalt is dat in de foutmelding fs/autogen/default.xml wordt vermeld en niet fsx. Ik heb als adminitrator opgestart, ik heb de virusscanner tijdelijk uitgezet, ik heb de security van default.xml tijdelijk aangepast, zodat iedereen modify-rechten heeft, maar het probleem blijft. Kan het zijn dat de installer niet herkent dat ik een fsx-steam-installatie heb?

Met vriendelijke groeten

John Dohmen
Ik heb mijn probleem opgelost. Ik zag in een andere post dat FlyTampa het encoding format van default.xml wijzigt van ANSI naar UTF-8, waardoor de installer van NL2000 de file niet meer kan wijzigen. Ik heb eerst voor de zekerheid een kopie gemaakt van default.xml en vervolgens default.xml geopend met notepad. Vervolgens save as met daarbij de encoding (onderin het save as window) aangepast naar ANSI. Daardoor wordt de encoding weer aangepast naar ANSI en deze versie van default.xml wordt door de NL2000-installer zonder problemen aangepast.

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Re: instalatie probleem

Post by Mark Arends » Tue Feb 06, 2018 1:10 am

Gebruik je dan wel de laatste versie van onze installer? Want als het goed is zou dit probleem al een jaar geleden in onze installer opgelost zijn. Zie dit nieuws bericht: https://www.nl-2000.com/nl/2017/01/nl20 ... amsterdam/

Laatste versie van de installer is altijd hier te vinden: https://www.nl-2000.com/nl/2010/05/nl20 ... -locaties/

Harm Jan van Linden
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Sat Mar 30, 2019 11:06 pm

Re: instalatie probleem

Post by Harm Jan van Linden » Sat Mar 30, 2019 11:28 pm

Goedenavond,

Een jaar nadat hier het laatst over gepost is, loop ik tegen dezelfde problemen aan. Ik gebruik de nieuwste installer (4.0.92), Run 'm als Adminstrator, maar als ik de libraries wil installeren, krijg ik de melding dat de installer 'default.xml' niet kan installeren. Als ik op OK druk, begint het voortgangsbalkje te lopen (tot 15%) en dan geeft het programma nog wat meldingen dat het bepaalde textures niet kan installeren (foto's verduidelijken hopelijk). De libraries staan nu wel geïnstalleerd, maar ik krijg missende textures, zoals zwarte windmolens. Als ik de libraries daarover nog een keer installeer, geeft hij de default.xml-melding niet, maar wel de eerder vermelde errors.

Alvast bedankt en fijn weekend,

Harm Jan
Attachments
NL2000 installatiefout.png
nl2000 andere installatiefout.png

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: instalatie probleem

Post by phjoop » Sun Mar 31, 2019 12:36 pm

Jammer, dat je het nu 2 plaatsen dezelfde vraag stelt.
Maar kijk eens in : https://www.nl-2000.com/forums/?w3=dmll ... Q9NDI0MA==
Dit is nu al zo vaak aan de orde geweest en staat ook nadrukkelijk in de handleiding. Je moet helaas echt met de rechtermuisknop de funktie als administrator uitvoeren.

Harm Jan van Linden
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Sat Mar 30, 2019 11:06 pm

Re: instalatie probleem

Post by Harm Jan van Linden » Mon Apr 01, 2019 3:10 pm

Allereerst bedankt voor de reactie!

Ik was mij er niet van bewust dat ik twee keer hetzelfde heb gepost, sorry daarvoor.

Ik heb de manual gelezen, uw link bekeken en gedaan wat daar stond. Ik heb de installer nogmaals als administrator uitgevoerd (meldingen UAC volledig uitgezet), maar krijg nog steeds dezelfde errors. Vervolgens heb ik de bestanden waarom gevraagd werd handmatig gekopieerd, maar nog steeds dezelfde melding.
Ik heb ook nog geprobeerd de 'alleen lezen' vinkjes uit te zetten, maar dat mocht ook niet baten. De default.xml melding krijg ik nu overigens helemaal niet meer, dus dat is al een vooruitgang :)

Groeten,

Harm Jan

Harm Jan van Linden
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Sat Mar 30, 2019 11:06 pm

Re: instalatie probleem

Post by Harm Jan van Linden » Tue Apr 02, 2019 5:27 pm

Goedendag,

Inmiddels is de installatie gelukt. Het probleem lag niet bij de installer, noch bij de administratorrechten. Om een bepaalde reden had ik de download gecanceled. Vervolgens ben ik dit vergeten en met een half bestand aan de slag gegaan :oops:

Als iemand tegen eenzelfde probleem aanloopt, check dan de bestandsgrootte even ;)

Als laatste wil ik NL2000 bedanken voor deze prachtige scenery!

Groeten,

Harm Jan

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Re: instalatie probleem

Post by phjoop » Wed Apr 03, 2019 9:43 am

Harm Jan
Mooi dat het is opgelost. Soms zoek je bij problemen net even naar de verkeerde kant. Veel vliegplezier. Wij zijn nu bezig met de aanpassingen van de ondergronden van de vliegvelden naar de v5 ondergrond van de provincies,
Joop

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest