NL2000v29 AFCAD problemen na restore

Vragen over de installatie van NL2000 Versie 2.9x

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
h.walter
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Huizen

NL2000v29 AFCAD problemen na restore

Post by h.walter » Thu Mar 29, 2007 12:28 pm

Mijne heren,

Ik maak regelmatig back-ups van mijn zeer uitgebreide FS9 van schijf D, plus de bijbehorende 2 bestanden van schijf C, naar een externe schijf.
Bij ernstige problemen (vaak eigen schuld !!) heb ik al een paar keer alles ge-deinstalleerd en de originele FS9 ge-herinstalleerd van de CDs, daarna de nieuwe FS9 folder en de daarmee gesynchroniseerde bestanden op schijf C, geheel overschreven vanaf de externe schijf. Dit ging steeds probleemloos.

Nu heb ik een nieuwe veel snellere PC waarop ik FS9 op dezelfde manier heb ge-installeerd. Het geheel blijkt (wederom) goed te werken behalve dat in NL2000v29 de AI vliegtuigen b.v. op Schiphol, nu onder de grond taxien en op Eindhoven hoog in de lucht hangen. Dit probleem doet zich uitsluitend voor binnen de NL2000v29 scenery.

Ik heb tegen beter weten in wat zitten prutsen met de drie "Flatten" switches maar wat ik daarmee ook probeer, het maakt geen verschil. Alle NL2000v29 vliegvelden hebben een "elevation" van 0.0 voet behalve EHBD (114 voet), EHBK (374 voet) en EHNJ (26 voet), allen blijkbaar afkomstig van de standaard NL2000v29 AFCAD bestanden.

De laatste back-up was een kopie van een probleemloos werkende FS9 inclusief de mooie NL2000v29 scenery. Er moet dus iets geheel anders aan de hand zijn dat volgens mij niet kan samenhangen met de nieuwe hardware.

Hebben jullie misschien ideeen ?

Met vriendelijke groet.
Hans

User avatar
Mark Arends
Site Admin
Site Admin
Posts: 732
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mark Arends » Thu Mar 29, 2007 11:54 pm

Voor hoogte problemen van AI moet je gewoon even het feature panel gebruiken, zie de FAQ: http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php ... ie+2.91#35

In NL2000 2.92 waren de flatten switches in de scenery.cfg niet meer nodig dacht ik.

User avatar
h.walter
Junior Member
Junior Member
Posts: 45
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Huizen

NL2000v2.92 AFCAD problemen na restore

Post by h.walter » Fri Mar 30, 2007 11:02 pm

Beste Mark,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb als direct uitvloeisel van je reactie de inhoud van mijn drie actieve EURW scenery bestanden: AP948130.bgl, AP949120.bgl en AP949130.bgl bekeken en in de laatste (bevattende vrijwel alle NL vliegveldhoogtes) bleek een en ander goed mis te zijn. Corrupt dus, maar de oplossing was gelukkig eenvoudig. Alleen dit bestand opnieuw over ge-kopieeerd vanaf mijn backup en alles was weer in orde.

Erg vreemd dat bij kopieren het soms voorkomt dat er een paar bits ergens uit de bocht kunnen vliegen waardoor corrupte doelbestanden ontstaan. Nu maar hopen dat deze de enig was.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet.
Hans

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest