Schitterende scenery ; nu samen autogen gebouwen aanbrengen

Geef hier uw mening over versie 3

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
Gerard
Senior Member
Senior Member
Posts: 100
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Schitterende scenery ; nu samen autogen gebouwen aanbrengen

Post by Gerard » Thu Aug 02, 2007 7:21 am

Allereerst wil ik mijn complimenten geven voor de scenery.
Dit is vakmanschap van de eerste oder :wink:

Daarnaast een had ik het volgende idee :

Het is al eerder geopperd dat autogen gebouwen op de dorpen/steden de scenery helemaal af zou maken.
Zie France VFR en UK VFR. Bij de laatste doen dat ook losstaande klanten zelf in een groep.

Jullie hebben de eerste stap al gezet met de bomen die door jullie geplant zijn ;is goed tegen het broeikaseffect :wink:

Het is echter zeer veel werk om dat met een paar mensen te doen.

Suggestie :

Wij fanatieke Fs enthousiasten gaan jullie hierbij helpen.
Als we bv 10 mensen bij elkaar kunnen krijgen die huizen gaan plaatsen , om te beginnen in de 4 grote steden en daarna verder.

Wat is daar voor nodig :
- een object plaatsing tool zoals Lago's Scenery Enhancer ( hebben ze bij France VFR ook zelf gemaakt )
- een set woonwijkjes ( setjes van meerdere huizen bij elkaar )
- losse gebouwen : huizen, flats en boerderijen

Zelf heb ik Scenery Enhancer en zal als voorbeeld eens mijn woonplaats Gorinchem doen.

De screenshots zal ik dan hier op het forum plaatsen.

Ik ga er van uit dat deze schitterende scnery ook aangepast gaat worden voor gebruik in FSX en ook daarvoor kunnen we samen de autogen doen.

User avatar
bku
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 414
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Arusha - Tanzania
Contact:

Post by bku » Thu Aug 02, 2007 7:26 pm

Hallo Gerard,

Indien je dit wilt doen in deze versie dan moet je wel met een paar dingen rekening houden:

1. je zult de scasm scenery uit moeten zetten in de scenery.cfg, dit is echter wel de 1 m/pixel laag, waardoor je dus in feite de scenery in zijn huidige vorm kwijtraakt.
Deze laag zorgt er namelijk voor dat de autogen niet werkt.
2. Je zult de autogen moeten plaatsen in de resample scenery.

Vanweg het probleem met punt 1 hebben wij er dus voor gekozen om geen autogen te maken.
We zijn wel aan het kijken of we dit voor FSX wel voorelkaar kunnen gaan krijgen.

Bert Kuyper
Member of the NL2000 team

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Thu Aug 02, 2007 8:24 pm

Misschien ter verduidelijking:

autogen wordt automatisch geplaatst op generieke textures, het is zelfs principieel niet mogelijk om autogen te gebruiken op specifieke fototextures van een fotoscenery. Immers je moet per foto elke keer weer opnieuw de gebouwen plaatsen.

Wat wij hebben gedaan is iets anders: we hebben alle objecten (ook de generieke gebouwen en bomen) met de hand geplaatst.Dit is dus niet echt volgens de techniek van autogen. We hebben hiervoor een applicatie gebouwd die de foto's laat zien en waarop we de objecten kunnen plaatsen (eventueeleen hele rij) en compileren.

Iets als scenery enhancer kun je idd gebruiken (volgens mij zijn er ook gratis programma's in omloop). Hier plaats je echter gebouwtje voor gebouwtje, boom voor boom in de scenery. Uit ervaring weten we dat dit erg veel werk is. Maar het resultaat kan erg mooi worden.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

User avatar
Gerard
Senior Member
Senior Member
Posts: 100
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Post by Gerard » Sun Aug 12, 2007 11:32 am

Hallo Johan,

Inderdaad bedoelde ik de gebouwen met de hand erin plaatsen.
Niet via de echte autogen ; spraakverwarring dus.

Misschien is het beter te wachten tot jullie weten wat jullie zel of niet gaan doen voor de FSX versie.

Ik ga in ieder geval enkele woonwijken maken en die dan via scenery enhancer plaatsen op Gorinchem.

Eens zien wat het resultaat wordt.
Wel eerst nog even mijn vakantie afmaken .....

Btw het lijkt of dat de steden met 256x256 textures gedaan zijn en de de rest met 1024x1024. ( de fsx steden textures zijn bv veel scherper en zijun ook 1024x1024 )
Klopt dat ?

johanc
NL2000 Development Team
NL2000 Development Team
Posts: 920
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Maarn, The Netherlands
Contact:

Post by johanc » Sun Aug 12, 2007 11:56 am

De textures van de ondergrond zijn alle vrijwel gelijk. We hebben ook niet met grenzen van steden gewerkt, we hebben een lod indeling gebruikt. Ik denk dat wat je hier ziet toeval is.
Johan Calje
The Netherlands 2000 Scenery Design Team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest