Molens in Nederland

Lever hier informatie die het NL2000 team nodig heeft

Moderator: NL2000 Development Team

Post Reply
User avatar
FlipS
Junior Member
Junior Member
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am

Molens in Nederland

Post by FlipS » Tue Feb 24, 2015 3:19 pm

Mijn eerdere bericht over dit onderwerp is spoorloos verdwenen, daarom maar even opnieuw.
Op NL2000 staan traditionele windmolens. Deze staan niet altijd op de juiste plaats, sommige ontbreken en bij uitzondering staat er ook wel eens een molen teveel. Bovendien is voor alle molens hetzelfde type (model) gebruikt: de achtkante grondzeiler.
Op de molendatabase bestaande molens die via Internet raadpleegbaar is, is te vinden van welk type de molens zijn en er worden coördinaten gegeven van de locatie. In de molendatabase kan de locatie wel eens een paar meter afwijken maar meestal zal op de foto-ondergrond wel te zien zijn wat de exacte positie dan moet zijn.

In het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem zijn in NL2000 wel een paar andere typen gebruikt (ik zag in elk geval een standerdmolen en een ronde stellingmolen). Ik veronderstel dat die ook op andere plaatsen kunnen worden gebruikt.

Als daar belangstelling voor is, wil ik wel helpen met het bijeenbrengen van informatie, in de vorm van lijsten met typen en coördinaten. Ook zou ik kunnen helpen met tekeningen van verschillende typen waarvan 3D-modellen gemaakt kunnen worden.
Omdat ik mijn tijd aan andere werkzaamheden besteed (onder andere het Dutchfs forum) kom ik er nu helaas niet aan toe om zelf 3D-tekeningen van molens voor NL2000 te vervaardigen.

User avatar
phjoop
Posting Freak
Posting Freak
Posts: 1497
Joined: Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Location: Leek

Post by phjoop » Tue Feb 24, 2015 4:47 pm

Dank voor het aanbod, maar gezien het gebrek aan mankracht en tijd in ons team , heeft dit geen prioriteit



Joop
NL2000team

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest